Škálovatelní autonomní AI agenti: Agentforce od Salesforce

6. 2. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Salesforce)
Nový systém CRM s umělou inteligencí Agentforce, který je přelomovou sadou autonomních agentů AI doplňující lidské zaměstnance, představila společnost Salesforce. Převádí tak řešení rutinních úkolů v oblasti služeb, prodeje, marketingu a obchodu na umělou inteligenci, čímž zvyšuje efektivitu firem a spokojenost jejich zákazníků.

Agentforce umožňuje společnostem rozšiřovat počet svých pracovníků na vyžádání pomocí několika kliknutí. Neomezená digitální pracovní síla agentů s umělou inteligencí Agentforce dokáže analyzovat data, přijímat rozhodnutí a jednat v rámci úkolů, jako je zodpovídání dotazů na zákaznických linkách, kvalifikace prodejních poptávek a optimalizace marketingových kampaní. S Agentforce může každá organizace snadno vytvořit, přizpůsobit a nasadit vlastní agenty pro jakýkoli případ použití v jakémkoli odvětví.

O stupeň výš než copiloti a chatboty

Na rozdíl od copilotů a chatbotů, kteří jsou už dnes zastaralí a spoléhají se na úkoly zadávané lidmi a mají potíže se složitými nebo vícekrokovými požadavky, nabízí Agentforce novou úroveň sofistikovanosti tím, že funguje autonomně, na požádání získává správná data, sestavuje akční plány pro jakýkoli úkol a provádí je bez nutnosti lidského zásahu. Stejně jako samořídící automobil využívá Agentforce data v reálném čase k přizpůsobení měnícím se podmínkám a pracuje nezávisle v rámci přizpůsobených ochranných zábran organizace. Tím zajišťuje, že každá interakce se zákazníkem je informovaná, relevantní a hodnotná. A když je to žádoucí, Agentforce plynule předá lidským zaměstnancům shrnutí interakce, přehled podrobností o zákazníkovi a doporučení, co dělat dál.

Odhaduje se, že 41 % pracovní doby stráví zaměstnanci rutinní opakující se prací s nízkým dopadem, a 65 % kancelářských pracovníků se domnívá, že generativní AI jim umožní být strategičtějšími, uvádí se v průzkumu Salesforce Trends in AI Report.

V každé firmě je více práce, kterou je třeba udělat, než zdrojů, které jsou k dispozici pro její provedení. V důsledku toho zůstává mnoho úkolů neřešených nebo nedokončených. Agentforce poskytuje úlevu přetíženým týmům díky své schopnosti škálovat kapacitu na vyžádání, aby se lidé mohli soustředit na úkoly s vyšším dopadem, vyšší hodnotou a strategičtějšími výsledky. Budoucností práce je hybridní pracovní síla složená z lidí a agentů, která firmám umožní konkurovat v neustále se měnícím světě.

Středobodem Agentforce je Data Cloud, který sjednocuje a harmonizuje veškerá zákaznická data a metadata napříč systémy v reálném čase, což umožňuje Agentforce pracovat v naprostém kontextu a přesně. Data Cloud vylepšuje investice, které již mnoho organizací vložilo do datových služeb tím, že poskytuje funkci Zero Copy, která umožňuje zákazníkům Salesforce propojit strukturovaná a nestrukturovaná data z externích systémů, aniž by je museli kopírovat. Díky tomu jsou podniková data rychle a snadno získatelná Agentforce, který je může analyzovat a jednat na jejich základě.

Mozkem systému Agentforce je pak Atlas Reasoning Engine. Je postaven na vlastním systému navrženém tak, aby simuloval lidské myšlení a plánování. Začíná vyhodnocováním dotazů uživatelů a jejich zpřesňováním, aby byly jasné a relevantní. Poté vyhledá nejrelevantnější data a sestaví plán pro provedení. Tento proces pak plán dále zpřesňuje a zajišťuje, aby byl relevantní a podložený důvěryhodnými daty. Agentforce umožňuje autonomně uvažovat, rozhodovat a plnit obchodní úkoly, a to vše při poskytování přesných a věcně správných výsledků.

Bezproblémová integrace do stávajících systémů

Agentforce se bezproblémově integruje se stávajícími automatizačními funkcemi Salesforce včetně hluboké integrace s MuleSoft. Díky metodám Salesforce Flow, MuleSoft a Apex mohou zákazníci snadno rozšířit funkčnost Agentforce využitím již vytvořených a optimalizovaných pracovních postupů a akcí. Tyto známé stavební bloky mohou také použít k vytvoření nových automatizací pro Agentforce. Ať už se jedná o automatizaci složitých procesů, nebo spouštění specifických akcí v celém podniku, Agentforce dokáže tyto automatizace provádět bez zbytečné námahy.

Agenti Agentforce, kteří jsou připraveni k použití, se snadno přizpůsobují a nasazují pomocí kliknutí, nikoli kódu. Lze je nastavit během několika minut, jsou snadno škálovatelní a pracují nepřetržitě v jakémkoli kanálu. Nahrazují tradiční chatboty s umělou inteligencí a dokážou řešit širokou škálu servisních problémů bez předem naprogramovaných scénářů, čímž zvyšují efektivitu zákaznického servisu. Spolupracují s potenciálními zákazníky 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, odpovídají na otázky, zvládají námitky a plánují schůzky na základě CRM a externích dat, což prodejcům umožňuje soustředit se na budování hlubších vztahů se zákazníky.

Agentforce poskytuje také personalizované přebírání rolí od členů prodejních týmů s využitím dat Salesforce a generativní umělé inteligence, které prodejcům pomáhají procvičovat nabídky a námitky přizpůsobené konkrétním obchodním situacím. Provozovatelům e-shopu pak pomáhá s nastavením webu, cílů, personalizovanými propagačními akcemi, popisy produktů a poznatky založenými na datech, čímž zjednodušuje každodenní úkoly. Zlepšuje nákupní zkušenosti B2B, pomáhá kupujícím vyhledávat produkty, nakupovat a sledovat objednávky prostřednictvím chatu nebo prodejních portálů. Na stránkách elektronických obchodů nebo v aplikacích pro zasílání zpráv působí jako digitální poradce, který nabízí personalizovaná doporučení produktů a pomáhá s vyhledáváním odpovědí na dotazy.

Speciální pomocníci pro retailové společnosti

Pro potřeby retailu vytvořil Salesforce dvě speciální novinky: Agentforce for Retail pro zvýšení produktivity s digitální prací a Retail Cloud pro sjednocení nakupování. Tyto nástroje pomáhají zaměstnancům prodejen, zástupcům zákaznického servisu a digitálním obchodníkům zvyšovat produktivitu a prodeje a zároveň poskytují personalizovanější nákupní zážitky.

Agentforce for Retail obsahuje novou knihovnu předpřipravených dovedností agentů, která maloobchodníkům usnadňuje vytváření agentů s umělou inteligencí, automatizuje časově náročné úkoly, jako je správa objednávek a plánování schůzek, a zavádí rychlou personalizaci zákazníků ve velkém měřítku. Nový maloobchodní cloud Salesforce s moderním pokladním systémem spojuje online a offline nákupní data na jediné platformě. Zaměstnancům tak umožňuje lépe a rychleji obsluhovat zákazníky pomocí mobilního pokladního systému.

Díky Agentforce for Retail lze provádět řízené nákupy, plánování schůzek a vytváření věrnostních akcí. Zvyšuje kapacitu zaměstnanců v oblasti marketingu, obchodu, merchandisingu a provozu prodejen díky digitálním kolegům, kteří zvládnou složité úkoly s přesností, precizností a personalizovaně. Škálovatelná digitální pracovní síla pomáhá dosahovat nové úrovně produktivity: odpovídat na dotazy zákazníků v reálném čase, upravovat objednávky, vystavovat vratky, spravovat skladové zásoby, plánovat konzultace, a dokonce koordinovat činnost s poskytovateli přepravních služeb – to vše bez nutnosti lidského zásahu.

Navíc disponuje funkcemi, jako je Commerce Skills for Order Management, který přináší obsluhu objednávek do systému Agentforce a umožňuje jejich samoobslužnou správu. Obchodní nástroje pro řízené nakupování pomáhají rozšířit personalizované služby one-to-one concierge do digitální podoby pomocí nových dovedností pro řízené nakupování. Nástroje pro plánování schůzek v terénu pomáhají servisním zástupcům usnadnit rezervace schůzek pro dodávky, instalace nebo konzultace, a to díky plánování řízenému umělou inteligencí a aktualizacím dostupnosti v reálném čase.

Chytré pokladny, které fungují i offline

Společnost Salesforce také představuje službu Retail Cloud s moderním pokladním systémem, jejíž funkce Clienteling, Inventory Management, Endless Aisle a vestavěná umělá inteligence založená na datech o nakupujících a zásobách v reálném čase umožňují spolupracovníkům vytvářet a upravovat profily zákazníků a zachycovat historii nákupů, preference a věrnostní status; prohlížet a aktualizovat zásoby napříč sklady, obchodními kanály a dodavatelským řetězcem; využívat analytické údaje z informací o zákaznících, objednávkách, zásobách a prodejních výkonech v rámci všech kanálů; a aktivovat umělou inteligenci pro hlasovou asistenci, analýzu podvodů při vracení zboží a personalizovaná doporučení produktů.

Smíšený košík a vícekanálové plnění poskytují zákazníkům více možností doručení a výměny zboží a zároveň snižují náklady na dodavatelský řetězec. Design zaměřený na mobilní zařízení a bezpečný offline režim umožní odtrhnout spolupracovníky od pokladny: software, který lze používat v režimu offline, umožňuje používat pokladny kdekoli, kde se zrovna nacházejí zákazníci. Platební transakce jsou zašifrovány a uloženy, připraveny ke zpracování, jakmile se spolupracovník znovu připojí. To umožňuje uskutečnit prodej při výpadku internetu, vzdálených nebo venkovních činnostech nebo během špičky nákupní aktivity.

Všechny nové nástroje a funkce od Salesforce pro retailové obchodování budou k dispozici postupně od února do dubna 2025.

Štítky: 

Podobné články

Ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník

Konecta: Globální hráč s technologickým přesahem

4. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Konecta )
Jak dnes vypadá moderní outsourcing zákaznické péče? O proměnách oboru, přínosech automatizace i výzvách více uvedl ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník. Čtěte více

Projekční technika Epson má stále co nabídnout

19. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: EPSON)
V době, kdy jsou digitální prezentace a vizuální komunikace klíčovým prvkem nejen ve firemním, ale i školním a domácím prostředí, značka Epson potvrzuje svou pozici lídra v oblasti projekční techniky. Díky inovacím, důrazu na kvalitu a udržitelnost a také silným obchodním výsledkům za rok 2024 se Epson projektory stávají volbou číslo jedna pro široké spektrum uživatelů. Čtěte více

Jen skenování nestačí, digitalizace dokumentů šetří čas i náklady

17. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Canon)
Digitalizace dokumentů je cestou k vyšší efektivitě a bezpečnosti. Když se řekne často skloňované slovo digitalizace, většina lidí si představí pouhé oskenování dokumentů nebo celých archivů do digitální podoby. Ve skutečnosti je však problematika mnohem širší. Čtěte více

ASUS Triple Display USB-C Dock DC300

12. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: ASUS)
Práce na dálku i v kanceláři je dnes stále dynamičtější a nároky na efektivitu neustále rostou. ASUS proto přichází s řešením, které posune váš pracovní stůl na novou úroveň. Dokovací stanice ASUS Triple Display USB-C Dock DC300 je navržena tak, aby zjednodušila připojení, zvýšila produktivitu a udržela váš pracovní prostor přehledný a organizovaný. Čtěte více