České Epico vstoupilo do druhé dekády. Obrat přesáhl 360 milionů a prodává ve více než 30 zemích

18. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epico)
Původní vizí české značky Epico, která přišla na trh v roce 2014, bylo vyrábět designově a funkčně vyladěné příslušenství primárně pro širší portfolio produktů značky Apple. Po deseti letech na trhu se může pochlubit působením ve více než 30 zemích světa, kde prodává ve více než 700 partnerských prodejnách.
Roman Nováček, jeden ze dvou zakladatelů značky Epico

V roce 2024 Epico dosáhlo obratu přes 361 milionů korun, což představuje dvojnásobek oproti roku 2019. To vše bez působení na marketplace platformách a bez vlastního e-shopu. Se svou B2B partnerskou strukturou Epico staví na jiných základech než většina konkurence a po deseti letech své existence slaví úspěch a kontinuálně roste.

Epico se od počátku specializuje na příslušenství pro Apple produkty a drží se toho dodnes. Tato specializace značce umožňuje být velmi flexibilní. Díky úzkým vztahům a vysoké míře důvěry je včas připravena na každou produktovou novinku, což demonstruje aktuální fakt, že příslušenství pro iPhone řady 17 je již nyní, dlouho před jeho uvedením na trh, ve výrobě.

Uživatelé, kteří používají iPhone a další Apple produkty, jsou specifičtí. Velká část z nich si ráda připlatí za značkové a prémiové příslušenství a my se snažíme dodávat na trh takové produkty, jejichž funkčnost odpovídá deklarovaným standardům. Stejně tak je do značné míry specifický i celý prodejní kanál Apple a nám se během let podařilo vybudovat si v něm na základě důvěry a pevných vztahů silné místo,“ okomentoval ideologii značky Martin Habina, jeden z dvojice zakladatelů značky Epico.

Posledních pět let: zdvojnásobení obratu a expedice 5,4 milionu kusů příslušenství do více jak 30 zemí světa

Obrat skoro 24 milionů korun, které společnost dosáhla v roce 2015, se během dalších čtyř let vyšplhal na více než 180 milionů v roce 2019. V roce 2024 Epico uzavřelo hospodářské výsledky s obratem 361 391 tisíc korun.

Martin Habina, druhý ze zakladatelů značky EpicoV průběhu roku 2019 přešlo Epico na nový systém expedice a logistiky a od té doby vyexpedovalo skoro 5,4 milionu kusů příslušenství. Zatímco v roce 2020 dodalo partnerům 762 tisíc kusů produktů, v roce 2024 to bylo už víc než 1,13 milionu. Prozatím nejúspěšnějším byl z pohledu objemu rok 2022 s 1,15 milionu vyexpedovaných kusů.

Největší podíl v uvedených číslech tvoří příslušenství z kategorie ochrany – tedy skla a kryty na telefony. Od přechodu na nový systém jich prodalo Epico přes 3,89 milionu kusů. Druhou pomyslnou příčku zastávají produkty pro nabíjení (1,03 milionu kusů ve stejném období).

Značka, která jde vlastní cestou

Epico nekonkuruje svým partnerům vlastním e-shopem ani se nezapojuje do žádné tradiční marketplace platformy. Místo toho se soustředí na budování pevných vztahů se svými odběrateli a partnery. Věrnost této filozofii je jedním z hlavních důvodů, proč se značce daří růst nejen doma, ale i v zahraničí.

Tato strategie se nám dlouhodobě osvědčuje. Dnes po více než deseti letech působíme ve více než 30 zemích světa, naše produkty jsou zákazníkům k dispozici v přibližně 700 prodejnách a mezi naše nejvýznamnější partnery patří i sítě Apple Premium Resellerů a Partnerů, pro některé z nich vyrábíme mimo jiné i OEM příslušenství brandované jejich značkami. Díky této strategii máme jistotu, že se naše prémiové produkty dostávají k zákazníkům do rukou kvalitní formou,“ zhodnotil specifický přístup k obchodnímu modelu Roman Nováček, druhý spoluzakladatel Epico.

Partnerům nabízí Epico nejen kvalitní a designově propracované produkty, ale také podporu na míru, která usnadňuje jejich každodenní fungování – od dodávek přizpůsobených jejich konkrétním potřebám po atraktivní prodejní stojany.

Filozofie značky: Prémiové produkty i technologie

V době, kdy je trh zavalen desetitisíci produktů z kategorie levného příslušenství pro mobilní zařízení všeho druhu, se Epico stále drží své původní filozofie. Pro iPhone a další produkty Apple nabízí dostatečně široký sortiment příslušenství, aby měli věrní zákazníci dostatečný výběr a mohli využívat výhradně Epico. Přitom klade důraz na inovace a kvalitu zpracování, což velká část uživatelů Apple oceňuje.

Příkladem je aktuálně nejodolnější ochranné sklo na displej Epico Impact Ceramic Glass, které je vyráběno z japonských materiálů. SGS certifikace zaručuje, že odolá pádu ocelové koule o hmotnosti 0,5 kg z výšky dvou metrů. Této filozofii odpovídají také například novinky pro rychlejší bezdrátové dobíjení využívající technologii Qi2, která na trhu teprve startuje.

Podobné články

Epico uvedlo na trh kompaktní nabíjecí GaN adaptéry s výkonem až 140 W

10. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epico)
Česká značka Epico rozšiřuje nabídku o kolekci šesti nových nabíjecích adaptérů řady UltraBoost s výkonem až 140 W. Adaptéry využívají technologii GaN a kombinují vysoký výkon, kompaktní rozměry a inteligentní řízení nabíjení. Čtěte více

Epico představilo celohliníkové Qi2 powerbanky pro iPhone 16

19. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epico)
Česká značka Epico rozšiřuje své portfolio o novou generaci powerbank Epico UltraPack Qi2 s kapacitami 5 000 a 10 000 mAh. Nové modely využívají technologií Qi2 a jejich celohliníkové provedení zajišťuje nejen exkluzivní design, ale také lepší odvod tepla, nižší hmotnost a vysokou odolnost. Čtěte více

Nové ochranné sklo Epico vydrží pád 500g ocelové koule z výšky dvou metrů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epico)
Český výrobce prémiového příslušenství Epico představil ultimátní ochranné sklo ImpactCeramic Glass 3D, které odolá pádu 500gramové ocelové koule z výšky dvou metrů, intenzivnímu škrábání kovovou drátěnkou i tlaku 35 kg na hranu. Tyto vlastnosti mu oproti běžně prodávaným sklům propůjčují mnohonásobně vyšší životnost. Čtěte více

České Epico představila na veletrhu IFA 2024 prémiové příslušenství nejen pro produkty Apple

11. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epico)
Jako jedna z mála českých společností představila firma Epico na největším evropském mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky IFA 2024 množství novinek z oblasti prémiového příslušenství nejen pro produkty Apple. Cílem účasti na veletrhu bylo předvést všechny čtyři vlastní značky z portfolia Epico. Čtěte více