Češi na internetu srovnávají zboží, ale již jej tolik nekontrolují v kamenných obchodech

11. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zákazníci nakupující zboží přes internet často využívají cenové srovnávače nebo si přímo vybírají mezi svými oblíbenými e-shopy. Na kontrolu vybraného zboží do kamenných obchodů se ale vydávají stále méně.
Foto: Freeimages.com

Rozhodování mezi nabídkou několika e-shopů, které si sám nakupující najde, taková je cesta k objednávce zboží pro 30 % internetových zákazníků. Dalších 25 % pak začne porovnáním cen pomocí specializovaných srovnávačů – až potom zjišťují více o obchodu, který nabízí nejlevnější možnost koupě vybraného produktu. Ve svém oblíbeném e-shopu rovnou začne 16 % spotřebitelů.

Čtvrtina nakupujících začíná přímo od nejvýhodnější ceny, jak jí nabídnou srovnávače. Další ale vybírají mezi obchody, pro které se rozhodnou sami či nakupují přímo ve svých nejoblíbenějších,“ shrnul výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal „To jen potvrzuje, jak důležitý je pro internetové obchodníky spokojený zákazník – rád se do kvalitního e-shopu vrátí.

Důvěra v nakupování po internetu a dobré zkušenosti naopak potvrzují zajímavý pohled na strategii výběru zboží. Zatímco ještě v roce 2012 si občas zašlo zboží do kamenného obchodu prohlédnout a vyzkoušet 56 % nakupujících, loni už to bylo jen 46 %. Téměř vždy pak takový postup volí jen pět procent nakupujících. „Čím dál méně zákazníků vyráží do běžných obchodů na „obhlídku“. E-shopy v poslední době hodně zapracovaly na vizuálním i informačním komfortu, navíc mají důvěru spotřebitelů. Ti tedy rovnou objednávají vybrané produkty bez dalšího váhání,“ doplnil Vetyška.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1 750 respondentů české internetové populace. 

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více