Češi vs. Slováci v nákupech na e-shopech

10. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Z průzkumu pro Kasa.cz vyplynulo, že čeští zákazníci nakupují na internetu výrazně více než ti slovenští, se svými nákupy jsou však o polovinu méně spokojeni. Za hlavní problém nákupů v e-shopech považují Češi to, že si zboží nemohou předem prohlédnout.
Foto: Freeimages.com

„Z průzkumu vyplynulo, že čeští zákazníci mají při internetovém nakupování největší obavy z případné reklamace. Vadí jim také fakt, že nakupují virtuální zboží, které si nemohou předem prohlédnout, a obávají se, že jim nákup vůbec nedorazí. Lidem starším 44 let navíc nevyhovuje skutečnost, že při nakupování v e-shopech nemají žádný kontakt s prodavači,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Čeští a slovenští zákazníci se shodují ve způsobu placení za zakoupené zboží na internetu. Dominantním způsobem platby je hotovost v kamenné prodejně, která zhruba před rokem vytlačila dříve dominantní dobírku. Na Slovensku osobní odběr využívá přes 60 % zákazníků, v ČR zhruba o 3 procenta méně. Vývoj internetových nákupů je však v obou zemích odlišný. Zatímco v České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně, na Slovensku jejich podíl naopak klesá.

Rozdílná je také spokojenost českých a slovenských zákazníků s internetovými nákupy – Slováci uvádějí dokonce dvojnásobnou spokojenost než Češi. „Z průzkumu vyplynulo, že zákazníkům českých e-shopů nejčastěji vadí způsob, jakým daný internetový obchod s kupujícím komunikuje a také případy, když nabízené zboží není skladem,“ sdělila Andrea Čižmářová.

Štítky: 

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více