Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty

4. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky.

E-shopům rozšíření umožní zrychlit expedici zásilek přes ČP, tisk štítků a sledování zásilek ve vlastní administraci, snížit chybovost na 0 % a snížit náklady na pracovníky expedice zásilek.

Česká pošta jde e-shopům naproti. Připravuje přímé datové napojení (API). Díky němu bude na ČP možné přenášet data k zásilkám automaticky. E-shopy se nebudou muset přihlašovat do online podání a ani s daty jinak pracovat. Data jednoduše odešlou přímo do systému České pošty.

„O rozšíření se diskutuje a spekuluje už několik let. Nyní je realitou. Proto se nelze divit, že každý, kdo expeduje pomocí České pošty, na tuto funkci netrpělivě čeká. To, že čas jsou peníze, platí v oblasti e-commerce a v logistice obecně snad ještě víc, než kdekoli jinde. Máme velkou radost, že nyní mohou naši klienti zefektivnit systém expedice také u zásilek přes Českou poštu a šetřit tak svůj drahocenný čas a peníze,“ řekl Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz.

Česká pošta umožní automatické zasílání v roce 2017. API ČP lze ale začít využívat již nyní pomocí agregátoru přepravních služeb Balikobot.cz. Testování probíhalo ve spolupráci s touto službou, proto může Balíkobot.cz umožnit napojení s předstihem.

Další informace zjistíte na stránkách www.srovname.cz a www.balikobot.cz.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více