Novinky

České e-shopy hlásí za druhé čtvrtletí růst tržeb o 20 %

Tržby českých e-shopů se ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšily o 20 %. Vyplývá to ze statistik společnosti Acomware. Ty rovněž potvrzují rostoucí význam mobilních zařízení – vůbec poprvé se objednávky z mobilů podílí na obratech e-shopů větší měrou než ty z tabletů.

Michala Benešovská
Zdroj: Acomware
  • 13. 7. 2015
  • 1 min
České e-shopy hlásí za druhé čtvrtletí růst tržeb o 20 %

Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku činil meziroční růst tržeb tuzemských internetových obchodů zhruba 23 %, ve druhém čtvrtletí šlo o 20% nárůst.

„Tempo, jakým se obchodníkům zvyšují obraty, je nadále vynikající – trh zatím roste rychleji než v loňském roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Tahouny e-commerce jsou zejména prodejci elektroniky, daří se i zboží pro domácnost a dětskému zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o více než 30 %.

Data za druhé čtvrtletí potvrdila větší využití mobilních zařízení při nakupování na internetu. „Ve druhém čtvrtletí se nejen zvýšil podíl mobilů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z mobilů vyšší než z tabletů,“ řekl Penkala. Zatímco tablety se na obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u mobilů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení byl také zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to konkrétně o 44 %.

Zkoumána byla data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy korun.