Novinky

2009: rok zklamání i nových začátků


  • 14. 12. 2009
  • 1 min

Může se zdát, že na bilancování je zatím brzo. Avšak „čas letí jako bláznivý“, jak zpívá nestor české populární písně, a za pouhé dva týdny (plus pár dní k tomu) budeme o roce 2009 hovořit v čase minulém… Jaký byl?

Pro každého pochopitelně jiný, jak v rovině soukromé, tak i pracovní. Pokud jde o vývoj na IT trhu, téměř každého patrně hned napadne, že tenhle rok byl „špatný“. Při strukturovanějším pohledu možná dojdeme k odlišným zjištěním. Přinejmenším platí ono okřídlené, že „všechno zlé je pro něco dobré“.

Krize se výrazně projevila například u IT společností, které byly/jsou založeny na poskytování bodyshoppingu – ty ji pocítily velice brzy, protože jde o náklad, u něhož zákazníci mohou dosáhnout okamžité úspory. Naproti tomu v relativně dobré kondici jsou firmy, které se soustředí na IT řešení a služby s vysokou přidanou hodnotou. Příznačné je, že zatímco trh v mnoha oblastech stagnuje či dokonce klesá, trh analytického softwaru – tedy aplikace typu business intelligence, corporate performance management apod. – kontinuálně roste. A našly by se i další výmluvné příklady, kterou cestou se vyplatí jít, a kterou nikoli…

Ať už patříte mezi „postižené“, nebo se vám letos dařilo slušně, přeji vám do roku 2010 hodně štěstí a správné intuice. Zkrátka, nikdy není tak dobře, aby nemohlo být ještě líp!