Analytický nástroj Zeerat.com přináší nové funkce

27. 12. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zeerat.com)
Webový analytický nástroj Zeerat.com se dočkal změn. Nově vydaná verze nabízí vylepšené generování map kliknutí (tzv. heatmap), propracovanější nahrávky aktivity uživatelů a přibylo hodnocení stránek formou skóre.

Nahrávání návštěv uživatelů do videa je pro Zeerat klíčovou funkcí. Přehrávání pořízených videí nově doprovází časová osa akcí vedle videa. Jde o vizualizaci toho, jak šly jednotlivé kroky na videu po sobě. V ose je zaznamenáno každé kliknutí, vyplnění formuláře, přechod na stránku apod. V praxi tak lze snadněji prohlížet, co se ve videu stalo zajímavého i bez nutnosti sledovat jej od začátku.

Klikáním na jednotlivé akce poté lze video přepínat právě do okamžiku, kdy v něm došlo k něčemu důležitému, což opět zrychluje práci s analytickým nástrojem.

Nový vzhled a lepší filtrování
Aplikace se dočkala kompletního redesignu, při kterém došlo ke zjednodušení uživatelského rozhraní. Majitelé stránek tak mohou rychleji přejít k analýze chování návštěvníků.

Díky pokročilým filtrům lze třídit uživatele podle ID, emailu, doby strávené na stránce, navštívené stránky apod. Obzvlášť užitečné je filtrování uživatelů, kteří vyplnili na stránkách nějaký formulář, zadali email, během jejich návštěvy došlo k chybě, nebo naštvaně klikali na prvky na stránce. Každý si tedy zobrazí pouze to, co jej doopravdy zajímá a nemusí se prodírat stovkami videí, jako je tomu často u konkurenčních nástrojů na trhu.

Skóre stránek pomůže odhalit slabá místa
Novinkou jsou i hodnoty skóre u stránek, které mají naměřených 100 a více návštěv. Hodnota ukazuje, jak s navštívenou stránkou uživatelé interagují a ovlivňují ji ukazatele, jako je počet interakcí končících chybou na stránce, nebo počet kliknutí, po kterých se nestalo nic  (tzv. mrtvý klik).

Tyto a několik dalších hodnot vsazených do speciálního vzorce ukazují uživateli výsledek informující o tom, zda jsou na stránkách nějaké problémy. Jde vlastně o ukazatel, zda (a jak velký) má stránka potenciál pro zlepšení.

Vizualizace počtu kliknutí
Heatmapa je nástroj, který uživatelům už od počátků Zeeratu pomáhá optimalizovat webové stránky podle chování návštěvníků. „Rozhodli jsme se, že od samotné vizualizace pokročíme dále a nabídneme konkrétnější data, jako je počet kliknutí na prvky stránky,“ zmínil CEO Zeerat.com, Michael Repetný.

To, co ještě nedávno bylo možné pouze vizuálně hodnotit, je nyní podloženo konkrétními čísly. Funkcí, kterou nepochybně ocení majitelé e-shopů, je poté možnost shlukování vícero heatmap do jedné.

Novou verzi aplikace mají aktivní stávající uživatelé napříč všemi plány. Bezplatnou registraci lze provést na adrese app.zeerat.com/sign-up

Štítky: