Češi vs. Slováci v nákupech na e-shopech

10. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Z průzkumu pro Kasa.cz vyplynulo, že čeští zákazníci nakupují na internetu výrazně více než ti slovenští, se svými nákupy jsou však o polovinu méně spokojeni. Za hlavní problém nákupů v e-shopech považují Češi to, že si zboží nemohou předem prohlédnout.
Foto: Freeimages.com

„Z průzkumu vyplynulo, že čeští zákazníci mají při internetovém nakupování největší obavy z případné reklamace. Vadí jim také fakt, že nakupují virtuální zboží, které si nemohou předem prohlédnout, a obávají se, že jim nákup vůbec nedorazí. Lidem starším 44 let navíc nevyhovuje skutečnost, že při nakupování v e-shopech nemají žádný kontakt s prodavači,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz.

Čeští a slovenští zákazníci se shodují ve způsobu placení za zakoupené zboží na internetu. Dominantním způsobem platby je hotovost v kamenné prodejně, která zhruba před rokem vytlačila dříve dominantní dobírku. Na Slovensku osobní odběr využívá přes 60 % zákazníků, v ČR zhruba o 3 procenta méně. Vývoj internetových nákupů je však v obou zemích odlišný. Zatímco v České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně, na Slovensku jejich podíl naopak klesá.

Rozdílná je také spokojenost českých a slovenských zákazníků s internetovými nákupy – Slováci uvádějí dokonce dvojnásobnou spokojenost než Češi. „Z průzkumu vyplynulo, že zákazníkům českých e-shopů nejčastěji vadí způsob, jakým daný internetový obchod s kupujícím komunikuje a také případy, když nabízené zboží není skladem,“ sdělila Andrea Čižmářová.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více