DHL přikoupilo pár letadel s prodlouženým doletem

30. 9. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
DHL Express posiluje své transatlantické expresní služby flotilou šesti nových nákladních letadel Boeing 767ERF s prodlouženým doletem.

První komerční let odletěl v září z letiště v Lipsku (LEJ) do New Yorku (JFK). Celkem šest Boeingů 767ERF provozovaných DHL Air (UK), bude pomáhat DHL v dalším posílení včasnosti a spolehlivosti dodání zásilek. Boeing 767ERF nahradí sdílenou kapacitu letadla MD-11F, které v současné době DHL využívá se společností Lufthansa Cargo.

Pro DHL Express je obchodní trasa mezi Evropskou unií a USA velmi důležitá. Za minulý rok 2008 dosáhly objemy obchodu mezi EU – USA a USA – EU hodnoty 288 miliard USD. Objemy obchodu společnosti na transatlantickém trhu letecké expresní přepravy zůstávaly vysoké i během nedávné ekonomické krize a očekává se, že porostou, jakmile dojde k plnému zotavení globální ekonomiky.

Letadlo B767ERF je, s kapacitou 59 tun nákladu a maximálním doletem 6 025 kilometrů, považováno za jedno z nejmodernějších dopravních letadel středního doletu se širokým trupem, která jsou v současné době k dispozici. Ideálně se hodí pro přímé lety mezi Velkou Británií a USA a také mezi hlavním evropským překladištěm DHL Express v Lipsku (LEJ) v Německu, a New Yorkem.

Tyto lety umožní společnosti DHL rozšířit své transatlantické služby s doručením Time Definite do příštího dne mezi východním pobřežím USA a Evropou. DHL je první společností, která si v Evropě zaregistrovala tento typ letadla po certifikaci u Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA).

Díky své pokročilé technologii motorů a wingletům poskytnutým od Aviation Partners Boeing, je letadlo B767ERF jedno z nejšetrnějších letadel k životnímu prostředí ve své třídě. Winglety ušetří přibližně 4% paliva. Společnost očekává, že s Boeingy 767ERF ušetří okolo 3 500 – 4 000 litrů paliva u typické cesty z EU do USA a zpět. Kromě své vynikající palivové účinnosti má B767ERF také velmi dobré hodnoty účinnosti CO2. S winglety produkuje letadlo za rok zhruba o 3 150 tun CO2 méně než bez nich. S takovými vlastnostmi hraje 767ERF významnou roli v globální strategii GoGreen společnosti Deutsche Post DHL, která předpokládá zlepšení uhlíkové účinnosti skupiny o 30 procent do roku 2020, což má být dosaženo také díky opatřením obnovy letecké flotily.