Barva rozhoduje, tvrdí HP

20. 7. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Lidé budou s větší pravděpodobností pozitivně reagovat na předložený návrh, pokud je využita zelená barva. Naopak barva červená vede k přijetí extrémních stanovisek. To jsou výsledky výzkumu HP divize IPG.

Výzkum ukázal také na zajímavý vliv barvy na ovlivnitelnost cílového publika – tedy míru shody příjemce s konkrétním sdělením. Více než polovina respondentů (53 %), kterým byla předkládána tvrzení v zelené barvě, vybrala v dotaznících možnost „souhlasím“ nebo „rozhodně souhlasím“. Naopak v případě černobílých dotazníků dosahovala míra souhlasu pouze 36 %.
Jako největší světový poskytovatel tiskových a zobrazovacích zařízení provedla divize IPG společnosti HP tento výzkum s cílem získat přesnější představu o tom, jakou roli hraje barva v rozhodovacím procesu. Poznatky z tohoto průzkumu pomohou firmám lépe porozumět tomu, jak rozdílné skupiny příjemců reagují na sdělení ve vybrané barvě. Díky tomu mohou lépe využít možností barev v interní i externí komunikaci.