Xerox zbrojí proti porušování ochranných známek

29. 7. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Společnost Xerox začala postupovat proti porušování ochranných známek a práv duševního vlastnictví. Některé společnosti, které vyrábějí, prodávají nebo dovážejí alternativní tonerové kazety do tiskáren a multifunkcí Xerox, mohou totiž jednat v rozporu se zákonem.

„První volbou při nákupu tonerů do tiskáren a multifunkčních zařízení by měla vždy být originální tisková kazeta. Je speciálně vyrobena pro danou tiskárnu tak, aby byl zajištěn její nejvyšší výkon a spolehlivost provozu. V případě, že se zákazník rozhodne pro alternativní toner, měl by brát v úvahu rizika spojená s výrobou a prodejem těchto neoriginálních spotřebních materiálů,“ upozornila Veronika Brázdilová, generální ředitelka společnosti Xerox.

Výrobci tiskových zařízení se snaží chránit své ochranné známky a duševní vlastnictví. V zemích s velkým prodejním potenciálem, jako jsou Německo, Francie nebo Británie, už „klony“ v dnešní době nenajdete. Tato iniciativa se postupně rozšiřuje také do států střední a východní Evropy.

Xerox se rovněž čím dál více soustředí na zamezení dovozu, výroby a prodeje kazet, které porušují ochranné známky zapsané v rejstříku ochranných známek a práva duševního vlastnictví do České republiky. V prodejním řetězci je právně odpovědný každý článek kromě koncového uživatele. Nelegální jednání může být pokutováno až do výše pěti milionů korun, s případnou náhradou škody držitelům práv z ochranné známky. Soudem může být za porušení těchto práv uložen i zákaz činnosti nebo odnětí svobody.

Xerox postupně na takové případy porušení práv duševního vlastnictví firmy upozorňuje. Od začátku letošního roku otestovala společnost v České republice jedenáct různých výrobců, prodejců a dovozců alternativních tonerových kazet do tiskáren a multifunkcí Xerox.

Výsledkem je zjištění, že většina z nich porušuje práva k ochranné známce a práva duševního vlastnictví společnosti. Xerox proto následně rozeslal výzvy ke zdržení se porušování práv z ochranných známek a nekalosoutěžního jednání. Společnostem, které práva z ochranných známek porušují, hrozí nejen povinnosti k náhradě způsobené škody, ale také sankce v podobě ukončení činnosti, stažení tonerů z prodeje a povinnost provést jejich likvidaci.

“V těchto aktivitách budeme i nadále pokračovat, a to s ještě větší intenzitou. Chceme chránit naše zákazníky a jejich stroje. Nekvalitní spotřební materiál ovlivňuje životnost i výkon zařízení. A proti tomu je třeba se bránit,“ dodala Veronika Brázdilová.

Podobné články

Epson: multifunkční tiskárny AM-C400 a AM-C550

20. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Epson pokračuje v zavádění inkoustové technologie Heat-Free Line Inkjet do svých kancelářských tiskáren. Nejnovějšími přírůstky v nabídce takto vybavených zařízení jsou multifunkční modely AM-C400 a AM-C550 formátu A4, které přináší řadu vylepšení včetně úspornějšího chodu a kompaktnějších rozměrů. Čtěte více

Marcel Divín (Epson): Reselleři jsou partneři na celý život

16. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: dcd)
Marcel Divín, branch office manager společnosti Epson Europe CZ & SK, prozradil, jak se společnosti Epson daří a které novinky v dohledné době můžeme očekávat. Řeč přišla také na udržitelnost, která je pro Epson jednou z priorit. Čtěte více

Klára Janečková: OKI staví na osobním kontaktu s dealery

11. 4. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková se v české pobočce OKI Europe stala obchodní manažerkou se zodpovědností za sektor open channel. Rozšířila tak zdejší obchodní tým OKI, který tvoří obchodní ředitel Jan Denkstein a obchodní manažeři Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka. Janečková má v OKI zároveň na starosti marketingové aktivity v ČR, SR a Maďarsku. S marketingem, obchodem i tiskovým segmentem má bohaté zkušenosti, působila například v CzechTrade či JVM Computers. Čtěte více

Pantum: Výrobce s bohatou nabídkou

9. 4. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Pantum)
PANTUM, výrobce tiskových technologií, spotřebního materiálu a dodavatel souvisejících služeb, vstoupil na trh v České a Slovenské republice na konci roku 2022, respektive na začátku roku 2023. Stála před námi velká výzva v podobě uvedení značky na trh, vybudování distribučního a prodejního kanálu a zajištění servisních služeb. Čtěte více