Datovou analytiku umí využívat více než polovina českých firem

14. 2. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: KPMG Česká republika)
S analýzou firemních dat pracuje v Česku efektivně 57 % společností, mezi IT firmami je to dokonce devět z deseti. Nejčastěji se společnosti zaměřují na informace o svých zákaznících a klientech.

Datová analytika je v tuzemských společnostech poměrně rozšířená, pracují s ní tři čtvrtiny z nich. Zhruba pětina (22 %) plánuje její zavedení, podobný podíl ředitelek a ředitelů (18 %) ale uvedla, že jejich firma má v této oblasti problémy. Pozitivní přínos datové analytiky pro podnikání potvrdilo 63 % podniků s obratem přes 50 milionů eur. U menších společností s obratem do 9,9 milionu eur je to 44 %.

„Zdá se, že datová analytika přestává být pro manažerky a manažery neznámou a pracují s ní stále častěji. Velký potenciál pro její rozvoj vidíme v zatím ‚netradičních‘ oblastech, jako je práce s lokačními daty nebo zvyšování hodnoty zákazníka, a také v odvětvích, kde se doposud využívá zřídka, příkladem je školství a péče o studenty,“ uvedl David Slánsky, partner, který v KPMG Česká republika vede tým zaměřený na datovou analytiku.

Firmy analyzují především zákazníky
Datovou analytiku používá většina firem hlavně pro získání informací o stávajících zákaznících. Zaměřují se na jejich potřeby, hodnoty, ziskovost a pravděpodobnost odchodu. Společnosti s menším obratem ji využívají také k hledání nových klientů, zatímco ty s větším obratem se více soustředí na zvyšování efektivity procesů a nákladů.Pro řízení rizik se datová analytika nejvíce využívá ve finančním sektoru (61 %), často se se v něm uplatňuje při odhalování podvodného jednání (51 %).

Výrazné uplatnění nachází datová analytika také v auditních službách. Představte si firemní data jako oceán. Dříve auditoři do moře ponořili kbelík a prozkoumali pouze to, co v něm vytáhli zpět nad hladinu. Touto metodou ale mohli velmi snadno usoudit, že v oceánu nejsou žádné ryby. Pokud mají možnost profiltrovat celý oceán, bude závěr jiný,“ připodobnil Jindřich Vašina, vedoucí partner oddělení auditu, KPMG Česká republika.

Podobné články

České Radiokomunikace vstupují do segmentu Business Inteligence a Big Data

29. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: České Radiokomunikace)
České Radiokomunikace (CRA) zahajují spolupráci se společností Dataddo a navazují na své současné aktivity v oblasti internetu věcí. V partnerské spolupráci nabízejí řešení, díky němuž je možné propojit CRA IoT Cloud s platformami a aplikacemi Business Inteligence (BI) a Big Data, jako jsou Microsoft Power BI, Google Data studio, Klipfolio, Tableau a další. Čtěte více

Firmy datovou analytiku přijímají jen velmi pomalu

19. 2. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětový průzkum provedený mezi 196 organizacemi naznačuje, že 9 z 10 podniků ještě v případě dat a analytiky nedosáhlo nejvyšší „transformační“ úrovně vyspělosti. A to navzdory skutečnosti, že jde o investiční prioritu pro většinu šéfů informatiky. Evropské organizace jsou navíc pozadu za těmi v severní Americe a asijsko-pacifické oblasti. Čtěte více

SGI do rukou Hewlett Packard Enterprise

17. 8. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Společnost Hewlett Packard Enterprise za 275 milionů amerických dolarů koupila firmu SGI, která se zabývá superpočítači, servery, velkými daty či high-performance computingem. Od akvizice si v HPE slibují především získání nových technologií, posun do dalších oblastí i možnost získat nové zákazníky. Čtěte více

Schopnost pracovat s daty má stále větší význam i pro malé a střední firmy

5. 4. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Malé a střední podniky, které umí těžit ze svých “velkých” dat, očekávají během příštích dvanácti měsíců finanční růst - na rozdíl od těch, které data systematicky nepoužívají. Čtěte více