Novinky

Česká republika je zemí notebooků

Pro většinu „počítačových“ činností Češi používají notebooky, stolní počítače slouží pouze na hraní. Rozšíření mobilních zařízení je však oproti ostatním evropským státům pozadu.

František Doupal
Zdroj: Ericsson
  • 30. 6. 2014
  • 1 min
Česká republika je zemí notebooků

Až 18 % českých spotřebitelů má podle studie společnosti Ericsson v úmyslu koupit si v příštích dvanácti měsících nový smartphone. Poprvé si takovýto přístroj koupí osm procent spotřebitelů, zbytek bude kupovat lepší telefon, než má dosud. Díky vysokému zájmu trh smartphonů vzroste z 31 na 39 %.

„Odhodlání k nákupu nového tabletu v nadcházejících měsících deklaruje 16 % Čechů. To je výrazně více než v případě zařízení, jako jsou notebooky, MP3 přehrávače, videokamery, zařízení GPS nebo přenosné herní konzole, které jsou v plánech pouze 2 – 6 % Čechů. To není jen výsledkem nasycení trhu u těchto zařízení, ale také proto, že chytré telefony a tablety nabízejí připojení a všestrannost, oproti jiným zařízením,“ řekl Michael Björn, ředitel výzkumu Ericsson ConsumerLab.

V současné době je Česká republika v užívání smartphonů a tabletů pod evropským průměrem. To znamená, že čeští zákazníci jsou stále závislí na stolních počítačích a pevném připojení k internetu. Česká republika s 31% rozšířením chytrých telefonů mezi uživateli internetu je daleko za předními evropskými zeměmi (Švédsko 78 %, Španělsko 67 %, Velká Británie 64 % Německo 59 %). Pokud jde o tablety, Česká republika má penetraci 8 % mezi uživateli internetu, čímž také zaostává za vyspělými trhy, kde se penetrace pohybuje kolem 30 % (Švédsko, Španělsko, Velká Británie).