Téměř polovina profesionálů používá videokonference častěji než před dvěma lety

13. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lifesize)
Růst video komunikace na měnícím se moderním pracovišti je ovlivněn zejména trendy flexibilní a vzdálené práce a preferencemi zaměstnanců mileniálů a generace Z, říká studie Impact of Video Conferencing Report 2019.

Z průzkumu vyplynulo, že 25 % respondentů ve věku 18 až 29 let používá videokonference denně pro práci ve srovnání s 15 % ve věku 45 až 60 let. 69 % očekává, že videokomunikace bude pro jejich práci stejně důležitá nebo důležitější než hlasoví asistenti a 63 % říká, že dopad videa na jejich práci bude srovnatelný, nebo dokonce překročí dopad rozšířené a virtuální reality. Mezi důsledky růstu používání videokonferencí patří snížení počtu služebních cest deklarované 47 % profesionálů.  

Videokonference umožňují spolupráci i v případech, kdy jiné formy komunikace nejsou možné. 55 % respondentů průzkumu souhlasí, že použití videokonferencí jim pak přináší lepší spolupráci. Využití videokomunikace při práci vzrostlo u 48 % respondentů ve srovnání s obdobím před dvěma lety. Dále 80 % oslovených používá videokonference pro schůzky ve formátu 1:1, pro týmové schůzky pak 78 % dotázaných. „Trendem na pracovišti je dnes produktivní a kolaborativní kultura. Zjištění naší zprávy ukazují jasnou touhu být neustále online a připojen pomocí nejrůznějších komunikačních řešení, která vyhovují naší moderní distribuované pracovní síle,“ řekl Craig Malloy, generální ředitel společnosti Lifesize.

Popularita videokonferencí roste mezi mladšími generacemi

Do roku 2020 bude téměř polovina pracovní síly v USA tvořeno mileniály, tedy první generací, která vyrostla na digitálních technologiích. Očekává se tedy další posílení videokomunikace, protože 25 % zástupců této generace uvedlo, že používá videokonference denně pro práci, ve srovnání s 15 % respondentů ve věku 45 až 60 let. „Stále více preferovaným režimem spolupráce se stává komunikace prostřednictvím videokonferencí přes mobilní zařízení, které používá 38 % zaměstnanců ve věku 18 až 29 let, na rozdíl od pouhých 23 % respondentů v rozmezí 45 až 60,“ doplnil Andrej Hronec, zástupce Lifesize pro ČR.

Další zjištění:

  • 51 % respondentů uskutečnilo pracovní videohovory z domácí kanceláře, 21 % dokonce ze své ložnice a 21 % během dovolené.
  • 51 % dotázaných si myslí, že společnosti využívající videokonference jsou inovativnější, 41 % věří, že využití videokonferencí znamená lepší zapojení zaměstnanců a 31 % dotázaných považuje společnosti aktivně využívající videokomunikaci za úspěšnější.

Podobné články

Hybridní kanceláře nové generace pod taktovkou HP Poly

22. 10. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: HP Inc.)
Radek Hadraba je v HP zodpovědný za produktovou řadu Poly, tedy kompletní portfolio pro vzdálenou spolupráci, a to u jednotlivců, nebo celých týmů. V rozhovoru se dozvíte, proč je nyní ideální čas zajímat se o videokonferenční řešení a produkty HP Poly. Čtěte více

HP Dimension s Google Beam posouvají virtuální komunikaci do 3D prostoru

19. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnost HP Inc. na veletrhu InfoComm 2025 představila řešení 3D videokomunikace HP Dimension with Google Beam (dříve Project Starline) s umělou inteligencí, které posunuje virtuální spolupráci na vyšší úroveň. Přináší pocit osobní přítomnosti bez nutnosti používat headsety, brýle a další zařízení pro virtuální realitu. Čtěte více

SWS je novým distributorem HP Poly v ČR a SR

16. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: SWS)
Společnost SWS byla jmenována oficiálním distribučním partnerem společnosti HP Poly na českém a slovenském trhu. Čtěte více

Logitech Rally Board 65: All-in-one videokonferenční řešení pro náročné zákazníky

28. 5. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Logitech)
Univerzální zařízení Logitech Rally Board 65 usnadňuje videokonference i týmovou spolupráci ve firmách díky 65" dotykovému displeji, špičkovému ozvučení, snadné instalaci a široké kompatibilitě s nejpoužívanějšími platformami. Čtěte více