Čechy nebezpečí na sociálních sítích netrápí

27. 9. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Uživatelé si rizika aktivního vyžívání sociálních sítí dle průzkumu Kaspersky Lab a B2B International příliš neuvědomují. Sociální sítě jsou přitom dle průzkumu třetí nejoblíbenější aktivitou na internetu, hned po e-mailu a čtení, na mobilech dokonce druhou.

Češi se přitom kybernetických zločinců na sociálních sítích moc neobávají - 91 % dotázaných si myslí, že hackery nezajímají, nebo dokonce o této problematice ani neuvažují. Soukromé záležitosti s cizími lidmi na sociálních sítích přitom probírá 15 % českých respondentů a stejné množství na nich sdílí informace, které by v reálném životě nikdy neprozradili.

Data svých online účtů zadává i ve chvíli, kdy jsou připojeni přes veřejnou síť Wi-Fi, 43 % dotazovaných v Česku. Pouhých 8 % Čechů uvedlo přihlašovací údaje ze sociálních sítí jako jeden ze tří druhů informací, jejichž ztráty se nejvíce obávají.

Útočníkům přitom takové informace mohou být užitečné v podvodných kampaních, k prolomení hesla nebo například k identifikaci polohy uživatele. Přístup k účtu jim pak umožní odesílat škodlivé odkazy a soubory lidem v kontaktech, přátelích, či třeba získat osobní data zpeněžitelná na černém trhu.

Dle dat z cloudové databáze Kaspersky Security Network zablokovaly produkty Kaspersky Lab více než 600 milionů pokusů o návštěvu phishingových (falešných) stránek a 35 % z nich imitovalo sociální sítě.

V Česku podle průzkumu čelilo podezřelým zprávám snažícím se je nalákat na neznámý odkaz nebo potenciálně nebezpečný soubor 34 % uživatelů. E-mail zaslaný údajně sociální sítí s pokusem o získání jejich přihlašovacích údajů pak v Česku obdrželo 27 % respondentů.

Jak se lépe chránit proti útokům:

  • použitím silných hesel a vypnutím funkce automatického dokončování;
  • omezením množství informací sdíleným na svém online účtu a sdílením soukromých informací pouze s uživateli, kterým věříme;
  • omezením stahování neprověřených souborů a klikání na neznámé odkazy;
  • ověřením pravosti stránky;
  • používáním bezpečného připojení;
  • ochranou zařízení.
Štítky: 

Podobné články

Patrick Müller, senior channel manažer společnosti Sophos

Patrick Müller (Sophos): Přinášíme mnoho atraktivních novinek

16. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Sophos)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme během pražské Experience Roadshow hovořili o novinkách v oblasti partnerského prodeje. V rozhovoru odhalíme detaily o nové firemní strategii, virtuálním CISO, AI asistentovi s názvem Sales Companion nebo postupném přerodu společnosti do pozice platformního poskytovatele. Čtěte více

Výdaje na kybernetickou bezpečnost letos v Evropě vzrostou o 11,8%

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC předpokládá, že výdaje na bezpečnost v Evropě v roce 2025 meziročně vzrostou o 11,8 %. Geopolitický vývoj, zintenzivnění kybernetické kriminality a zpřísňující se regulační prostředí nutí evropské organizace přijímat stále sofistikovanější obranná opatření. Očekává se, že výdaje na bezpečnost zůstanou po celé období 2023-2028 vysoké a do roku 2028 dosáhnou téměř 97 miliard USD. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více