Dárky přes mobil nakupují hlavně muži, ženy zůstávají věrné webu

19. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Aukro)
Nakupování dárků přes mobil si oblíbili hlavně mužští zákazníci. Na portálu Aukro.cz tvořili během vánoční sezony až dvě třetiny všech „mobilních“ nakupujících. Ženy zůstaly věrné počítačům, „mobilně“ jich nakoupila jen třetina.
Foto: Freeimages.com

Přes mobilní zařízení však zákazníci utratili až o 18 % více než v loňské sezóně, celkem 85 milionů korun. Vyšší byla i průměrná výše objednávky, která se držela okolo 601 Kč. Návštěvnost přes mobilní zařízení dosahovala 27 %.

Ačkoliv vánoční sezóna bývá z hlediska mobilních nákupů považována za vůbec nejslabší, letošní výsledky portálu Aukro.cz ukázaly, že jde pouze o dočasný trend. „Mobilní zařízení jsou pro naše zákazníky jednoznačně plnohodnotným nákupním kanálem. V období Vánoc k nám takto přišel každý už čtvrtý zákazník. V porovnání s loňským rokem se také téměř ztrojnásobil počet prodaných produktů,“doplnil Ján Gažovský, ředitel portálu Aukro.cz.

Odvážnější ve svých nákupech byli muži, což se projevilo i na nejčastěji nakupovaných produktech. Mezi ně patřily hlavně menší druhy zboží, právě jako hry, telefony, či různé druhy příslušenství. Dařilo se i pro Aukro typické kategorii Sběratelství. Ženy zůstaly i nadále konzervativní a do mobilního nakupování se jich pustila jen necelá třetina. Pokud jde o typ zařízení, preferovaly ženy ke svému nákupu spíše tablet oproti mobilnímu telefonu.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více