DHL využívá brýle s rozšířenou realitou

26. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: DHL)
DHL spustilo po úspěšných testech zařízení využívajících rozšířenou realitu v Nizozemí další fázi svého programu Vision Picking. DHL s partnery (Google, Vuzix a Ubimax) řešení optimalizovalo a nyní rozšiřuje program v globálním měřítku napříč různými průmyslovými odvětvími.

„Těšíme se na další testy a vývoj technologie Vision Picking, aby se toto řešení stalo dostupnějším pro naše zákazníky. Nejdůležitější však je, že je tato technologie nejen rozhodujícím krokem na cestě k digitalizaci manuálních procesů ve skladech, ale také že nás citelně přibližuje k realizaci Průmyslu 4.0. Testování technologií, jako je rozšířená realita, robotika a internet věcí, bude i nadále důležitou součástí naší DNA,“ řekl John Gilbert, předseda představenstva společnosti DHL Supply Chain.

Zaměstnanci, kteří kompletují zásilky, jsou vybaveni chytrými brýlemi, které vizuálně zobrazují místo na přepravním vozíku, kam musí být každá vybraná položka objednávky umístěna a v jakém počtu. Vision Picking umožňuje rychlejší kompletaci objednávky s minimalizovanou chybovostí a navíc ponechává pracovníkovi volné ruce. V roce 2016 budou chytré brýle testovány v různých odvětvích, mimo jiné v technologických společnostech, maloobchodu či spotřebním a automobilovém průmyslu. Data získaná z pilotních projektů poskytnou informace o potenciálu pro další možné uplatnění této technologie. Pilotní sklady se nacházejí v USA, kontinentální Evropě a Velké Británii. Tato nová fáze bude zahájena v závodě Ricoh v nizozemském městě Bergen op Zoom, v němž byly prováděny první testy tohoto řešení.

„Program Vision Picking je pro DHL Supply Chain první realizací řešení s rozšířenou realitou v dodavatelských řetězcích. Široké spektrum odvětví, v nichž může tato technologie nalézt uplatnění, je pro nás vzrušující a potenciál této technologie pro celé hospodářství je stále ještě značně nevyužitý. Jsme přesvědčeni, že tento program trvale změní procesy v našich dodavatelských řetězcích a zvýší přidanou hodnotu pro naše zákazníky,“ uvedl Markus Voss, ředitel IT společnosti DHL Supply Chain.

Trh s rozšířenou realitou s potenciálem pro růst
Podle prognóz se odvětví s rozšířenou a virtuální realitou stane po chytrých telefonech dalším trhem s velkým růstem, přestože se jednotlivé odhady velmi liší. Goldman Sachs předpovídá ve své studii objem trhu s virtuální i rozšířenou realitou ve výši 80 miliard USD do roku 2025, zatímco poradenská společnost Digi-Capital očekává celkový objem ve výši 150 miliard USD do roku 2020. Bez ohledu na skutečnou velikost trhu lze bezesporu očekávat výjimečný růst. Také investoři jsou přesvědčeni o dobrých perspektivách této technologie, protože v uplynulých dvou letech uskutečnili 225 investic rizikového kapitálu ve výši 3,5 miliardy USD.

DHL Supply Chain bude jednou z prvních společností, které tuto technologii velkoplošně zavedou do svých provozních procesů. První test v roce 2014 v Nizozemí prokázal značné zvýšení produktivity, snížení chybovosti a celkový nárůst spokojenosti zaměstnanců. Tím se potvrdilo, že rozšířená realita může mít na skutečnou realitu velmi pozitivní vliv.

Podobné články

Deset kybernetických nebezpečí roku 2024: Hrozby, trendy a doporučení

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
S každým rokem roste počet a intenzita kybernetických útoků. Do roku 2025 by pak kyberzločinci měli celosvětově způsobit škody za 10,5 bilionu dolarů. Ruku v ruce s tím pak jde rostoucí zájem firem o služby prediktivní bezpečnosti. Vedle „tradičních aktivit“ poroste i závažnost útoků přes kvantové počítače, umělou inteligenci, 5G infrastrukturu nebo virtuální realitu. Čtěte více

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
Vlevo Krzysztof Konieczny, CEO společnosti Sun Capital, a vpravo Marek Prorok,  sales manager projektu Company (Un)Hacked v Zebra systems

Zebra systems se stala distributorem bezpečnostních VR kurzů Company (Un)Hacked

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Zebra systems se stala distributorem řešení Company (Un)Hacked umožňujícího komplexní trénink kybernetické bezpečnosti ve virtuální realitě. Interaktivní trénink ve virtuální realitě pomáhá zvyšovat povědomí o kybernetické bezpečnosti a ochraně dat mezi zaměstnanci. Čtěte více