České e-shopy letos očekávají růst

26. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
České internetové obchody očekávají rekordní rok 2015. Z průzkumu konzultační společnosti Acomware vyplývá, že 90 % prodejců věří, že jejich tržby letos porostou, 28 % dokonce odhaduje růst o více než 30 %. Očekávání jsou tedy optimističtější než před rokem.
Foto: Freeimages.com

Podle výsledků průzkumu společnosti Acomware byl pro české e-shopy úspěšný už loňský rok, kdy celkem 74 % obchodů zvýšilo své tržby. Stagnaci zaznamenalo 13 % prodejců, stejné procento uvádí, že u něj došlo k poklesu obratu. „Zatímco z loňských výsledků je patrné, že se pozice některých e-shopů mírně zhoršila, rok 2015 vidí optimisticky téměř všichni prodejci – 90 % jich očekává růst, 7 % stagnaci a pouhá 3 % si myslí, že jejich obrat poklesne,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware.

Celkem 77 % internetových prodejců proto hodlá v letošním roce více investovat do svého rozvoje, nejvíce pak do online marketingu (66 %) a technologie (36 %). „Prodejci plánují utratit své marketingové rozpočty především za výkonnostní marketing, roste však také význam e-mailingu, který se v seznamu plánovaných investic posunul na druhé místo. Potvrzují to i naše zkušenosti, vylepšit svou emailovou komunikaci se zákazníky má zájem většina našich klientů," řekl Jan Penkala.

Z průzkumu vyplývají také další zajímavé závěry – za největší riziko v letošním roce považuje 43 % dotázaných možnost, že poroste tlak na další snižování cen, přestože loni více e-shopů své zboží zdražilo, než zlevnilo (24 % versus 12 %). Prodejci se naopak nebojí konkurence v podobě obchodních řetězců a jejich e-shopů – téměř dvě třetiny respondentů uvedly, že strach ze vstupu nebo posílení pozice retailistů nemají.

Průzkum byl realizován mezi 193 českými e-shopy pomocí online dotazníků v první polovině ledna 2015. Data byla validována a odpovědi nejsou anonymní.

Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více