Alcatel – mobilní telefony pro záchranu lidských životů

14. 12. 2010. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Alcatel-Lucent)
Využívat výhod mobilního telefonu pro informovanost obyvatel v případě ohrožení majetku či života je možné díky novému řešení společnosti Alcatel.

Poskytovatelé mobilních služeb mohou snadno rozšířit komunikační možnosti integrovaného záchranného systému a zajistit okamžité doručení krizových zpráv na všechna mobilní zařízení nacházející se v oblasti ohrožené přírodní katastrofou, průmyslovou havárií nebo teroristickým útokem.

Broadcast Message Center (BMC) společnosti Alcatel-Lucent umožňuje poskytovatelům služeb doručit cílené textové upozornění vydané složkou integrovaného záchranného systému uživatelům mobilních telefonů v závislosti na jejich lokalitě. Podobně fungují technologie využívané k mimořádnému vysílání prostřednictvím kabelové televize.

BMC rozšiřuje upozorňování o stavu nouze na uživatele mobilních telefonů v rámci geografické oblasti, a to na celostátní úrovni nebo na menší úrovni několika městských bloků. Tato platforma tak zajišťuje kritická varování a informace pro občany, kterých se to bezprostředně týká.

„Vzhledem k tomu, že více než 70 procent světové populace má přístup k mobilním telefonům, jsou tato zařízení ideální v nouzových případech pro sdělení informací maximu lidí za minimální dobu,“ říká Scott Ellison, VP Mobile & Consumer Connected Platforms v IDC. „Využitím Broadcast Message Center společnosti Alcatel-Lucent je možné překlenout periodu přetížení sítě, které je obvyklé pro chvíle, kdy je nutné varovat o nebezpečí, roli hrají vteřiny a bezpečnost veřejnosti je ohrožena.“

BMC je ve shodě se standardy pro šíření varování ve Spojených státech i v Evropě. Krizovému řízení umožňuje rychlé šíření varování a informací pro zajištění bezpečnosti obyvatel. V srpnu společnost Sprint a kalifornská agentura krizového řízení oznámily, že využívají BMC v rámci pilotního programu pro bezpečnost veřejnosti v kraji San Diego. V říjnu potom floridská divize krizového řízení oznámila, že řešení BMC bylo použito v reálném provozu v pilotním projektu Commercial Mobile Alert System (CMAS) v Tampě.

„Vzhledem k tomu, že se populace stále více spoléhá na mobilní telefony, je kritickým úkolem poskytovatelů služeb, schopnost sdílení kritických a rozhodujících informací v době nouze právě prostřednictvím mobilních telefonů.“ říká Morgan Wright, viceprezident Global Mission Critical Communication Solutions, Alcatel-Lucent. BMC umožňuje poskytovatelům právě tu alternativu, která zaručí informovanost a varování účastníků během mimořádných událostí či stavů nouze.

Broadcast Message Center působí jako bezpečné rozhraní mezi centrální složkou krizového řízení a poskytovateli síťových služeb. Přijímá varovné zprávy a ty ihned vysílá uživatelům mobilních telefonů v příslušné geografické oblasti. Cílené varovné informace je možno například využít pro:

• obyvatele ohrožené meteorologickými jevy, povodní, požárem, průmyslovou havárií atd.,

• návštěvníky a zaměstnance letišť, nákupních center či obchodní komplexů v případě nutné evakuace kvůli úniku plynu nebo nálezu podezřelého balíčku,

• řidiče jedoucí do oblasti ochromené dopravní nehodou či kalamitním stavem.

Text varovných zpráv je doprovázen speciálními vibracemi a zvukovým signálem pro uživatele mobilních telefonů s poruchou sluchu nebo zraku. BMC umožňuje poskytovatelům služeb snadno spravovat zprávy, jejich priority a plánování, což je v krizových situacích klíčové.

Flexibilita a škálovatelnost Broadcast Message Center umožňuje poskytovatelům služeb využít tyto možnosti i mimo oblast nouzové signalizace, pro komerční broadcast služby. Typickým využitím je distribuce důležitých informací jednotlivých obcí svým obyvatelům nebo využití v reklamě a marketingu pro alternativní cílené marketingové kanály, zatímco současně zajišťuje poskytovatelům služeb nové zdroje příjmů.