Taháky „Back to school“? Tablety, notebooky, smartphony i externí disky

13. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: ABC Data)
Nákupní sezona na konci léta se na trhu IT podle distributora ABC Data projeví růstem poptávky po počítačovém hardwaru a spotřební elektronice, zejména tabletech a noteboocích. V souladu s údaji o prodejích z loňského roku, kdy distributor v ČR na začátku září v těchto produktových segmentech zaznamenal zvýšený obrat, očekává, že prodej tabletů, notebooků, smartphonů a externích přenosných disků opět dosáhne podobné úrovně, nebo ji překoná.

Tablety, notebooky a smartphony se podle ABC Data řadí mezi nejprodávanější produkty, které objednávají prodejci, aby uspokojili poptávku v maloobchodních prodejnách na začátku nového školního roku.  „Pro rodiče, kteří své děti připravují na začátek školního roku, se investice do elektroniky a počítačových technologií stávají nezbytností.  Stejně jako se mnozí z nás před 20–30 lety neobešli bez učebnic, pera a sešitů, ve školách se nyní standardem stávají mobilní technologie,“ vysvětlil Ondřej Radovnický, obchodí ředitel ABC Data.

Ze statistických údajů ABC Data vyplývají také zajímavá zjištění o zvyklostech Čechů a Slováků při nákupech souvisejících s příchodem nového školního roku. Například prodeje produktů, jako jsou tablety, notebooky, smartphony atd., zůstávaly během července a srpna 2015 na českém trhu beze změny. V září loňského roku (tedy až po začátku školního roku) ale prodeje nárazově stouply v průměru o 45,4 %. Konkrétněji v září vzrostly prodeje notebooků (45 %), smartphonů (48 %) i externích disků (89 %).

Důležitým nákupním artiklem se pro rodiny také stále častěji stávají tablety, což ale platí nejen na začátku školního roku, ale i během letních prázdnin. Z porovnání statistických údajů v loňském roce vyplývá, že prodeje tabletů v červnu vzrostly o 47 % a poté v srpnu poklesly těsně pod úroveň 20 %.  Nicméně v září prodeje tabletů opět vzrostly na úroveň 40 %.

Mezi další rostoucí produktové segmenty v letošním roce patří zboží spadající do kategorie počítačových periferií. Velký zájem je například o přenosná paměťová zařízení (USB flash disky, externí pevné disky), sluchátka nebo ochranná pouzdra pro elektroniku.

„Očekáváme, že tempo prodeje se bude se začátkem školního roku nadále zvyšovat. Nákupní sezóna po začátku školního roku je obdobím, kdy celá řada rodin investuje do spotřební elektroniky a komunikačních zařízení.  Navíc obvykle dochází k výraznému nárůstu prodeje softwaru, protože studenti aktualizují standardní operační systémy a kancelářský software pro spotřebitele a domácnosti,“ doplnil Radovnický.

Na slovenském trhu nákupy související se začátkem nového školního roku začínají o něco dříve. Porovnání údajů za letní období roku 2015 ukazuje, že poptávka po smartphonech mezi červencem a srpnem narostla o 38,4 %. Celkově poptávka po smartphonech, noteboocích, tabletech, USB flash discích a externích pevných discích na českém a slovenském trhu mezi srpnem a zářím loňského roku vzrostla o 36,4 %.

Září je přirozeným obdobím, kdy prodejci a koncoví uživatelé nakupují více produktů než v letních měsících. Tento rostoucí trend se ale nyní začíná projevovat již na konci srpna. Dobrou zprávou je, že smartphony a notebooky jsou dnes stejně běžnými produkty, jako byly v minulosti psací potřeby," dodal Milan Krajči, obchodní ředitel společnosti ABC Data Slovensko.

Štítky: 

Podobné články

ATC získalo dvě ocenění od EPSONu

7. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers dostala hned dvojici ocenění od společnosti EPSON. Ceny byly předány na přátelském setkání v pondělí 29. 4. 2024. Čtěte více

eD system Slovensko získalo ocenění IBM

7. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: eD system)
IT distributor eD system Slovensko převzal ocenění IBM Build Distributor roku 2023. Stalo se tak na výročním setkání obchodních partnerů společnosti IBM, které se uskutečnilo 17. dubna v restauraci Da Andrea v Bratislavě. Čtěte více

HP a Ferrari oznamují partnerství. Závodní tým formule 1 se bude jmenovat Scuderia Ferrari HP

1. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HP Inc.)
Společnosti Ferrari a HP oznámily uzavřely dlouhodobé partnerství, jehož cílem je rozvíjet udržitelné inovace a urychlovat nasazování účelných technologií v týmech Scuderia Ferrari Formula 1, týmu Scuderia Ferrari Esports a Scuderia Ferrari Driver Academy. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami. Čtěte více

GFI Software integruje do prvních čtyř produktů umělou inteligenci

29. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Společnost GFI Software ohlásila integraci CoPilotu, komponenty postavené na generativní umělé inteligenci (GenAI), do svých čtyř klíčových produktů. CoPilot posiluje výkonnost těchto řešení směrem k vyšší intuitivnosti, efektivitě a flexibilitě s cílem pomoci koncovým zákazníkům lépe čelit bezpečnostním hrozbám a optimalizovat síťový provoz s využitím potenciálu AI. Čtěte více