Češi se drží domácích e-shopů

20. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz a Aukro.cz)
Dobrá zpráva pro ty z vás, kteří prodávají v e-shopech. Výhradně v českých elektronických obchodech nakupuje 71 % českých uživatelů internetu a zajímavou nabídku, která by se objevila v zahraničním e-shopu, by využilo pouze 23 % nakupujících.

Slováci jsou k nákupu v zahraničí mnohem přístupnější, v zahraničních e-shopech je ochotna nakupovat téměř polovina. Vyplývá to z dat internetového srovnávače Heureka.cz.

„Zatímco Slováci často nakupují v českých i dalších zahraničních e-shopech, Češi v zahraničí a na Slovensku nakupují málo,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz. Zajímavou nabídku v zahraničních e-shopech by využilo 43 % Slováků, Čechů by se do obchodu se zahraničím pustilo o 20 % méně.

Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje, a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních čtyř let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 %.

„Tento trend můžeme potvrdit i my. Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou konzervativní. Navíc české eshopy mají takovou kvalitu a šíři nabídky, že zákazníci jednoduše nemají potřebu nakupovat v zahraničí,“ řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí Aukro.cz.

Nakupujete spíše v českých internetových obchodech nebo v zahraničí?2011201020092008
CZSKCZSKCZCZ
Nakupuji výhradně v českých internetových obchodech71 %44 %71 %45 %69 %67 %
Nakupuji převážně v českých internetových obchodech, ale pokud je zajímavá nabídka v zahraničí, tak se tomu nebráním23 %43 %23 %41 %25 %26 %
Pokud je výhodnější cena v zahraničí, tak se tomu nebráním6 %12 %6 %14 %6 %7 %
Štítky: 

Podobné články

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více

Heureka vyhlásila nejoblíbenější produkty českého internetu roku 2019

4. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Anketa o nejoblíbenější produkt na českém internetu, soutěž Produkt Roku 2019, zná své vítěze. Kategorii mobilních telefonů ovládl Xiaomi Redmi Note 7, mezi notebooky kraluje Apple MacBok Air 2017. Kategorii erotických pomůcek poprvé ovládla hračka pro muže. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

ShopRoku 2018: Bodovaly stálice i úplní nováčci. A jak si vedli zástupci IT?

15. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Už podesáté vyhlásil nákupní rádce Heureka.cz nejpopulárnější a nejkvalitnější e-shopy na českém trhu. Kromě již osvědčených e-shopů bodovalo o i několik nováčků, z nichž někteří vás možná překvapí. Čtěte více