Salesforce odhaluje, kdo opravdu používá umělou inteligenci

3. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Podle průzkumu Generative AI Snapshot Research společnosti Salesforce již použilo generativní AI 49 % lidí, přičemž více než třetina těchto uživatelů využívá technologii AI denně a plánuje ji používat ještě více. Polovina lidí na druhou stranu tuto technologii nikdy nepoužila, 64 % z nich by ji však používalo více, kdyby byla bezpečná/zabezpečená.

Data ukazují, jak rychle se generativní umělá inteligence za necelý rok rozšířila,“ řekla Clara Shih, generální ředitelka společnosti Salesforce AI. „Za svou kariéru jsem ještě nezažila, aby se nějaká technologie ujala tak rychle. Aby AI skutečně změnila způsob, jakým lidé žijí a pracují, musí nyní organizace vyvinout AI, která bude zakořeněná, důvěryhodná a snadno dostupná pro všechny, aby mohli vykonávat příjemnější a produktivnější práci.“

Superuživatelé

Podle průzkumu jsou uživatelé generativní umělé inteligence mladou, angažovanou a sebevědomou skupinou „superuživatelů“, což znamená, že tuto technologii používají často a věří, že jsou na dobré cestě k jejímu zvládnutí.

  • 65 % uživatelů generativní umělé inteligence jsou mileniálové nebo generace Z a 72 % z nich je zaměstnaných.
  • Téměř 6 z 10 uživatelů je přesvědčeno, že jsou na cestě ke zvládnutí této technologie.
  • 70 % příslušníků generace Z uvádí, že tuto technologii používá, a 52 % z nich věří, že jim pomůže při informovaném rozhodování.

Uživatelé navíc v nejbližší době nepoleví ve svém úsilí o využívání AI, protože 52 % z nich tvrdí, že tak činí častěji v porovnání s dobou, kdy s AI začínali.

Více než jen zábava

Uživatelé generativní umělé inteligence tuto technologii stále zkoumají a snaží se rozšířit její využití na pracovišti a interakci s podniky:

  • 75 % uživatelů chce automatizovat úkoly v práci a používat generativní AI pro pracovní komunikaci.
  • 38 % používá generativní umělou inteligenci pro zábavu a 34 % pro učení se o tématech, která je zajímají.
  • 62 % by generativní umělou inteligenci používalo více, kdyby byla bezpečnější.

Než začnou AI využívat, hledají uživatelé větší bezpečnost, vzdělání a větší integraci do svého života:

  • 70 % uživatelů, kteří generativní umělou inteligenci nepoužívají, by ji používalo, kdyby o této technologii věděli více.
  • 64 % by generativní umělou inteligenci používalo více, kdyby byla bezpečnější.
  • 45 % by generativní umělou inteligenci používalo více, pokud by byla integrována do technologií, které již využívají.

Metodika

Průzkum byl proveden od 16. do 22. srpna 2023 mezi 4 041 respondenty ve věku 18 a více let v USA, Velké Británii, Austrálii a Indii. Složení respondentů je váženo podle profilu definice, aby poskytlo reprezentativní vzorek pro vykazování výsledků. Profil je obvykle odvozen z údajů ze sčítání lidu, nebo pokud nejsou k dispozici informace ze sčítání lidu, z údajů akceptovaných odvětvím.

Štítky: 

Podobné články

Konference Red Hat Summit 2024 přinesla řadu novinek z oblasti open source a AI

10. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Red Hat)
Setkání společnosti Red Hat v Denveru v Coloradu se stalo jednou z největších světových událostí v oblasti open source a mimo jiné nabídlo i řadu zásadních oznámení v oblasti podnikového využití umělé inteligence nebo cloudově nativních technologií. Čtěte více

Nová vlna zařízení podporujících práci s AI

6. 5. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Na trh začínají přicházet nová zařízení, která jsou uzpůsobená práci s umělou inteligencí. Přední výrobci následují trend rozšiřování nástrojů gen-AI a díky novému hardwaru umožňují odbavovat úlohy pro AI částečně lokálně, a tudíž rychleji. Čtěte více

HPE Aruba Networking: přístupové body Wi-Fi 7 řady 730

4. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Nové bezdrátové přístupové body řady 730 s Wi-Fi 7 představují komplexní IT řešení na okraj sítě, připravené pro implementaci technologií umělé inteligence. Nabízí bezpečné a výkonné připojení pro záznam a přenos dat pro trénink umělé inteligence a automatické vyvozování. Čtěte více

O důvěře zaměstnanců v umělou inteligenci rozhodne kvalita a přesnost generovaných dat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Největším problémem umělé inteligence je špatná práce s daty, soudí podle průzkumu společnosti Salesforce analytici firem napříč světovými trhy. Téměř šest z deseti oslovených uživatelů AI tvrdí, že je obtížné získat od AI to, co zrovna potřebují, přičemž více než polovina respondentů tvrdí, že nedůvěřuje datům používaným k trénování dnešních systémů AI. Čtěte více