Češi si od digitalizace slibují hlavně úbytek byrokracie

4. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Enehano Solutions)
Digitalizace přináší v posledních letech mnoho změn do našeho každodenního života a její vliv v roce 2022 podle expertů ještě zesílí. Samotní lidé si od větší digitalizace či automatizace firem slibují především méně byrokracie, ale také větší komfort, vyšší bezpečnost a levnější služby.

Digitalizací svých služeb se nyní u nás zabývá nejvíce firem v historii. „V minulosti byly digitalizace a automatizace služeb doménou především bank a obecně finančních společností. V současné době se ale touto problematikou zabývají firmy z odvětví, kde to bylo ještě před pár lety rozhodně nepatřilo mezi jejich hlavní priority,“ popsal Jiří Mach, CEO společnosti Enehano Solutions. S digitalizací či automatizací služeb se tak mohou zákazníci nově setkat v oblastech, jako je výroba, retail nebo stavebnictví.

Hlavně méně byrokracie

Mezi praktické přínosy digitalizace a automatizace, se kterými se mohli zákazníci v posledních letech setkat, patří třeba platby telefonem, personalizovaný marketing nebo biometrický podpis. Dosavadní zkušenost lidí s těmito a podobnými službami se promítly i do výsledků průzkumu společnosti Enehano Solutions mezi více než 500 respondenty, který zjišťoval, co především si zákazníci firem od digitalizace a automatizace služeb slibují.

Průzkum ukázal, že je to poměrně jednoznačně snížení byrokracie. To je hlavním cílem pro téměř pětinu dotázaných. Dalších 11 % si od digitalizace a automatizace slibuje především zjednodušení procesů. „V praxi už dnes toto velmi dobře funguje třeba v některých pojišťovnách, typicky při vyřizování škodní události. Dobrý příkladem je pochopitelně také mobilní bankovnictví, ve kterém lze snadno vyřídit čím dál tím víc úkonů,“ uvedl Mach.  

Budoucnost patří komfortu

S úbytkem byrokracie souvisí i další přínos digitalizace a automatizace, kterým je větší pohodlí zákazníků. To by mělo být hlavní přidanou hodnotou podle 13 % lidí. Pro mladé lidi do 26 let věku je komfort dokonce jasně na prvním místě, hlavním přínosem digitalizace by měl být podle více než čtvrtiny z nich. S pohodlím může souviset i rychlost vyřízení požadavků. Právě zrychlení služeb si od digitalizace slibuje desetina lidí.

„Například nezbytné osobní návštěvy firmy nebo pobočky kvůli maličkostem či formalitám jsou velmi obtěžující. Bezkontaktní obsluhu klientů řešíme s firmami velmi často a očekáváme, že již během tohoto roku půjde o zcela běžnou službu nejen v bankách,“řekl Jiří Mach z Enehana a dodal: „Ke zrychlení služeb pak v poslední době přispěla automatizace například v logistice, kde se zásadně zkrátila doba vyřizování objednávek.“ 

Bezpečnost na třetím místě

Oblastí, o které se v souvislosti s digitalizací a automatizací zase tolik nemluví, je bezpečnost. Pro zákazníky firem je ale i tento aspekt důležitý. Primárně zvýšení bezpečnosti poskytovaných služeb očekává od digitalizace 13 % lidí. Obzvlášť klíčová je vyšší bezpečnost pro lidi okolo 50 či 60 let. Na jednu stranu je proto velmi důležitá edukace těchto lidí, na druhou stranu právě tito zákazníci očekávají, že se společnosti postarají o zajištění bezpečnosti v případě použití digitálních služeb.

A nebude to levnější?

Posledním stěžejním přínosem digitalizace a automatizace by podle samotných zákazníků mělo být zlevnění služeb poskytovaných firmami. Nižší ceny očekává na prvním místě 12 % lidí. „Digitalizace i automatizace by měly firmám ušetřit personální náklady, což by mělo přispět ke snížení cen některých služeb. Typicky se jedná o různé druhy poplatků, například za převod mezi účty,“uzavřel Mach.

Mezi další očekávané přínosy digitalizace, které jsou podle zákazníků firem důležité, ale nejsou úplně na prvním místě, patří chytřejší služby, méně obtěžování ze strany firem, větší dostupnost služeb, menší chybovost a také méně spamu.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více