Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty

4. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky.

E-shopům rozšíření umožní zrychlit expedici zásilek přes ČP, tisk štítků a sledování zásilek ve vlastní administraci, snížit chybovost na 0 % a snížit náklady na pracovníky expedice zásilek.

Česká pošta jde e-shopům naproti. Připravuje přímé datové napojení (API). Díky němu bude na ČP možné přenášet data k zásilkám automaticky. E-shopy se nebudou muset přihlašovat do online podání a ani s daty jinak pracovat. Data jednoduše odešlou přímo do systému České pošty.

„O rozšíření se diskutuje a spekuluje už několik let. Nyní je realitou. Proto se nelze divit, že každý, kdo expeduje pomocí České pošty, na tuto funkci netrpělivě čeká. To, že čas jsou peníze, platí v oblasti e-commerce a v logistice obecně snad ještě víc, než kdekoli jinde. Máme velkou radost, že nyní mohou naši klienti zefektivnit systém expedice také u zásilek přes Českou poštu a šetřit tak svůj drahocenný čas a peníze,“ řekl Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.

Česká pošta umožní automatické zasílání v roce 2017. API ČP lze ale začít využívat již nyní pomocí agregátoru přepravních služeb Balikobot.cz. Testování probíhalo ve spolupráci s touto službou, proto může Balíkobot.cz umožnit napojení s předstihem.

Další informace zjistíte na stránkách www.srovname.cz a www.balikobot.cz.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více