Jak si IT firmy polepšily v nejnovějším žebříčku nejhodnotnějších značek světa?

23. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kantar BrandZ)
Nejhodnotnější značky světa zaznamenaly rekordní růst – jejich kumulovaná hodnota dosáhla 7,1 bilionu USD, tedy částky srovnatelné se součtem ročního HDP Francie a Německa. Nárůst, který čtyřikrát překračuje průměrný meziroční nárůst v posledních 15 letech tohoto hodnocení, byl podpořen především důvěrou, kterou vyvolává dostupnost vakcín, vládní balíčky na podporu ekonomik a zlepšující se výhledy na HDP.

Americké značky představují 56 z celkových Top 100 značek žebříčku, s vedoucími firmami Amazon a Apple, z nichž každá v současnosti dosahuje hodnoty přes půl bilionu USD.

Hlavními trendy letošního žebříčku Kantar BrandZ Nejhodnotnější značky světa jsou:

  • Značka Amazon, jejíž hodnota meziročně vzrostla o 64 % na 684 miliard USD (což odpovídá například hodnotě ročního HDP Polska), si udržela svou pozici nejhodnotnější světové značky. Hodnota Amazonu, který se v žebříčku BrandZ objevil poprvé v roce 2006, letos vzrostla o necelých 268 miliard USD. Amazon se tak stal první značkou dosahující hodnoty půl bilionu USD, spolu se značkou Apple, jejíž hodnota dosáhla 612 miliard USD.
  • Nejrychleji rostoucí značkou, s meziročním růstem hodnoty o 275 % na 42,6 miliardy USD, se stala Tesla, která je tak zároveň nejhodnotnější automobilovou značkou.
  • Pět značek dokázalo svou hodnotu více než zdvojnásobit. Šlo o čtyři čínské značky Pinduoduo, Meituan, Moutai a TikTok a již zmíněnou americkou Teslu.
  • Celkový růst byl poháněn 69 značkami, jejichž hodnota meziročně vzrostla alespoň o 5 % spolu s 13 nováčky v hodnocení, jako jsou například Zoom, Nvidia, AMD či Spotify.
  • Technologické značky vévodí žebříčku hodnocení Kantar BrandZ. Celkem 7 z 10 vedoucích značek na žebříčku pochází z technologického sektoru. Technologie zároveň umožnily významný růst i netechnologickým značkám. Příkladem může být značka Gucci, která během pandemie využila sílu sociální sítě TikTok či řetězec restaurací Domino’s, který využíval online a doručovací služby. Top 10 značek žebříčku nyní představuje kumulovanou hodnotu 3,3 bilionu USD, pro porovnání v roce 2011 šlo o hodnotu 800 miliard USD.
  • Americké značky v roce 2021 rostly rychleji. Jejich hodnoty v průměru meziročně rostly o 46 %, což znamená že nyní tvoří 74 % celkové hodnoty Top 100 značek. A to navzdory tomu, že HPD USA tvoří pouze 24 % celkového globálního HDP.  
  • Čína upevnila svůj náskok před Evropou. Čínské značky, které v roce 2011 tvořily 11 % celkové hodnoty Top 100 značek žebříčku, nyní tvoří 14 %. Naproti tomu evropské značky v současnosti tvoří pouhých 8 % celkové hodnoty, oproti 20 % v roce 2011.
PořadíZnačkaHodnota (miliardy USD)Meziroční změna (%)
1​Amazon683,852 ​64 %​
2​Apple611,997 ​74 %​
3​Google457,998 ​42 %​
4​Microsoft410,271 ​26 %​
5​Tencent240,931 ​60 %​
6​Facebook226,744 ​54 %​
7​Alibaba196,912 ​29 %​
8​Visa 191,285 ​2 %​
9​McDonald's154,921 ​20 %​
10​MasterCard112,876 ​4 %​
Obrazová galerie:

Podobné články

ATC získalo dvojici ocenění od značky Jabra

6. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers získala hned dvojí ocenění od značky Jabra, a to „Nejlepší video distributor roku“ a „Nejlepší marketing distributor roku“. Čtěte více

ATC i letos drží prvenství v anketě Context ChannelWatch

1. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers i letos zvítězila v celosvětové anketě Context ChannelWatch a získala zlatá ocenění Distributor roku 2025 pro Českou republiku i pro Slovensko. Třetí zlaté ocenění patří opět i polské skupině AB, jejíž součástí AT Computers je. Čtěte více

HP ocenilo servisní partnery. Kvalitní podpora zůstává základem zákaznické zkušenosti

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
V době, kdy se technologie a zákaznická očekávání rychle vyvíjejí, je spolehlivý servis důležitější než kdy dřív. Společnost HP Inc. Česká republika proto i letos ocenila nejlepší servisní partnery, kteří dlouhodobě zajišťují špičkovou zákaznickou péči v souladu s vysokými standardy značky HP. Ocenění Customer Service Excellence 2025 putuje pěti vybraným firmám z ČR. Čtěte více

Epson získal ocenění Green Award za ekologickou udržitelnost v kancelářském tisku a skenování

7. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Tiskárny a multifunkční zařízení značky Epson získaly několik prestižních ocenění DataMaster Lab v oblasti digitálního zobrazování. Mezi získaná ocenění patří DataMaster Green Award za závazek k ekologické udržitelnosti, tři významná ocenění pak získala i zařízení formátu A4 AM-C400 a AM-C550 a cenu Nejlepší skener MFP řady AM-C4000, AM-C5000 a AM-C6000. Čtěte více