Kam expandovat se svým e-shopem?

8. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Oxy Online)
Provozujete e-shop a uvažujete o rozšíření působnosti i do zahraničí? S rozhodováním, kam a proč, vám pomůže studie společnosti Oxy Online, která se prostřednictvím podrobné analýzy online trhu v jednotlivých zemích EU snaží tuzemským provozovatelům elektronických obchodů usnadnit rozhodování o expanzi do zahraničí.

Na studii se podíleli specialisté na ecommerce z oXyShopu. Ondřej Klega, vedoucí konzultantů ve společnosti Acomware, která do ebooku přispěla zajímavostmi o některých trzích, ohodnotil její přínos slovy: „V České republice působí řada e-shopů, kterým se expanze do zahraničí vydařila. Pokud o ní firma přemýšlí, najde ve studii spoustu zajímavých informací o jednotlivých evropských trzích.“

Ze studie vyplývá, že Německo, Francie a Velká Británie tvoří dohromady 61 % veškerého obratu e-commerce v rámci EU. Zbývající 7 z 10 největších ekonomik se na obratu podílí jen 21,6 %.

K zemím s nejvyšším podílem obyvatel nakupujících přes internet patří Německo – jeden z nejvíce konkurenčních ecommerce trhů v EU. Pro tento trh je víc než kde jinde nutné navrhovat rozhraní eshopu co nejjednodušší tak, aby v obchodě dokázali nakoupit i méně zkušení uživatelé internetu.

Zajímavou obchodní příležitostí z hlediska e-commerce je Rumunsko, kde aktuálně působí na 4 500 e-shopů. Po ekonomické stránce země v posledních letech rychle roste a s tím souvisí i značný rozvoj on-line obchodů. Pouze za poslední rok přibylo zhruba 1 000 e-shopů.

„Z pohledu on-line obchodování velký potenciál Polsko. Podíl osob, které nakupují v zahraničních e-shopech, je po Rumunsku druhý nejmenší v EU. Při vstupu na tento trh proto doporučuji zvážit možnost spolupráce s lokální polskou pobočkou,“ uvedl autor studie Michal Holoubek z oXy Online.

Běžným cílem tuzemských e-commerce subjektů je Slovensko. Zdejší trh je sice menší než v ČR, ale díky příbuznosti obou zemí a snadné logistické obsluze je vstup na něj značně jednodušší. Poměrně velký (42 %) je zde podíl osob, které používají k přístupu na internet mobilní zařízení. Stejně jako například v Rakousku (51 %) nebo Švédsku (70 %) se na těchto trzích e-shopeři neobejdou bez mobilní verze nebo responzivního designu.

Studii si můžete zdarma stáhnout zde.

Štítky: 

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více