Češi v zahraničí hlavně smskují a loví Wi-Fi zdarma

28. 8. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ušetřeno.cz)
Mobilní telefon si s sebou do zahraničí bere 92 % Čechů. K čemu ho v cizině používají? Vedou focení, SMSky a připojení na Wi-Fi. Placené služby zaostávají.

Drtivá většina Čechů neopouští republiku bez mobilního telefonu. Jen 63 % z nich však má v telefonu aktivovaný roaming, a může tedy telefon v zahraničí plnohodnotně využívat. Překvapivě velká část dotázaných (12 %) uvedla, že vůbec neví, zda roaming aktivovaný mají či nikoli. Zbývající čtvrtina roaming aktivovaný nemá.

Nejčastější činností, ke které Češi telefon v zahraničí využívají, je jednoznačně focení, které uvedly dvě třetiny dotázaných. Oblíbený je také poslech hudby a offline navigace. Často uváděnou činností je brouzdání po internetu, které mezi hlavními činnostmi uvedlo 60 % lidí. Internet ale využívají pouze v případě bezplatného přístupu na Wi-Fi - ten je podmínkou pro 72 % dotázaných. Připojení přes data využívá pouze šest procent lidí a celá pětina respondentů navíc uvedla, že si raději poradí bez internetu, než aby řešila, kde a jak se připojit.

Z placených služeb vede jednoznačně posílání SMS, které hojně využívá 65 % dotázaných. Avšak i u SMS téměř polovina respondentů uvedla, že je v zahraničí využívá výrazně méně než doma. To ostatně platí i pro ostatní placené služby, jako je odchozí a příchozí volání, které v zahraničí respondenti výrazně omezují.

Zdrženlivost Čechů ve využívání placených mobilních služeb v zahraničí souvisí s cenami roamingu, které většina dotázaných považuje za příliš vysoké,“ vysvětlil David Nevečeřal z Ušetřeno.cz. Například cenu za volání v zahraničí označilo za spíše drahou až nestydatou téměř 70 % respondentů. Přiměřená či nízká přijde pouhé pětině z nich. S cenou dat je situace podobná – za vysokou ji považuje 75 % respondentů, za přiměřenou či nízkou jen čtyři procenta.

Celých 40 % respondentů navíc přiznalo, že byli v minulosti nemile překvapeni účtem za telefon, který jim po dovolené v zahraničí přišel. Devět procent z nich pak tento nepříjemný šok zažívá podle svých slov prakticky po každé cestě do zahraničí.

Podle Davida Nevečeřala z Ušetřeno.cz výsledky potvrzují fakt, že se Češi o služby, za které platí, příliš nezajímají nebo jim dobře nerozumějí. „Je to stejné jako s volbou běžného tarifu, kdy lidé neví, proč a za co platí, a pak bohužel výrazně přeplácí,“ doplnil Nevečeřal.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Google Find My Device umožní lokalizovat ztracenou elektroniku

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci Find My Device, kterou poprvé ohlásila již na své loňské vývojářské konferenci. Technologie využívá sdílenou síť tvořenou miliardami zařízení se systémem Android a funkčně odpovídá možnostem podobných služeb společností Apple a Tile. Aktuálně je služba dostupná v USA a Kanadě, zbytek světa by měl brzy následovat. Čtěte více

Nová aktualizace uživatelského rozhraní One UI 6.1 rozšiřuje technologii Galaxy AI do dalších zařízení

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung nasazuje umělou inteligenci Galaxy AI do většího počtu zařízení prostřednictvím aktualizovaného uživatelského rozhraní One UI 6.1. Mobilní umělá inteligence se tak dostane k podstatně většímu počtu uživatelů – od konce března ji budou moci postupně využít i majitelé telefonů řady Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 a tabletů řady Tab S9. Čtěte více

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více