Češi na internetu srovnávají zboží, ale již jej tolik nekontrolují v kamenných obchodech

11. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zákazníci nakupující zboží přes internet často využívají cenové srovnávače nebo si přímo vybírají mezi svými oblíbenými e-shopy. Na kontrolu vybraného zboží do kamenných obchodů se ale vydávají stále méně.
Foto: Freeimages.com

Rozhodování mezi nabídkou několika e-shopů, které si sám nakupující najde, taková je cesta k objednávce zboží pro 30 % internetových zákazníků. Dalších 25 % pak začne porovnáním cen pomocí specializovaných srovnávačů – až potom zjišťují více o obchodu, který nabízí nejlevnější možnost koupě vybraného produktu. Ve svém oblíbeném e-shopu rovnou začne 16 % spotřebitelů.

Čtvrtina nakupujících začíná přímo od nejvýhodnější ceny, jak jí nabídnou srovnávače. Další ale vybírají mezi obchody, pro které se rozhodnou sami či nakupují přímo ve svých nejoblíbenějších,“ shrnul výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal „To jen potvrzuje, jak důležitý je pro internetové obchodníky spokojený zákazník – rád se do kvalitního e-shopu vrátí.

Důvěra v nakupování po internetu a dobré zkušenosti naopak potvrzují zajímavý pohled na strategii výběru zboží. Zatímco ještě v roce 2012 si občas zašlo zboží do kamenného obchodu prohlédnout a vyzkoušet 56 % nakupujících, loni už to bylo jen 46 %. Téměř vždy pak takový postup volí jen pět procent nakupujících. „Čím dál méně zákazníků vyráží do běžných obchodů na „obhlídku“. E-shopy v poslední době hodně zapracovaly na vizuálním i informačním komfortu, navíc mají důvěru spotřebitelů. Ti tedy rovnou objednávají vybrané produkty bez dalšího váhání,“ doplnil Vetyška.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1 750 respondentů české internetové populace. 

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více