České e-shopy letos očekávají růst

26. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
České internetové obchody očekávají rekordní rok 2015. Z průzkumu konzultační společnosti Acomware vyplývá, že 90 % prodejců věří, že jejich tržby letos porostou, 28 % dokonce odhaduje růst o více než 30 %. Očekávání jsou tedy optimističtější než před rokem.
Foto: Freeimages.com

Podle výsledků průzkumu společnosti Acomware byl pro české e-shopy úspěšný už loňský rok, kdy celkem 74 % obchodů zvýšilo své tržby. Stagnaci zaznamenalo 13 % prodejců, stejné procento uvádí, že u něj došlo k poklesu obratu. „Zatímco z loňských výsledků je patrné, že se pozice některých e-shopů mírně zhoršila, rok 2015 vidí optimisticky téměř všichni prodejci – 90 % jich očekává růst, 7 % stagnaci a pouhá 3 % si myslí, že jejich obrat poklesne,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO konzultační společnosti Acomware.

Celkem 77 % internetových prodejců proto hodlá v letošním roce více investovat do svého rozvoje, nejvíce pak do online marketingu (66 %) a technologie (36 %). „Prodejci plánují utratit své marketingové rozpočty především za výkonnostní marketing, roste však také význam e-mailingu, který se v seznamu plánovaných investic posunul na druhé místo. Potvrzují to i naše zkušenosti, vylepšit svou emailovou komunikaci se zákazníky má zájem většina našich klientů," řekl Jan Penkala.

Z průzkumu vyplývají také další zajímavé závěry – za největší riziko v letošním roce považuje 43 % dotázaných možnost, že poroste tlak na další snižování cen, přestože loni více e-shopů své zboží zdražilo, než zlevnilo (24 % versus 12 %). Prodejci se naopak nebojí konkurence v podobě obchodních řetězců a jejich e-shopů – téměř dvě třetiny respondentů uvedly, že strach ze vstupu nebo posílení pozice retailistů nemají.

Průzkum byl realizován mezi 193 českými e-shopy pomocí online dotazníků v první polovině ledna 2015. Data byla validována a odpovědi nejsou anonymní.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více