HTC a Valve představily finální verzi virtuální reality Vive

24. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC)
Společnost HTC ve spolupráci s Valve uvedla na trh konečnou verzi virtuální reality Vive pro rozhraní SteamVR pro koncové zákazníky. Společnosti uvedli také technologii Vive Phone Services, která dále rozšiřuje standardy v oblasti virtuální reality.

Vive Phone Services představuje průsečík mezi realitou a virtuálním světem. Soubor technologií uživateli umožňuje interagovat s oběma realitami zároveň. Přijmout hovor, reagovat na zmeškaný, nebo vyřídit SMS či zkontrolovat kalendář tak bude možné přímo skrze helmu virtuální reality. Vive zakládá novou oblast hybridní reality, která nabízí využití pro domácí, ale i firemní zákazníky.

Konečná podoba Vive pro koncové zákazníky obsahuje vylepšenou konstrukci se systémem popruhů pro maximální stabilitu při hraní. Finální design vychází z inovací Vive Pre pro vývojářská studia, jež přinesl zcela bezdrátové ovladače s haptickou (vibrační) odezvou s dvoukrokovými tlačítky a čelně mířící kameru promítající realitu do virtuálního světa. Změny se dočkal také systém popruhů pro zvýšení stability a původní displeje nahradily nové s vyšším jasem, které prohlubují pocit vtažení do virtuálního světa.

V základním balení Vive budou k dispozici dva VR tituly:

  • Job Simulator: The 2050 Archives od společnosti Owlchemy Labs uživatele přesune do lehce sarkastického světa, kde veškerou práci vykonávají roboti.
  • Fantastic Contraption od společnosti Northway Games je interaktivní vyprávění o procházce po travnatém ostrovu, který se vznáší na obloze, a kde uživatel staví fantastický stroj o velikosti koně za pomoci svých vlastních rukou a pak sledujete, jak se valí světem.

Kromě startovacích titulů pracuje HTC s vývojáři také na dalším obsahu a nových typech použití v zábavním, maloobchodním, vzdělávacím, uměleckém zdravotním a automobilovém průmyslu.

„Vive byl od začátku na špičce řešeních virtuální reality nejen díky HTC, které od základu vyvinulo některé revoluční technologie,“ řekla Cher Wang, předsedkyně zastupitelstva a ředitelka společnosti HTC. „Od doby, co jsme v minulém roce představili Vive, jsme s Valve neúnavně pracovali na vývoji té nejlepší virtuální reality na trhu. Získali jsme mnoho ocenění a sledovali ohlas v médiích, průmyslu i ze strany zákazníků. A nyní jsme díky konečné verzi Vive pro koncové zákazníky schopni dostát naší vize přivést Vive do domácností po celém světě a umožnit lidem zažít pohlcující virtuální realitu způsobem, který probouzí představivost a skutečně mění svět.“

Vive pro koncové zákazníky bude možné předobjednat od 29. února. Komerční prodej odstartuje 1. dubna za cenu 799 USD ve Spojených státech amerických.

Štítky: 

Podobné články

Trh s rozšířenou a virtuální realitou v 1. čtvrtletí vzrostl o 18 %

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s náhlavními soupravami pro rozšířenou a virtuální realitu zaznamenal podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí letošního roku výrazné oživení a meziročně vzrostl o 18,1 %. V čele tohoto oživení stála společnost Meta, která získala 50,8 % trhu. Čtěte více

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více