Aleš Šafář (TP-Link): Wi-Fi 7 a 5G hýbou síťovým světem

7. 5. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a TP-Link)
Aleš Šafář, key account manager consumer networking ve společnosti TP-Link, nám poskytl vhled do toho, jak firma reaguje na aktuální trendy v oblasti networkingu. Dále jsme diskutovali o produktech Mercusys a Tapo, které obohacují širokou nabídku výrobce.

Jaké hlavní trendy v oblasti bezdrátových technologií ovlivňují současný vývoj produktů TP-Link?

V současné době jde o dva hlavní trendy. Tím prvním je nový standard Wi-Fi 7, který byl sdružením Wi-Fi Alliance schválený na začátku letošního roku a díky tomu se již začal objevovat v klientských zařízeních, jako jsou notebooky, pracovní stanice nebo mobilní telefony. TP-Link byl prvním výrobcem, který představil ucelenou nabídku produktů pro Wi-Fi 7, a to jak pro domácnosti, tak pro firemní použití. Druhým trendem, který bude ovlivňovat trh v tomto roce, je stále se rozšiřující pokrytí 5G signálem, které přináší opravdu rychlé a kvalitní připojení i do míst, kde byl doteď problém získat rychlý internet. Doposud byl prodej 5G zařízení hlavně doménou mobilních operátorů, ale již nyní se začínají síťové produkty s 5G modemem objevovat i na volném trhu a TP-Link u toho se svými partnery určitě nebude chybět.

Můžete uvést nějaké příklady svých top produktů nabízejících Wi-Fi 7 a 5G? Jaké jsou jejich přednosti?

Wi-Fi 7, který dle původního názvosloví nese označení 802.11be, navazuje na standard Wi-Fi 6 v současné době nejpoužívanější, který řešil požadavky na kapacitu sítě a počet připojených zařízení. Wi-Fi 7  k tomu přidává opravdu nevídané rychlosti pro Wi-Fi přenosy, a to až 46 Gbit/s. Aktuálně máme v nabídce několik produktů s podporou sedmé generace Wi-Fi, a to jak routery, tak Mesh systémy Deco. Aby bylo možné tyto rychlosti bezdrátového přenosu využívat, disponují nejvyšší modely 10 Gbit/s porty, a to jak metalickými tak optickými. Střední třída a low-end produkty s Wi-Fi 7 pak běžně disponují porty 2,5 Gbit/s. Z top modelů bych vybral třeba router Archer BE800 nebo Mesh systém Deco BE85.

Pro 5G sítě bych pak rád „vypíchl“ dva modely, a to nový router s 5G modemem Archer NX200 s podporou standardu Wi-Fi 6 AX1800 a také Mesh systém Deco X50-5G, který je součástí oblíbené řady Deco X50, a lze s ním pak celou Deco Mesh síť napojit přímo na 5G síť bez potřeby dalšího modemu. U všech těchto produktů pak samozřejmě partneři najdou vše, na co jsou u TP-Linku zvyklí – podporu Mesh, ovládání mobilní aplikací v češtině nebo slovenštině, nejmodernější zabezpečení WPA3 a další oblíbené funkce.

Jaké novinky a inovace mohou reselleři očekávat od TP-Link v nejbližší době?

Když zůstaneme u Wi-Fi 7, tak v blízké době uvedeme na trh i nižší a střední třídu produktů s Wi-Fi 7, kde se bude cena přibližovat produktům s Wi-Fi 6  a díky tomu se zájem o ně rapidně zvýší. Není to však tak, že by standard Wi-Fi 7 v dohledné době nahradil standard Wi-Fi 6, který s námi ještě není tak dlouho, aby byl nějak výrazně zastaralý a nevyhovoval dnešním požadavkům. Wi-Fi 6 spíše nahradí pozice staršího standardu AC, nebo také Wi-Fi 5, který je již pro některé dnešní požadavky na rychlost a kapacitu nevyhovující. Zároveň bych zde rád zmínil i značku Mercusys, která také patří pod TP-Link a přináší jednodušší produkty za výhodné ceny. I od Mercusysu můžeme letos očekávat produkty s Wi-Fi 7. U produktů s podporou 5G pak očekáváme ještě letos rozšíření o venkovní routery s 5G modemem.

Jaké strategie TP-Link využívá k udržení konkurenceschopnosti svých produktů na rychle se měnícím trhu?

Naše nabídka produktů pro domácnosti je rozdělena na dvě části. Tou první jsou produkty pod značkou TP-Link, kde se snažíme přinášet ty nejmodernější technologie, vysokou kvalitu a dobrý poměr ceny a výkonu. Tou druhou částí je pak nabídka produktů pod značkou Mercusys, kde se jedná o jednodušší produkty plně postačující pro běžné použití v domácnostech pro zákazníky, kteří hledají co možná nejnižší cenu.

Díky Mercusysu jsme schopni konkurovat i levnějším značkám, které jsou na našem trhu, aniž bychom museli snižovat kvalitu nebo provedení produktů pod značkou TP-Link. Partner tak může vyhovět požadavkům většiny zákazníků. Samozřejmostí je pak silná podpora lokálního týmu TP-Linku, technická podpora pro zákazníky v češtině a také bezproblémové reklamace našich produktů.

Jaká je role zařízení pro chytré domácnosti ve strategii TP-Link a jak společnost přistupuje k inovacím v této oblasti?

Produktová řada Tapo, jak nazýváme smart home od TP-Linku, která v současné době představuje přes šedesát produktů, je velice úspěšná a u našich zákazníků i partnerů stále více oblíbená. Prodeje produktů Tapo rostou meziročně o desítky procent, takže i pro nás je tento segment stále významnější. Nové technologie a standardy se nevyhýbají ani chytré domácnosti. Zmíním třeba standard Matter, který vnímáme jako velice důležitou věc a snažíme se jej implementovat do jednotlivých produktů Tapo. Od tohoto standardu očekáváme výrazné zjednodušení komunikace a propojení produktů různých výrobců a všech hlavních platforem chytré domácnosti.

Co se týká dalších technických novinek, tak hned na začátku letošního roku jsme představili kamery Tapo kompatibilní s platformou Apple Home. V dohledné době nás také čekají venkovní kamery s integrovaným LTE modemem, kde již zákazník nebude potřebovat Wi-Fi připojení a v případě modelů s podporou solárního napájení ani přívod elektrické energie. Do oblasti chytré domácnosti také vstupuje umělá inteligence, a to hlavně u detekcí našich kamer. V neposlední řadě vnímáme i trend napájení produktů po ethernetovém kabelu (PoE), který byl doteď doménou hlavně firemních sítí. Nyní se dostává i do domácích rozvodů, a proto i TP-Link uvede pod značkou Tapo produkty chytré domácnosti s podporou PoE napájení.

Jak TP-Link podporuje své resellery v prodeji a marketingu nových technologií a produktů, aby mohli co nejefektivněji oslovit zákazníky?

Hlavním benefitem pro naše partnery a zákazníky je určitě silný lokální tým. Česká pobočka TP-Linku aktuálně čítá přes 30 lidí, kteří se starají o technickou i prodejní podporu našich zákazníků. Obchodní tým se stará o naše partnery, a to od těch největších až po menší resellery. Našim partnerům nabízíme i marketingovou podporu včetně lokálního portálu na www.tplinkpartner.cz, kde najdou ke stažení předpřipravené materiály, které mohou partneři používat na svých webech nebo prodejnách. Přes portál lze objednávat i marketingové materiály a pro resellery je zde připraven i zajímavý bonusový program. Pro partnery, kteří se zabývají prodejem firemních řešení, pak nabízíme projektové slevy nebo podporu s návrhem řešení.

Jaká opatření TP-Link přijímá pro zajištění bezpečnosti a ochranu soukromí uživatelů svých produktů, zejména v kontextu stále se rozvíjejících bezdrátových technologií?

Využíváme ty nejmodernější dostupné standardy zabezpečení. Ve Wi-Fi je to hlavně WPA3, který najdete ve většině našich routerů a mesh systémů. Samozřejmostí je i umístění všech cloudových serverů na území Evropské unie přesně tak, jak to vyžaduje GDPR.

Jaká podpora a školení jsou k dispozici pro resellery společnosti TP-Link, aby se mohli rychle adaptovat na nové produkty a technologie a efektivně je prezentovat svým zákazníkům?

Naši reselleři mají několik možností, jak se dozvědět o našich novinkách, technologiích a produktech. Pro partnery, kteří s námi aktivně spolupracují v nabídce firemních řešení, zejména Omada a Vigi, pořádáme TP-Link Akademie, kde si mohou naše produkty vyzkoušet, naučit se je konfigurovat a setkat se s našimi techniky a obchodníky. Jsou většinou zakončené i certifikačním testem. Tato školení pořádáme na různých místech v Česku a na Slovensku, tak abychom byli našim resellerům co nejblíže a mohli do akademie přihlásit například i svoje techniky. Další úrovní vzdělávání jsou pak online webináře, které partneři najdou na našem partnerském portálu. A poslední, ale určitě ne nejméně důležitou možností, jsou pak akce našich distributorů, kde novinky vystavujeme a představujeme na workshopech a prezentacích. Snažíme se tyto distributorské akce pokrývat v co největší míře, abychom byli k dispozici našim partnerům co nejvíce.

Štítky: 
Rozhovory, Mercusys , TP-Link

Profilová karta firmy

TP-LINK Czech s.r.o.

TP-LINK Czech s.r.o.

TP-Link je celosvětovým dodavatelem síťových produktů a řešení pro smart home dostupných ve více než 100 zemích světa. Za dominantní tržní podíl na čínském trhu a pozici největšího světového poskytovatele WLAN řešení vděčí inovativnímu přístupu oddělení výzkumu a vývoje, efektivní produkci a kvalitnímu řízení.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Martin Lanc (ASBIS CZ): Chceme zlepšit pozici ASBISu na tuzemském trhu

4. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Od června 2024 má společnost ASBIS CZ, nového generálního manažera Martina Lance, který má bohaté zkušenosti ve vedoucích IT manažerských pozicích pro český trh, ale i střední a východní Evropu. My jsme se zeptali, co si do ASBISu přináší a jaká je jeho vize pro společnost. Čtěte více

ViewSonic: Komplexnost, jednoduchost a kompatibilita

26. 6. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Matúš Výbošťok, territory sales manager ve společnosti ViewSonic, nám představil novinky z IFP (interactive flat panel) portfolia výrobce a prozradil, jaké výhody přináší spolupráce tuzemským resellerům. Čtěte více

AT Computers: Pro úspěch resellerů děláme maximum

18. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD)
S Petrem Vaňkem, obchodním ředitelem, a Martinem Wankem, marketingovým ředitelem, jsme hovořili o aktuálním dění ve společnosti AT Computers i na trhu jako takovém. Pokud tedy chcete načerpat informace o tom, co se právě děje, nebo se dozvědět, co nás na IT distribučním trhu čeká a nemine, můžete tak učinit díky těm nejpovolanějším. Čtěte více

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více