Prodeje televizí loni vzrostly o šest procent, poptávku táhl streaming

11. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů televizí o 6 % na 606 tisíc kusů. Klíčovým hybatelem trhu s televizemi je rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu.

Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay. Vzhledem k rozmachu streamovacích služeb a online obsahu v posledních letech by se mohlo zdát, že době, kdy byla televize ústředním bodem každé české domácnosti, dávno odzvonilo. Statistiky však naznačují pravý opak. Vyplývá z nich totiž, že si Češi v uplynulém roce pořídili hned 606 tisíc televizí.

„Většina z nás je od mala zvyklá sledovat audiovizuální obsah právě v televizi. Ačkoliv se mnozí postupně odklání od klasického televizního vysílání směrem ke streamingu a online obsahu, samotnému televizoru zůstávají dál věrní. Ukazuje se navíc, že rozmach streamovacích služeb posiluje poptávku po nových chytrých televizích, na kterých je možné obsah streamovat, aniž by k tomu byly potřeba set-top-boxy nebo další dodatečná zařízení,“ vysvětlil Michal Novák, produktový manažer spotřební elektroniky v DATARTu.

Trend obměny starších zařízení za nové chytré televize by měl pokračovat i nadále. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) z loňského roku má totiž chytrou televizi jen asi polovina českých domácností (48,4 %). Další růst zájmu o televize lze navíc podle Michala Nováka očekávat i v souvislosti s blížícím se startem nové platformy Oneplay, jejíž vznik propojí výhody a obsah Voyo spolu se službou O2 TV.

„Očekáváme, že uvedení služby Oneplay ovlivní i prodeje televizí, zejména s ohledem na otázku kompatibility, která je pro zákazníky klíčová,“ upozornil Novák. „Dobrou zprávou pro majitele starších televizí je, že nákup nové televize je zcela jistě zajímavou výzvou, ne však jedinou možností. Pokud kvůli streamingu lidé nechtějí investovat do nové chytré televize, mohou si například pořídit multimediální centrum za pár tisíc, které jim otevře svět streamingu i na starších televizích. Využít také mohou set-top-box přímo od operátora.“

Prodejům vládnou chytré televize s vysokým rozlišením

Z hlediska spotřebitelských trendů je v segmentu televizorů podle DATARTu nejvíce patrná rostoucí obliba chytrých televizí, které umožňují snadný přístup k online obsahu a aplikacím. Stoupající zájem maloobchodní prodejce zaznamenává i u modelů s moderními OLED a QLED technologiemi. Spolu s tím eviduje také zvýšenou poptávku po větších úhlopříčkách.

„V posledních letech jsme svědky rychlého tempa inovací, které činí technologie stále dostupnějšími. Jako skvělý příklad může posloužit třeba MiniLED podsvícení, které bylo ještě před několika lety dostupné jen v prémiových televizích. Dnes ho najdete v řadě nabízených modelů,“ vysvětlil Michal Novák. „S ohledem na technologický vývoj a požadavky zákazníků zároveň rozšiřujeme sortiment o televize, které nabízí nejen špičkovou kvalitu obrazu, ale i dlouhodobou kompatibilitu s nejnovějšími službami.“

Dalším významným faktorem ovlivňujícím tuzemský trh je vzestup čínských výrobců, jako jsou TCL a Hisense. Ti v posledních letech úspěšně konkurují tradičním značkám jako Samsung nebo LG. Statistiky DATARTu potvrzují, že čeští zákazníci stále častěji sahají po modelech kombinujících inovativní technologie s atraktivní cenovou politikou.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

LG MAGNIT Active Micro LED přináší novou éru luxusního domácího kina

4. 11. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG Electronics)
Společnost LG Electronics představila displej LG MAGNIT Active Micro LED, který využívá technologii Active Matrix pro ultra přesné ovládání každého jednotlivého pixelu. Novinka přináší výjimečnou čistotu, kontrast a hloubku obrazu. Obrazovka s úhlopříčkou 136" a rozměry přibližně tři metry na šířku a 1,7 metru na výšku disponuje rozlišením 4K a kontrastním poměrem 1 000 000:1. Čtěte více

Nová generace hotelových televizorů Philips přináší Ambilight a další vylepšení

30. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PPDS)
PPDS rozšířilo své portfolio pro segment pohostinství. Do hotelové řady televizorů MediaSuite přináší technologii AmbiLight a tím dále upevňuje svou pozici lídra v oblasti hotelové zábavy. Dva nové modely plánované pro rok 2026 přinesou vyšší energetickou efektivitu (a možnou úsporu pro hoteliéry) a zároveň novou úroveň zábavy pro jejich hosty. Čtěte více
Prostory Messe Berlin

IFA 2025: Nejzajímavější novinky

12. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Berlínská IFA patří mezi jeden z posledních evropských technologických veletrhů s globálním přesahem. Výrobci zde představují své vize, plány, produktové novinky, ale třeba také designové koncepty z řady oblastí. Ačkoli IFA primárně cílí na spotřební elektroniku, dnes se zde setkáme i s počítači, telefony, audio a video produkty, chytrými domácnostmi, nositelnou elektronikou a mnoha dalšími obory. Čtěte více