Novinky

Aukce jako další nástroj prodeje

Pavel Gregor

  • 14. 10. 2009
  • 2 min

V nelehké době hospodářského poklesu asi každý z nás přemýšlí, jak si dovolit to co před tím, nestrádat a přitom utratit co možná nejméně. Ostatně na vlastní kůži to cítíte i vy, prodejci. Kšeft se moc nehýbe, každý zákazník nákupy, ať už výpočetní techniky, bílých či černých spotřebičů, odkládá na později, a vám klesá obrat a začínáte přemýšlet, zda tento způsob výdělku má vůbec smysl. Další hřebíčkem do pomyslné rakve se přitom začínají stávat on-line aukce.

Podle jednoho z největších tuzemských aukčních portálů se počet českých uživatelů dražící předměty na internetu nejen zvedl, ale meziročně výrazně narostl i počet prodaných předmětů. Za prvních devět měsíců se prodalo tolik zboží, jako za celý loňský rok. V absolutních číslech bylo za celý rok na tomto aukčním portálu 2008 vystaveno 13,5 mil. předmětů, a do poloviny září tohoto roku to bylo již téměř 17,7 mil. předmětů. Co je však ještě zajímavější je fakt, že za nárůstem počtu transakcí jsou nejen běžní uživatelé, ale také firemní zákazníci. Tento trend je přisuzován faktu, že v době šetření firmy objevují dosud nevyužité cesty k zákazníkům. A komu to škodí? Vám.

Jak na to reagovat? Začít prodávat také přes aukční portály. Dnes je na nich dokonce možné zařídit si vlastní „virtuální obchod“. Na subdoméně není problém prodávat předměty pod svou unikátní značkou, za pevné ceny a ve více kategoriích najednou. Nejenže tak lze oslovit nové zákazníky, ale prakticky za pakatel si udělat reklamu a tak být viděn, nejen svou konkurencí, ale také okolím. A pokud dokážete oslovit brouzdající zaměstnance z řad různých firem po aukčních portálech, pak se můžete dostat do firemní sféry, stát se jejich dodavatelem a vyzkoušet tak novou cestu k zákazníkům.