Češi se drží domácích e-shopů

20. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz a Aukro.cz)
Dobrá zpráva pro ty z vás, kteří prodávají v e-shopech. Výhradně v českých elektronických obchodech nakupuje 71 % českých uživatelů internetu a zajímavou nabídku, která by se objevila v zahraničním e-shopu, by využilo pouze 23 % nakupujících.

Slováci jsou k nákupu v zahraničí mnohem přístupnější, v zahraničních e-shopech je ochotna nakupovat téměř polovina. Vyplývá to z dat internetového srovnávače Heureka.cz.

„Zatímco Slováci často nakupují v českých i dalších zahraničních e-shopech, Češi v zahraničí a na Slovensku nakupují málo,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz. Zajímavou nabídku v zahraničních e-shopech by využilo 43 % Slováků, Čechů by se do obchodu se zahraničím pustilo o 20 % méně.

Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje, a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních čtyř let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 %.

„Tento trend můžeme potvrdit i my. Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou konzervativní. Navíc české eshopy mají takovou kvalitu a šíři nabídky, že zákazníci jednoduše nemají potřebu nakupovat v zahraničí,“ řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí Aukro.cz.

Nakupujete spíše v českých internetových obchodech nebo v zahraničí?2011201020092008
CZSKCZSKCZCZ
Nakupuji výhradně v českých internetových obchodech71 %44 %71 %45 %69 %67 %
Nakupuji převážně v českých internetových obchodech, ale pokud je zajímavá nabídka v zahraničí, tak se tomu nebráním23 %43 %23 %41 %25 %26 %
Pokud je výhodnější cena v zahraničí, tak se tomu nebráním6 %12 %6 %14 %6 %7 %
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více