Avast představil nové vize, produkty i vizuální identitu

17. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Avast)
Avast chce více podporovat občanská práva uživatelů digitálního světa a obnovit zdravý vztah k internetu. Firma zároveň představila bezplatnou platformu kybernetické ochrany Avast One i novou vizuální identitu.

Nové strategie na podporu digitální svobody vyžaduje zapojení zákonodárců, filantropů i inovátorů. Nová vizuální identita značky pak odráží větší cíle společnosti, nový a inovativní přístup k celkové digitální ochraně díky produktu Avast One a výzvu, aby lidé přehodnotili svůj vztah k internetu a využívali ho zdravějším způsobem.

Výzkum, který Avast zveřejnil ve zprávě Digital Citizenship Report, zjistil, že ačkoliv šest z deseti lidí uznalo, že během pandemie význam internetu vzrostl, obavy o bezpečnost a soukromí někdy zabránily 65 % dotázaných po celém světě (46 % v Česku a 57 % na Slovensku) v aktivitách na internetu; největší obavy mají ženy a lidé ve věku 18-24 let (68 % globálně, 46 % v Česku a 62 % na Slovensku).

 Ondřej Vlček, generální ředitel Avastu, k tomu poznamenal: „Digitální svět se ocitl na křižovatce. Přes 4,8 miliardy lidí je dnes online, což je více než polovina světové populace a zajištění bezpečného přístupu k internetu se stává základním digitálním právem. Nestačí jen důvěřovat poskytovatelům online služeb, že mají vždy na zřeteli naše nejlepší zájmy, a uživatelé proto potřebují pomoci s řešením nerovnosti ve vztahu k internetu a ochranou své bezpečnosti a soukromí. Jako společnost zabývající se kybernetickou ochranou věříme, že můžeme udělat více pro zlepšení online bezpečnosti a obranu před nežádoucím sledováním a monitorováním. Avast se proto zavázal bojovat za digitální svobodu a chránit soukromí digitálních občanů dnes i v budoucnu.“

Nová strategie Avastu zahrnuje:

Avast One: Avast byl před 20 lety průkopníkem bezplatných antivirů a i nadále zůstává odhodlán poskytovat ty nejlepší bezplatné ochranné produkty všem svým uživatelům. Jeho nový vlajkový produkt kombinuje oceňovanou antivirovou technologii Avastu s firewallem a funkcí pro aktualizace softwaru, která zabraňuje používání zastaralých programů i útokům na dodavatelské řetězce, rozsáhlou ochranu soukromí v podobě virtuální privátní sítě (VPN) pro běžné prohlížení webu a ochranu identity prostřednictvím služby sledování úniků uživatelských dat, a to vše zdarma ve verzi Avast One Essential.

Nový program Nadace Avast: restrukturalizovaná charitativní nadace společnosti Avast letos slaví jedenáct let a představila nový program Spark Fund zaměřený na problematiku digitální svobody a podporu zranitelných skupin. Naší vizí je spravedlivější a inkluzivnější digitální budoucnost, v níž má každý přístup k nástrojům a příležitostem, aby mohl naplno využít svůj potenciál.

Program podpory zákonodárných iniciativ: Avast věří, že ochrana soukromí musí jít nad rámec produktových inovací a přispívá k utváření politiky v oblasti zavádění a používání technologií. Avast se zasazuje o digitální svobodu u zainteresovaných politických subjektů po celém světě tím, že slouží jako zdroj informací, aktivně se angažuje v klíčových tématech, jako je online sledování, ochrana soukromí, umělá inteligence a šifrovací technologie, vzdělává a zajišťuje tvorbu zákonů, ve kterých budou lidé na prvním místě.

Digitální občané si začínají být vědomi problémů internetu

Zpráva Avast Digital Citizenship Report ukazuje, že pro 34 % dotázaných na celém světě (27 % v Česku a 37 % na Slovensku) učinil internet pandemii snesitelnější, protože jim umožnil sociální kontakt, nové zážitky, přístup k důležitým službám a inspiroval je. Celých 40 % dotázaných (33 % v Česku a 42 % na Slovensku) využilo internet ke kontaktu s blízkými, přičemž 22 % (9 % v Česku a 11 % na Slovensku) uvedlo, že poprvé v životě použilo videohovor. Konkrétně 27 % dotázaných po celém světě (20 % v Česku a 26 % na Slovensku) pak internet umožnil prožít a naučit se zcela nové věci.

Ze zprávy však také vyplývá, že i když lidé internet užívají rádi, mají obavy o svou bezpečnost a soukromí. Většina dotázaných (83 % globálně; 78 % v Česku a 85 % Slovensku) uvádí, že ochrana osobních údajů je pro ně velmi důležitá, nicméně pouze polovina (43 %; 41 % v Česku a 51 % na Slovensku) tvrdí, že má silnou důvěru v zákony na ochranu osobních údajů.

Nejistota ohledně bezpečnosti a soukromí může lidem také bránit v používání internetu a mnozí se rozhodli neprovádět určité online aktivity, například 36 % dotázaných (27 % v Česku a 34 % na Slovensku) se rozhodlo neregistrovat se na některé online účty vyžadující osobní údaje, 20 % (15 % v Česku a 17 % na Slovensku) se rozhodlo nevyužívat online bankovnictví a 30 % (21 % v Česku a 22 % na Slovensku) se vyhýbá používání veřejných Wi-Fi sítí.

Avast One: další úroveň ochrany pro dnešní digitální život

Avast One poskytuje „digitálním občanům“ unifikované řešení pro kyberbezpečnost, ochranu soukromí, identity a zvýšení výkonu, které zajišťuje lidem bezpečí jejich údajům hladký chod jejich zařízením. Díky možnostem personalizace se Avast One přizpůsobí individuálním potřebám uživatelů i jejich rodinných příslušníků.

S bezplatným Avast One Essential získají uživatelé ochranu před kybernetickými hrozbami, jako je ransomware, spyware a phishingové útoky, ochranu před škodlivými připojeními prostřednictvím firewallu a 5 GB přenesených dat přes VPN týdně, což je velmi konkurenceschopná nabídka. Vzhledem k oprávněným obavám, které lidé mají z veřejných Wi-Fi sítí, je právě používání virtuální privátní sítě způsob, který uživatelům pomůže uživatelům udržet jejich osobní údaje v bezpečí.

Placené produkty Avast One Individual a Avast One Family obsahují další funkce včetně ochrany před podvrženými protokoly ARP (Address Resolution Protocol), napadením DNS a špehováním prostřednictvím webových kamer. Nabízí také sledování úniků uživatelských dat, které lidem a jejich rodinám umožňuje zjistit, zda nebyla zveřejněna hesla jejich online účtů, a poskytuje rovněž neomezené služby VPN. Uživatelé programu Avast One mohou také znatelně zlepšit výkon svého počítače pomocí nástroje Disk Cleaner, který umožňuje najít a vyčistit přebytečné a nežádoucí soubory.

Avast One je již k dispozici ve Spojených státech, Kanadě, Velké Británii a Austrálii a brzy se rozšíří i na další trhy včetně České republiky a Slovenska.

Video : 
Štítky: 
Bezpečnost, Ze světa firem, Avast Software

Podobné články

Výdaje na kybernetickou bezpečnost letos v Evropě vzrostou o 11,8%

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC předpokládá, že výdaje na bezpečnost v Evropě v roce 2025 meziročně vzrostou o 11,8 %. Geopolitický vývoj, zintenzivnění kybernetické kriminality a zpřísňující se regulační prostředí nutí evropské organizace přijímat stále sofistikovanější obranná opatření. Očekává se, že výdaje na bezpečnost zůstanou po celé období 2023-2028 vysoké a do roku 2028 dosáhnou téměř 97 miliard USD. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více