Dáváte zákazníkovi příležitost, aby u vás utratil více?
Každý zákazník, který vstoupí do vaší prodejny, kanceláře, dílny, nebo přijde na vaše webové stránky, je připraven utratit peníze. A právě vaše prodejní schopnosti rozhodují o tom, jak velká částka to bude.
- 24. 10. 2014
- 1 min
Projeví-li vám zákazník důvěru tím, že si něco objedná, současně dává příležitost, abyste jeho objednávku tzv. navýšili.
Nikoho přirozeně nenuťte do nákupů, o které nemá zájem. Zákazníkovi ale můžete ukázat, že při navýšení objednávky získá výhodu. A sám se rozhodne, zda na nabídku přistoupí:
- Kupuje-li si předplatné na jeden rok, můžete mu nabídnout prodloužení na dva roky.
- Kupuje-li si jeden produkt, můžete mu říci, že když si koupí rovnou dva, získá ten druhý se slevou.
- Anebo můžete zákazníkovi ukázat, že stačí, aby u vás dnes utratil o X Kč více a vy mu zdarma přidáme bonus Y v hodnotě Z Kč.
Nabídka navýšené objednávky patří mezi nejjednodušší (a nejčastěji přehlížené) postupy pro zvyšování prodeje. A když si následně spočítáte, kolik dalších peněz vám tato „banální“ metoda přinesla, uvědomíte si, že to jsou mnohdy i desítky či stovky tisíc korun, které jste získali jen tím, že jste se zeptali.
Co nabídnete v příštím týdnu vašim zákazníkům, abyste podpořili jejich zvýšené nákupy?
Autor: Pavel Řehulka