Používání generativní AI letos povede k 38% růstu tržeb

24. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Panasonic)
Nový průzkum společnosti Panasonic odhalil, že 91 % profesionálů v oblasti prodeje používá generativní umělou inteligenci k získání konkurenční výhody. Podle průzkumu se respondenti domnívají, že implementace GenAI do jejich procesů přinese díky zvýšené přesnosti analýzy dat, personalizovanější interakci se zákazníky a rychlejší době odezvy v příštích 12 měsících výrazný růst tržeb.

Výjimečným problémem, který z výzkumu vyšel najevo, byla otázka, kdo podpoří zavedení GenAI, přičemž 90 % účastníků průzkumu uvedlo, že budou potřebovat pomoc s jejím začleněním do svých procesů, a 68 % věří, že tato podpora bude pocházet od IT oddělení jejich organizace. Zatímco IT oddělení má odborné znalosti v oblasti funkčních prvků technologií, organizace by měly při implementaci obchodních procesů založených na GenAI zvážit širší škálu možností podpory.

Integrace je hlavní výzvou pro přijetí GenAI, přičemž 92 % respondentů očekává, že se setká s obtížemi. V návaznosti na to je mezi třemi hlavními překážkami uvedeno školení (68 %), bezpečnost (63 %) a dodržování předpisů (61 %).

Jasné rozdělení mezi mladšími a staršími prodejními profesionály

Mezi mladšími a staršími prodejními profesionály panoval zřetelný rozdíl v tom, jaké jsou nejlepší případy použití a jaký je potenciální dopad GenAI. Starší prodejní profesionálové hlásí vyšší využití GenAI, zatímco mladší respondenti jsou méně optimističtí ohledně jejích výhod pro úsporu času.

Margarita Lindahl, vedoucí oddělení umělé inteligence ve společnosti Panasonic Connect Europe, uvedla: „Naše studie ukazuje, že generativní umělá inteligence přináší revoluci v prodeji, vede k pozoruhodnému růstu a klade vysoká očekávání mezi profesionály. Úspěch však vyžaduje více než jen integraci. Organizace musí překonat překážky, jako jsou mezery ve vzdělávání a problémy s integrací, tím, že budou řídit transformaci pomocí odvážných strategií, jasných ochranných mantinelů a komplexní podpory, aby si zajistily trvalý dopad a konkurenční výhodu.“

Kompletní zprávu společnosti Panasonic: „The Ultimate Sales Professional: Integrating Generative AI into Sales“ si můžete prostudovat zde.

Štítky: 

Podobné články

Konference Bezpečnost a dostupnost dat 2025: Jak AI proměňuje bezpečnost dat i firemní odpovědnost

7. 10. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Exponet)
Rychlý nástup umělé inteligence, nové legislativní rámce včetně nařízení DORA a směrnice NIS2, a narůstající závislost organizací na externích dodavatelích – to jsou hlavní témata letošního, již osmnáctého ročníku odborné konference Bezpečnost a dostupnost dat, která se uskuteční 21. října 2025 v hotelu Lindner Gallery Central v Bratislavě. Čtěte více
Petr Ondráš, manažer komerční divize společnosti ASUS pro ČR a SR

Petr Ondráš: ASUS je značka, která chce s partnery skutečně růst

29. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
ASUS už dávno není jen značka pro koncové uživatele – podle Petra Ondráše, šéfa komerční divize společnosti ASUS pro Českou republiku a Slovensko, dnes společnost nabízí kompletní portfolio pro školy, firmy i veřejnou správu a otevírá resellerům nové příležitosti v éře AI a digitalizace. V rozhovoru Petr Ondráš prozradil více o trendech i o výhodách partnerské spolupráce. Čtěte více

Počítače s AI budou do konce roku 2025 tvořit 31 % veškerých prodejů

5. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle společnosti Gartner budou počítače s nativní podporou umělé inteligence (AI) do konce roku 2025 představovat 31 % celosvětového trhu. Celkem by se jich mělo letos prodat 77,8 milionů kusů. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více