Češi se drží domácích e-shopů

20. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz a Aukro.cz)
Dobrá zpráva pro ty z vás, kteří prodávají v e-shopech. Výhradně v českých elektronických obchodech nakupuje 71 % českých uživatelů internetu a zajímavou nabídku, která by se objevila v zahraničním e-shopu, by využilo pouze 23 % nakupujících.

Slováci jsou k nákupu v zahraničí mnohem přístupnější, v zahraničních e-shopech je ochotna nakupovat téměř polovina. Vyplývá to z dat internetového srovnávače Heureka.cz.

„Zatímco Slováci často nakupují v českých i dalších zahraničních e-shopech, Češi v zahraničí a na Slovensku nakupují málo,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz. Zajímavou nabídku v zahraničních e-shopech by využilo 43 % Slováků, Čechů by se do obchodu se zahraničím pustilo o 20 % méně.

Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje, a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních čtyř let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 %.

„Tento trend můžeme potvrdit i my. Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou konzervativní. Navíc české eshopy mají takovou kvalitu a šíři nabídky, že zákazníci jednoduše nemají potřebu nakupovat v zahraničí,“ řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí Aukro.cz.

Nakupujete spíše v českých internetových obchodech nebo v zahraničí?2011201020092008
CZSKCZSKCZCZ
Nakupuji výhradně v českých internetových obchodech71 %44 %71 %45 %69 %67 %
Nakupuji převážně v českých internetových obchodech, ale pokud je zajímavá nabídka v zahraničí, tak se tomu nebráním23 %43 %23 %41 %25 %26 %
Pokud je výhodnější cena v zahraničí, tak se tomu nebráním6 %12 %6 %14 %6 %7 %
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více