Canon jedničkou v žebříku NICES organizace Nikkei

20. 2. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: CoLin)
Canon získal prvenství v žebříčku NICES organizace Nikkei, který hodnotí japonské společnosti. Canon tak předstihl například společnosti Honda, Panasonic nebo Toshiba.

Žebříček NICES vytvořily Nikkei Research a Nikkei Digital Media a japonské společnosti jsou v něm hodnoceny podle pěti různých kritérií: investoři, spotřebitelé a firemní klienti, zaměstnanci, společenská odpovědnost a potenciál dalšího růstu. Společnosti mohly získat až 200 bodů v každé z těchto kategorií. Hodnoceny byly vždy specifické oblasti, jako jsou dividendy a kapitalizace trhu v kategorii investorů nebo šetrnost k životnímu prostředí v kategorii společenské odpovědnosti.

Canon získal celkem 880 bodů z 1 000 možných a v hodnocení se umístil před společnostmi Honda (868 bodů) a Takeda Pharmaceutical (861 bodů). Canon potvrdil silnou pozici v kategorii společenská odpovědnost a vysoké hodnocení získal především jako dobrý zaměstnavatel a za placení daní, sociální příspěvky a ekologická opatření. Canon vyhrál i díky stabilním příjmům a investicím věnovaným do růstu společnosti, jako je akvizice Océ.

Do první desítky žebříčku NICES patří i společnosti Shiseido, Panasonic, NTT DoCoMo a Toshiba.

„Je velmi příjemné vidět Canon na vrcholu nejnovějšího žebříčku Nikkei. Ocenění nás velmi těší a považuji to za pozitivní milník na naší cestě vzhůru v žebříčku 100 nejlepších světových společností,“ říká Ryoichi Bamba, prezident a výkonný ředitel společnosti Canon pro Evropu, střední východ a Afriku.

Canon dosáhl výrazného úspěchu i v dalších žebříčcích. V roce 2010 se umístil na 4. místě v žebříčku Nejhodnotnějších japonských značek společnosti Interbrand a již druhý rok po sobě na 33. pozici v každoročním žebříčku 100 nejlepších světových společností.