Novinky

Deset tipů jak na důvěryhodný e-shop

E-shopy jsou dnes již pro většinu Čechů součástí běžného dne. Přesto jsou lidé při online nákupech obezřetnější než v reálném světě. Na co byste si měli dát pozor a kterých chyb se vyvarovat, abyste neodrazili své zákazníky?

František Doupal
Zdroj: Shoptet.cz
  • 1. 6. 2015
  • 2 min
Deset tipů jak na důvěryhodný e-shop

Důvěryhodnost internetového obchodu je základ úspěšného on-line podnikání. Zákazník, dříve, než uskuteční svůj nákup, chce mít jistotu, že vše proběhne v pořádku. Proto mnoho lidí před tím, než nakoupí v daném e-shopu poprvé, si vyhledá na internetu recenze a potřebné informace. Chtějí mít jistotu, že jim bude zboží v pořádku doručeno. Díky rozšířenému mobilnímu internetu je velmi snadné a rychlé, si e-shop „prověřit“. Svou roli hraje i to, že stále více lidí využívá možnost za zboží platit kartou online, ale zároveň si uvědomují rizika s tím spojená a nechtějí dávat tyto detaily někomu neověřenému.

„Stejně, jako v reálném světe, je důležitý první dojem. Otevřenost a jednoduchost se i tady vyplácí. Alfou a omegou každého e-shopaře je komunikace se zákazníkem,“ řekl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, který zároveň dodal: „Na internetu lze nalézt mnoho rad, jak správně vést e-shop, přesto se více jak 80 % e-shopařů dopouští základních chyb.“

Deset základních kroků, jak vybudovat důvěryhodný a oblíbený e-shop:

  1. Mějte správné, viditelné a úplné kontaktní údaje. Případné fotografie musí odpovídat skutečnosti.
  2. Obchodní podmínky musí být jasné a stručné.
  3. Nutná registrace před prvním nákupem zaručeně mnohé odradí. Pro registrované mějte věrnostní program.
  4. Zákazník ocení přehledný, jednoduchý a moderní e-shop. Pokud zákazník rychle nenajde to, co hledá, odejde.
  5. Ceny uvádějte vždy včetně DPH, v objednávce jasně uvádějte dopravu a všechny další poplatky.
  6. Využívejte Heuréku – zapojte se například do programu Ověřeno zákazníky. Tím bude mít zákazník větší důvěru ve váš e-shop.
  7. Nebojujte s konkurencí cenou, ale kvalitou služeb.
  8. Komunikujte se zákazníkem, využívejte všechny kanály – telefon, e-mail, chat, sociální sítě. Nikdy nelžete a vždy se chovejte slušně a korektně.
  9. Udělejte ze svého e-shopu komunitu. Místo, kde zákazníci naleznou nejen produkty, ale také rad, tipy a jiné důležité informace.
  10. Najděte důvod, proč by měli lidé nakupovat právě u vás. Za tím si stůjte.