Čechy k nákupu na internetu motivuje nižší cena

2. 3. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Brandbank)
Již 84 procent uživatelů internetu v ČR nakupovalo online a za nákupy v e-shopu utratí Češi až 4 200 Kč měsíčně. Dle NetMonitoru byla e-commerce dokonce v prosinci 2011 pátou na internetu nejnavštěvovanější kategorií .
Foto: SXC.hu

Průzkum ITU (International Telecommunication Union) ukázal, že až 65 procent českých spotřebitelů využívá internet na denní bázi a v následujících letech se předpokládá jejich další nárůst. Pro srovnání ve Velké Británii je denně online 82 procent spotřebitelů.

Čechy k online nákupu motivuje především nižší cena. Výsledky průzkumu zveřejněné společností Gemius ukázaly, že dva ze tří Čechů nakupujících online věří, že zboží koupené přes internet je levnější. Stejný počet Čechů využívá k vyhledání nejnižší ceny srovnávače zboží. Více než 50 procent online zákazníků v ČR pak pokládá nákup v e-shopu za rychlejší než nakupování v tradičním obchodě.

Obchodníkům i zákazníkům může pomoci kvalitní obrazový materiál a popis. Jeho důležitost potvrzuje i Sean Wilkins ze společnosti Brandbank „Zákazník si výrobek v e-shopu nekoupí, pokud ho neuvidí na obrázku. Stejně důležité jsou informace o produktu, pokud se zákazník rozhoduje například mezi dvěma výrobky,“ řekl Wilkins.

Štítky: