Kam expandovat se svým e-shopem?

8. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Oxy Online)
Provozujete e-shop a uvažujete o rozšíření působnosti i do zahraničí? S rozhodováním, kam a proč, vám pomůže studie společnosti Oxy Online, která se prostřednictvím podrobné analýzy online trhu v jednotlivých zemích EU snaží tuzemským provozovatelům elektronických obchodů usnadnit rozhodování o expanzi do zahraničí.

Na studii se podíleli specialisté na ecommerce z oXyShopu. Ondřej Klega, vedoucí konzultantů ve společnosti Acomware, která do ebooku přispěla zajímavostmi o některých trzích, ohodnotil její přínos slovy: „V České republice působí řada e-shopů, kterým se expanze do zahraničí vydařila. Pokud o ní firma přemýšlí, najde ve studii spoustu zajímavých informací o jednotlivých evropských trzích.“

Ze studie vyplývá, že Německo, Francie a Velká Británie tvoří dohromady 61 % veškerého obratu e-commerce v rámci EU. Zbývající 7 z 10 největších ekonomik se na obratu podílí jen 21,6 %.

K zemím s nejvyšším podílem obyvatel nakupujících přes internet patří Německo – jeden z nejvíce konkurenčních ecommerce trhů v EU. Pro tento trh je víc než kde jinde nutné navrhovat rozhraní eshopu co nejjednodušší tak, aby v obchodě dokázali nakoupit i méně zkušení uživatelé internetu.

Zajímavou obchodní příležitostí z hlediska e-commerce je Rumunsko, kde aktuálně působí na 4 500 e-shopů. Po ekonomické stránce země v posledních letech rychle roste a s tím souvisí i značný rozvoj on-line obchodů. Pouze za poslední rok přibylo zhruba 1 000 e-shopů.

„Z pohledu on-line obchodování velký potenciál Polsko. Podíl osob, které nakupují v zahraničních e-shopech, je po Rumunsku druhý nejmenší v EU. Při vstupu na tento trh proto doporučuji zvážit možnost spolupráce s lokální polskou pobočkou,“ uvedl autor studie Michal Holoubek z oXy Online.

Běžným cílem tuzemských e-commerce subjektů je Slovensko. Zdejší trh je sice menší než v ČR, ale díky příbuznosti obou zemí a snadné logistické obsluze je vstup na něj značně jednodušší. Poměrně velký (42 %) je zde podíl osob, které používají k přístupu na internet mobilní zařízení. Stejně jako například v Rakousku (51 %) nebo Švédsku (70 %) se na těchto trzích e-shopeři neobejdou bez mobilní verze nebo responzivního designu.

Studii si můžete zdarma stáhnout zde.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více