O esport se v Česku se zajímá 21 % populace

25. 3. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Česká asociace esportu)
Téměř 40 % Čechů dokáže definovat, co znamená esport. Navíc 21 % populace se o něj aktivně zajímá – esportové zápasy hraje či sleduje. Nejoblíbenějšími esportovými tituly jsou v České republice Counter-Strike a League of Legends.

„Do esportu investuje stále více společností a velký zájem vnímáme u subjektů, které se s tímto odvětvím teprve seznamují. Proto jsme chtěli vytvořit komplexní analýzu toho, jak se chová a vypadá cílová skupina. Díky těmto informacím získají firmy důležité podklady pro svá rozhodování a mohou efektivněji plánovat své marketingové aktivity. Zajímá nás nejenom současná situace, ale chceme sledovat i vývoj cílové skupiny v čase a dlouhodobě tak mapovat české esportové prostředí. Velké poděkování patří společnosti Pragosport, díky které jsme mohli průzkum provést,“ popsalLukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

V současnosti 4 z 10 Čechů znají esport a umí správně popsat, co tento termín znamená. Skupina takzvaných fanoušků esportů pak tvoří 21 % populace starší 15 let. Nejčastěji se jedná o diváky, kteří sami nehrají (10,4 %), následují „skalní fanoušci“ tedy hráči, kteří zároveň zápasy sledují (7,5 %). Zbylých 3,1 % jsou hráči, kteří zápasy profesionálů nesledují.

Kdo je skalní fanoušek esportu?

Průzkum odhalil, že skalní fanoušci esportu jsou především muži ve věku 15 až 29 let a u esportových přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina „diváků-nehráčů“, 25 % z nich dokonce i více než pět hodin týdně.

Průzkum u skalních fanoušků zjistil, že:

  • 47 % hraje více než 14 hodin týdně;
  • nejčastěji hrají Counter-Strike: Global Offensive (56 %), League of Legends (43 %) a Call of Duty (30 %);
  • nejčastěji sledují Counter-Strike: Global Offensive (55 %), League of Legends (41 %) a Call of Duty (20 %);
  • 46 % sleduje esportové zápasy 2 až 5 hodin týdně, 29 % maximálně hodinu týdně, 25 % přes 5 hodin týdně;
  • 72 % vnímá sponzoring v esportu pozitivně. Reklamy obtěžují pouze 2 % respondentů;
  • 94 % nakupuje přes e-shopy, kamenné obchody využívá 30 %;
  • 86 % by rádo vyzkoušelo herní vybavení před nákupem.

Průzkumuagentury STEM/MARK a České asociace esportu se zúčastnilo 2 009 respondentů starších 15 let.

Celý průzkum najdete zde.

Podobné články

Logitech G: kompaktní klávesnice G PRO X TKL

14. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Logitech)
kompaktní profesionální herní klávesnice Logitech G PRO X 60 LIGHTSPEED Gaming Keyboardvyhovuje stále náročnějším požadavkům profesionálních hráčů. Kromě úspory místa zaujme např. spínači GX Optical s taktilním nebo lineárním průběhem stisknutí, funkcí KEYCONTROL pro přizpůsobení funkcí jednotlivých tlačítek, RGB podsvícením, širokou konektivitou a dalšími praktickými vlastnostmi. Čtěte více

AOC rozšířilo svou nabídku o 44,5” OLED monitor AG456UCZD s frekvencí 240 Hz

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Herní OLED monitor AGON PRO AG456UCZD s úhlopříčkou 44,5″ poskytuje pohlcující a plynulý herní zážitek. Díky ultraširokoúhlému (21:9) rozlišení WQHD nabízí panoramatický obraz podpořený obnovovací frekvencí 240 Hz a bleskovou dobou odezvy až 0,03 ms GtG. Vizuální zážitek je podtržen zakřivením 800R. Čtěte více

ZOWIE představilo svoji první bezdrátovou myš pro esport

21. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZOWIE by BenQ)
ZOWIE by BenQ, profesionální značka produktů pro esport, představila myš U2. Novinka je prvním představitelem bezdrátové myši určené pro oblast esportu a nabízí rychlost a stabilní výkon. Čtěte více

ASUS začal v ČR a SR prodávat herní monitor ROG Swift OLED PG32UCDM

14. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Novinka se chlubí 32" antireflexním panelem s rozlišením 4K a obnovovací frekvencí 240 Hz. Díky technologii QD-OLED třetí generace nabízí monitor zářivé barvy, nejhlubší odstíny černé a obraz s vysokým jasem. Pokročilý chladič navíc snižujíce pravděpodobnost vypalování obrazu a zlepšuje výkon a životnost OLED panelu. Čtěte více