DHL využívá brýle s rozšířenou realitou

26. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: DHL)
DHL spustilo po úspěšných testech zařízení využívajících rozšířenou realitu v Nizozemí další fázi svého programu Vision Picking. DHL s partnery (Google, Vuzix a Ubimax) řešení optimalizovalo a nyní rozšiřuje program v globálním měřítku napříč různými průmyslovými odvětvími.

„Těšíme se na další testy a vývoj technologie Vision Picking, aby se toto řešení stalo dostupnějším pro naše zákazníky. Nejdůležitější však je, že je tato technologie nejen rozhodujícím krokem na cestě k digitalizaci manuálních procesů ve skladech, ale také že nás citelně přibližuje k realizaci Průmyslu 4.0. Testování technologií, jako je rozšířená realita, robotika a internet věcí, bude i nadále důležitou součástí naší DNA,“ řekl John Gilbert, předseda představenstva společnosti DHL Supply Chain.

Zaměstnanci, kteří kompletují zásilky, jsou vybaveni chytrými brýlemi, které vizuálně zobrazují místo na přepravním vozíku, kam musí být každá vybraná položka objednávky umístěna a v jakém počtu. Vision Picking umožňuje rychlejší kompletaci objednávky s minimalizovanou chybovostí a navíc ponechává pracovníkovi volné ruce. V roce 2016 budou chytré brýle testovány v různých odvětvích, mimo jiné v technologických společnostech, maloobchodu či spotřebním a automobilovém průmyslu. Data získaná z pilotních projektů poskytnou informace o potenciálu pro další možné uplatnění této technologie. Pilotní sklady se nacházejí v USA, kontinentální Evropě a Velké Británii. Tato nová fáze bude zahájena v závodě Ricoh v nizozemském městě Bergen op Zoom, v němž byly prováděny první testy tohoto řešení.

„Program Vision Picking je pro DHL Supply Chain první realizací řešení s rozšířenou realitou v dodavatelských řetězcích. Široké spektrum odvětví, v nichž může tato technologie nalézt uplatnění, je pro nás vzrušující a potenciál této technologie pro celé hospodářství je stále ještě značně nevyužitý. Jsme přesvědčeni, že tento program trvale změní procesy v našich dodavatelských řetězcích a zvýší přidanou hodnotu pro naše zákazníky,“ uvedl Markus Voss, ředitel IT společnosti DHL Supply Chain.

Trh s rozšířenou realitou s potenciálem pro růst
Podle prognóz se odvětví s rozšířenou a virtuální realitou stane po chytrých telefonech dalším trhem s velkým růstem, přestože se jednotlivé odhady velmi liší. Goldman Sachs předpovídá ve své studii objem trhu s virtuální i rozšířenou realitou ve výši 80 miliard USD do roku 2025, zatímco poradenská společnost Digi-Capital očekává celkový objem ve výši 150 miliard USD do roku 2020. Bez ohledu na skutečnou velikost trhu lze bezesporu očekávat výjimečný růst. Také investoři jsou přesvědčeni o dobrých perspektivách této technologie, protože v uplynulých dvou letech uskutečnili 225 investic rizikového kapitálu ve výši 3,5 miliardy USD.

DHL Supply Chain bude jednou z prvních společností, které tuto technologii velkoplošně zavedou do svých provozních procesů. První test v roce 2014 v Nizozemí prokázal značné zvýšení produktivity, snížení chybovosti a celkový nárůst spokojenosti zaměstnanců. Tím se potvrdilo, že rozšířená realita může mít na skutečnou realitu velmi pozitivní vliv.

Podobné články

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více