Dárky přes mobil nakupují hlavně muži, ženy zůstávají věrné webu

19. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Aukro)
Nakupování dárků přes mobil si oblíbili hlavně mužští zákazníci. Na portálu Aukro.cz tvořili během vánoční sezony až dvě třetiny všech „mobilních“ nakupujících. Ženy zůstaly věrné počítačům, „mobilně“ jich nakoupila jen třetina.
Foto: Freeimages.com

Přes mobilní zařízení však zákazníci utratili až o 18 % více než v loňské sezóně, celkem 85 milionů korun. Vyšší byla i průměrná výše objednávky, která se držela okolo 601 Kč. Návštěvnost přes mobilní zařízení dosahovala 27 %.

Ačkoliv vánoční sezóna bývá z hlediska mobilních nákupů považována za vůbec nejslabší, letošní výsledky portálu Aukro.cz ukázaly, že jde pouze o dočasný trend. „Mobilní zařízení jsou pro naše zákazníky jednoznačně plnohodnotným nákupním kanálem. V období Vánoc k nám takto přišel každý už čtvrtý zákazník. V porovnání s loňským rokem se také téměř ztrojnásobil počet prodaných produktů,“doplnil Ján Gažovský, ředitel portálu Aukro.cz.

Odvážnější ve svých nákupech byli muži, což se projevilo i na nejčastěji nakupovaných produktech. Mezi ně patřily hlavně menší druhy zboží, právě jako hry, telefony, či různé druhy příslušenství. Dařilo se i pro Aukro typické kategorii Sběratelství. Ženy zůstaly i nadále konzervativní a do mobilního nakupování se jich pustila jen necelá třetina. Pokud jde o typ zařízení, preferovaly ženy ke svému nákupu spíše tablet oproti mobilnímu telefonu.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více