České Epico vstoupilo do druhé dekády. Obrat přesáhl 360 milionů a prodává ve více než 30 zemích
V roce 2024 Epico dosáhlo obratu přes 361 milionů korun, což představuje dvojnásobek oproti roku 2019. To vše bez působení na marketplace platformách a bez vlastního e-shopu. Se svou B2B partnerskou strukturou Epico staví na jiných základech než většina konkurence a po deseti letech své existence slaví úspěch a kontinuálně roste.
Epico se od počátku specializuje na příslušenství pro Apple produkty a drží se toho dodnes. Tato specializace značce umožňuje být velmi flexibilní. Díky úzkým vztahům a vysoké míře důvěry je včas připravena na každou produktovou novinku, což demonstruje aktuální fakt, že příslušenství pro iPhone řady 17 je již nyní, dlouho před jeho uvedením na trh, ve výrobě.
„Uživatelé, kteří používají iPhone a další Apple produkty, jsou specifičtí. Velká část z nich si ráda připlatí za značkové a prémiové příslušenství a my se snažíme dodávat na trh takové produkty, jejichž funkčnost odpovídá deklarovaným standardům. Stejně tak je do značné míry specifický i celý prodejní kanál Apple a nám se během let podařilo vybudovat si v něm na základě důvěry a pevných vztahů silné místo,“ okomentoval ideologii značky Martin Habina, jeden z dvojice zakladatelů značky Epico.
Posledních pět let: zdvojnásobení obratu a expedice 5,4 milionu kusů příslušenství do více jak 30 zemí světa
Obrat skoro 24 milionů korun, které společnost dosáhla v roce 2015, se během dalších čtyř let vyšplhal na více než 180 milionů v roce 2019. V roce 2024 Epico uzavřelo hospodářské výsledky s obratem 361 391 tisíc korun.
V průběhu roku 2019 přešlo Epico na nový systém expedice a logistiky a od té doby vyexpedovalo skoro 5,4 milionu kusů příslušenství. Zatímco v roce 2020 dodalo partnerům 762 tisíc kusů produktů, v roce 2024 to bylo už víc než 1,13 milionu. Prozatím nejúspěšnějším byl z pohledu objemu rok 2022 s 1,15 milionu vyexpedovaných kusů.
Největší podíl v uvedených číslech tvoří příslušenství z kategorie ochrany – tedy skla a kryty na telefony. Od přechodu na nový systém jich prodalo Epico přes 3,89 milionu kusů. Druhou pomyslnou příčku zastávají produkty pro nabíjení (1,03 milionu kusů ve stejném období).
Značka, která jde vlastní cestou
Epico nekonkuruje svým partnerům vlastním e-shopem ani se nezapojuje do žádné tradiční marketplace platformy. Místo toho se soustředí na budování pevných vztahů se svými odběrateli a partnery. Věrnost této filozofii je jedním z hlavních důvodů, proč se značce daří růst nejen doma, ale i v zahraničí.
„Tato strategie se nám dlouhodobě osvědčuje. Dnes po více než deseti letech působíme ve více než 30 zemích světa, naše produkty jsou zákazníkům k dispozici v přibližně 700 prodejnách a mezi naše nejvýznamnější partnery patří i sítě Apple Premium Resellerů a Partnerů, pro některé z nich vyrábíme mimo jiné i OEM příslušenství brandované jejich značkami. Díky této strategii máme jistotu, že se naše prémiové produkty dostávají k zákazníkům do rukou kvalitní formou,“ zhodnotil specifický přístup k obchodnímu modelu Roman Nováček, druhý spoluzakladatel Epico.
Partnerům nabízí Epico nejen kvalitní a designově propracované produkty, ale také podporu na míru, která usnadňuje jejich každodenní fungování – od dodávek přizpůsobených jejich konkrétním potřebám po atraktivní prodejní stojany.
Filozofie značky: Prémiové produkty i technologie
V době, kdy je trh zavalen desetitisíci produktů z kategorie levného příslušenství pro mobilní zařízení všeho druhu, se Epico stále drží své původní filozofie. Pro iPhone a další produkty Apple nabízí dostatečně široký sortiment příslušenství, aby měli věrní zákazníci dostatečný výběr a mohli využívat výhradně Epico. Přitom klade důraz na inovace a kvalitu zpracování, což velká část uživatelů Apple oceňuje.
Příkladem je aktuálně nejodolnější ochranné sklo na displej Epico Impact Ceramic Glass, které je vyráběno z japonských materiálů. SGS certifikace zaručuje, že odolá pádu ocelové koule o hmotnosti 0,5 kg z výšky dvou metrů. Této filozofii odpovídají také například novinky pro rychlejší bezdrátové dobíjení využívající technologii Qi2, která na trhu teprve startuje.