CCV Informační systémy zajišťuje EDI fakturaci v Obi ČR

15. 11. 2010. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: CCV Informační systémy)
Výběrové řízení na výhradního dodavatele bezpapírové fakturace a zajištění důvěryhodného elektronického archivu obchodních dokladů ve společnosti Obi ČR vyhrála společnost CCV Informační systémy. CCV Informační systémy tak nahrazuje Telefónicu O2, dosavadního hlavního poskytovatele těchto služeb.

Řetězec třiceti hobbymarketů Obi ČR tímto krokem kompletně přechází na inovované řešení EDI Orion. Součástí řešení je zajištění procesu důvěryhodné archivace s využitím elektronického podpisu a časových razítek. Mezi náročnými požadavky zadavatele je také úspěšné zdolání auditu důvěryhodného elektronického archivu od společnosti KPMG.

Samozřejmostí je podpora nejnovějších šifrovacích algoritmů při elektronickém podepisování. „Jsem rád, že jsme nejlépe vyhověli všem požadavkům Obi ČR. Chápu výběr řešení EDI Orion jako potvrzení jeho vysokého standardu a bezpečnosti“ říká David Reichel, ředitel divize CCV eBusiness.

Ruční zpracování faktury za pět minut, přes EDI za deset sekund

Společnost CCV Informační systémy formou komplexního outsourcingu zabezpečuje bezpapírovou EDI fakturaci pro společnost Obi ČR a její dodavatele i důvěryhodný elektronický archiv daňových dokladů, což s sebou přináší celou řadu výhod.

Potvrzuje to i Radka Havleová, vedoucí oddělení fakturace ve společnosti Obi ČR, v jejíž kompetenci je také koordinace a řízení EDI projektů: „Pro obchodní řetězce, které obchodují se stovkami dodavatelů a musí odesílat a přijímat tisíce dokladů denně, jsou přínosy viditelné na první pohled a EDI je pro ně nutností. Měsíčně zpracováváme kolem 32 tisíc faktur a časová i nákladová úspora je díky EDI obrovská. Bezproblémový a spolehlivý chod celého EDI systému je proto jednou z našich hlavních priorit. Ruční zpracování jedné faktury totiž zabere průměrně pět minut oproti zhruba deseti sekundám v případě elektronické faktury.“

K vítězství společnosti CCV Informační systémy ve výběrovém řízení – kromě samotného navrženého řešení – přispělo bezpochyby i její vedoucí postavení na trhu v oblasti poskytování EDI služeb. Potvrzením této skutečnosti je fakt, že v době výběrového řízení CCV zajišťovala tyto služby (včetně řešení webEDI) více než polovině dodavatelů Obi ČR. Z tohoto důvodu byl i snadnější celkový proces migrace obchodních partnerů Obi ČR na nové řešení EDI Orion, který bylo nutné zvládnout během pouhého jednoho měsíce.

Stefan Jass, IT manager společnosti Obi ČR, dodává: „Po upřesnění postupu a harmonogramu celého projektu, probíhala hromadná migrace tuzemských a také relativně velkého množství zahraničních dodavatelů Obi ČR. Prioritou bylo ukončit proces migrace během jediného měsíce, aby fakturace mohla být zajišťována pomocí řešení EDI Orion dle stanového termínu. Velice jsme ocenili, že vše proběhlo bez nejmenších komplikací a dle časového plánu."