Čeští podnikatelé a online prezentace

12. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Banan)
Podle průzkumu Banan vyplynulo, že více než třetina podnikatelů v České republice nemá internetové stránky. Většina má obavy z finanční náročnosti a složité administrace.
Foto: Sxc.hu

Přístup podnikatelů k webovým stránkám se za posledních deset let markantně změnil. Firmy si začínají stále více uvědomovat sílu on-line marketingu a s tím i nutnost mít kvalitní internetovou prezentaci.

Mnoho podnikatelů, zejména z řad menších a středních firem, internet pro svou prezentaci nevyužívá nebo má stránky pouze v podobě statické vizitky se zastaralým designem. „Většina z nich má nesprávně pocit, že vytvoření nových stránek, nebo redesign původních, je komplikovanou záležitostí a investicí v hodnotě desítek tisíc korun,“ řekl Michal Kaděra, jednatel společnosti Banan webhosting.

S rostoucí důležitostí on-line marketingu se postupně změnila i poptávka po doplňkových službách. Podnikatelé se stále více zabývají viditelností svých stránek na internetu, což se odráží ve zvýšené poptávce po službách  SEO optimalizace pro vyhledávače. Další oblíbenou službou je vytvoření e-shopu, díky kterému se ze stránek stává obchodní nástroj.

„Pokud si porovnáme preference klientů v oblasti služeb za posledních pět let, zjistíme, že současní podnikatelé uvažují jinak, hlavní je pro ně být vidět. Zatímco v minulosti představovala hlavní lákadla non-stop technická podpora a velký prostor pro data, dnes zákazníky zajímá spíše SEO optimalizace a kvalitní design,“ dodal Michal Kaděra.

Štítky: