Discovery obnovuje nabídku

3. 6. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Po rebrandování Discovery Science a Animal Planet, spuštění Discovery World a uvedení ID Investigation Discovery a Discovery HD se Discovery Networks CE rozhodla rebrandovat Discovery Channel a spustit Discovery Travel and Living a Discovery HD.

Oživení portfolia je dalším krokem Discovery Networks v ustavičném rozvoji po celém středoevropském regionu. Hlavním cílem změn je rozvinout a zpropagovat ucelené a široké portfolio kanálů, uchovat si přední pozici mezi tematickými kanály na všech konkurenčních trzích ve střední Evropě, a tím získat i větší přízeň diváků.

Stávající změny Discovery umožní ještě více rozvinout portfolio a přilákat větší a vyváženější skupinu diváků – od těch, co hledají zábavu, přes ty, co mají chuť na informativnější kanály s větším důrazem na vyprávění, až po lidi, kteří hledají lifestylovější obsah nebo špičkovou programovou nabídku v bezkonkurenčním HD formátu. Zároveň změny v portfoliu umožní jasněji rozlišovat mezi jednotlivými kanály a dále prohlubovat jejich individuální charakter a přednosti.

Rebrandování Discovery Channel
Po mezinárodním rebrandu a na oslavu dvaceti
úspěšných let Discovery Channel v Evropě
dnes společnost Discovery Networks CE odhalila nové logo pro svou vlajkovou stanici. Toto nové logo se bude používat po celé střední Evropě od 1. července 2009 jakožto součást nového a nezaměnitelného vizuálního stylu, který bude dynamicky upevňovat pozici značky Discovery a zaujme diváky.

Discovery, světová jednička v dokumentární mediální tvorbě vytvořila pro Discovery Channel dynamické, současné logo, které odráží kvality značky. Bostonská agentura Viewpoint Creative dostala za úkol vyvinout oživenou značku, která bude pracovat s osvědčeným firemním konceptem zeměkoule. Nakonec tuto zeměkouli začlenila do písmenka „D“ ve slově Discovery, a tak v novém logu sjednotilo svět se značkou.

Nový vizuální styl je založen na preferencích mladých mužů, které Discovery zjistila ve svém průzkumu Discovery Species (tedy prozatím největší a nejrozsáhlejší studii mladých mužů). Cíle je prostý: efektivněji komunikovat s cílovou skupinou mužů mezi 25 a 39 lety. Nový vizuální styl i poselství představují přirozený vývoj od poselství „True to Life“ z posledních let a najde dobrý ohlas v demografické skupině mladých mužů. Vizuální komunikace diváky nabíjí energií, provokuje a inspiruje k tomu, aby se dívali za hranice všedních dní a zažili něco nevídaného – aby žili ve velkém stylu („Live Life Large“).

Stylizovaná planeta Země, současná barevná paleta i moderní typografie loga přispívá k tomu, že je více v souladu s Discovery jakožto současnou globální komunikační společností. Z loga lze rovněž vyčlenit zeměkouli s písmenem „D“ a vytvořit tak jedinečnou a dynamickou ikonu. Tuto ikonu lze do budoucna využít jako zkratkový „identifikátor“.

Modernizovaný Discovery Channel pojednává o vášnivém, dobrodružném a rozmáchlém životě. Informace a vědomosti tu stojí jen na počátku. Dává divákům příležitost „jít a dělat“, poté, co „poznají a zažijí“. Nabízí nové nápady a způsoby, jak si život obohatit a vnést do něj trochu vzruchu. Ponouká diváky, aby žili ve velkém stylu, protože svět je velký, plný možností a život je krátký.

V červnu a v červenci půjde na Discovery Channel několik premiér, mimo jiné série dokumentů Americké přístavy, která představí život v přístavu Los Angeles, nejrušnějším přístavu v Americe, který se rozkládá na ploše 4 200 akrů, zaměstnává 16 000 lidí včetně vlastního policejného a hasičského sboru a jímž prochází bezmála polovina spotřebního zboží importovaného do Spojených států. V sérii pořadů Extrémní exploze budou moci sledovat pyrotechniky Bradena Luska a doktora Paula Worseyho, kteří se v rámci pořadu dostanou k těm největším a nejnáročnějším domolicím na světě. Pořad Američtí dřevorubci bude vyprávět příběh rodiny Pelletierových, kteří již tři generace čelí divočině a jako jedni z posledních pokračují v hrdé dřevorubecké tradici.

Oživení kanálu Discovery Travel & Living
Osmadvacátého května společnost Discovery Networks Central Europe uvedla novou verzi svého vlajkového lifestylového kanálu Discovery Travel and Living. Tento vizuálně inovovaný kanál s čerstvou programovou nabídkou a více premiérami v roce 2009 než kdy předtím se s pomocí úžasných příběhů z pozoruhodných životů zaměří na ženské publikum.

Tento kanál, dostupný v 15 milionech domácností v Evropě, na Středním východě a v Africe, uvede přijde s premiérami nových pořadů, které budou bavit a zprostředkují zajímavé informace k tématům, jako je kariéra, zdraví a rodina. Nový vzhled zahrnující znělky, předěly a nové logo doplňuje programovou nabídku, která je cílena na ženy ve věku 25–54 let.

Ke klíčovým premiérám tohoto inovovaného kanálu patří pořady Řekněte ano šatům, v němž se divačky podívají do zákulisí jednoho z nejlepších svatebních salonů na světě, Kleinfeld Bridal; pořad Chůva sleduje chůvu Emmu Jenneovou, jak uplatňuje nové přístupy k výchově dětí a zachování rodinné harmonie, a pořad Velký lék pojednává o těžce obézních pacientech, kteří se uchýlili do houstonského Metodistického obezitologického centra, protože už jim nic jiného nezbývalo.

Programová nabídka byla vybrána tak, aby reflektovala témata, s nimiž se musí potýkat vytížené ženy: rodina, práce, vztahy, přátelství, móda a volný čas. Spektrum bude skutečně široké, od pořadů typu „proměna“ a svatební plánování až po praktické rodičovství, domácí design a inspirativní vaření, tedy věcná a podnětná zábava s faktickým, sentimentálním, pozitivním tónem a přístupem.

Oživení kanálu Discovery HD
Od patnáctého července získá Discovery HD, největší globální televizní stanice vysílající ve vysokém rozlišení a využívající zbrusu novou HD technologii, nové logo, nezaměnitelný vizuální styl a dynamičtější podobu.

Celý kanál dostane nový vizuální kabátek, novou programovou skladbu a v roce 2009 více premiér, které budou bavit a zároveň nabídnou zajímavé informace v takových žánrech, jako je cestování, svět a kultury, věda, přírodopis, život v přírodě či životní styl. Nový vzhled zahrnující znělky, předěly a nové logo doplňuje programovou nabídku, která je cílena na mužské publikum.

Společnost Discovery jako vůbec první globální vysílatel vyrukovala v roce 2002 v USA s televizí ve vysokém rozlišení 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Od té doby byla Discovery HD postupně uvedena na 25 mezinárodních trhů. Firma spustila svou první HD simulcastingovou službu pro Discovery Channel v Japonsku v říjnu 2008. V USA je tato stanice dostupná prakticky všem domácnostem vybaveným televizí s vysokým rozlišením a pro mnoho z nich je to jejich primární stanice s vysokým rozlišením. Discovery HD ztělesňuje pravou širokoúhlou televizi a vysílá ve formátu 1080i.

Změna firemního loga
Nezmění se jen loga kanálů po celém světě, ale i logo firemní, aby odráželo novou vizuální identitu společnosti. Společnost Discovery Networks Central Europe nezůstane pozadu a bude působit pod svým regionálním jménem, ovšem s novým, inovovaným logem.

Změna loga odráží globální důslednost firmy v přístupu ke komunikaci a brandování. Ponechání regionálních jmen v obchodních jménu zase představuje uznání za ustavičný růst regionu a jeho stoupající váhu v rámci Evropy, Středního východu a Afriky.

Společnost Discovery Networks Central Europe provozuje v celém regionu 8 značek kanálů: Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Travel & Living, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD, ID Investigation Discovery a Discovery Historia.