Dárky přes mobil nakupují hlavně muži, ženy zůstávají věrné webu

19. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Aukro)
Nakupování dárků přes mobil si oblíbili hlavně mužští zákazníci. Na portálu Aukro.cz tvořili během vánoční sezony až dvě třetiny všech „mobilních“ nakupujících. Ženy zůstaly věrné počítačům, „mobilně“ jich nakoupila jen třetina.
Foto: Freeimages.com

Přes mobilní zařízení však zákazníci utratili až o 18 % více než v loňské sezóně, celkem 85 milionů korun. Vyšší byla i průměrná výše objednávky, která se držela okolo 601 Kč. Návštěvnost přes mobilní zařízení dosahovala 27 %.

Ačkoliv vánoční sezóna bývá z hlediska mobilních nákupů považována za vůbec nejslabší, letošní výsledky portálu Aukro.cz ukázaly, že jde pouze o dočasný trend. „Mobilní zařízení jsou pro naše zákazníky jednoznačně plnohodnotným nákupním kanálem. V období Vánoc k nám takto přišel každý už čtvrtý zákazník. V porovnání s loňským rokem se také téměř ztrojnásobil počet prodaných produktů,“doplnil Ján Gažovský, ředitel portálu Aukro.cz.

Odvážnější ve svých nákupech byli muži, což se projevilo i na nejčastěji nakupovaných produktech. Mezi ně patřily hlavně menší druhy zboží, právě jako hry, telefony, či různé druhy příslušenství. Dařilo se i pro Aukro typické kategorii Sběratelství. Ženy zůstaly i nadále konzervativní a do mobilního nakupování se jich pustila jen necelá třetina. Pokud jde o typ zařízení, preferovaly ženy ke svému nákupu spíše tablet oproti mobilnímu telefonu.

Štítky: 

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více