Dárky přes mobil nakupují hlavně muži, ženy zůstávají věrné webu

19. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Aukro)
Nakupování dárků přes mobil si oblíbili hlavně mužští zákazníci. Na portálu Aukro.cz tvořili během vánoční sezony až dvě třetiny všech „mobilních“ nakupujících. Ženy zůstaly věrné počítačům, „mobilně“ jich nakoupila jen třetina.
Foto: Freeimages.com

Přes mobilní zařízení však zákazníci utratili až o 18 % více než v loňské sezóně, celkem 85 milionů korun. Vyšší byla i průměrná výše objednávky, která se držela okolo 601 Kč. Návštěvnost přes mobilní zařízení dosahovala 27 %.

Ačkoliv vánoční sezóna bývá z hlediska mobilních nákupů považována za vůbec nejslabší, letošní výsledky portálu Aukro.cz ukázaly, že jde pouze o dočasný trend. „Mobilní zařízení jsou pro naše zákazníky jednoznačně plnohodnotným nákupním kanálem. V období Vánoc k nám takto přišel každý už čtvrtý zákazník. V porovnání s loňským rokem se také téměř ztrojnásobil počet prodaných produktů,“doplnil Ján Gažovský, ředitel portálu Aukro.cz.

Odvážnější ve svých nákupech byli muži, což se projevilo i na nejčastěji nakupovaných produktech. Mezi ně patřily hlavně menší druhy zboží, právě jako hry, telefony, či různé druhy příslušenství. Dařilo se i pro Aukro typické kategorii Sběratelství. Ženy zůstaly i nadále konzervativní a do mobilního nakupování se jich pustila jen necelá třetina. Pokud jde o typ zařízení, preferovaly ženy ke svému nákupu spíše tablet oproti mobilnímu telefonu.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více