České e-shopy hlásí za druhé čtvrtletí růst tržeb o 20 %

13. 7. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Acomware)
Tržby českých e-shopů se ve druhém čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšily o 20 %. Vyplývá to ze statistik společnosti Acomware. Ty rovněž potvrzují rostoucí význam mobilních zařízení – vůbec poprvé se objednávky z mobilů podílí na obratech e-shopů větší měrou než ty z tabletů.
Zdroj: Freeimages.com

Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku činil meziroční růst tržeb tuzemských internetových obchodů zhruba 23 %, ve druhém čtvrtletí šlo o 20% nárůst.

„Tempo, jakým se obchodníkům zvyšují obraty, je nadále vynikající – trh zatím roste rychleji než v loňském roce,“ vysvětlil Jan Penkala, CEO společnosti Acomware. Tahouny e-commerce jsou zejména prodejci elektroniky, daří se i zboží pro domácnost a dětskému zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o více než 30 %.

Data za druhé čtvrtletí potvrdila větší využití mobilních zařízení při nakupování na internetu. „Ve druhém čtvrtletí se nejen zvýšil podíl mobilů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z mobilů vyšší než z tabletů,“ řekl Penkala. Zatímco tablety se na obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u mobilů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení byl také zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to konkrétně o 44 %.

Zkoumána byla data více než 70 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně 2,7 miliardy korun.

Štítky: 

Podobné články

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více