S PC do servisu míří pouze 1 % uživatelů

9. 9. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: AVG)
Podle průzkumu Qualtrics si čeští uživatelé téměř vůbec nenechávají servisovat počítač. Jak a kdo se tedy o zařízení stará?

Online průzkum byl proveden na 4 927 spotřebitelích z Velké Británie, USA, Brazílie, Kanady, Austrálie, Francie, Německa a České republiky. Průzkum uskutečnila společnost Qualtrics a respondenti byli vybráni z jejího online panelu. Výzkum probíhal v srpnu 2013. V České republice se výzkumu zúčastnilo 501 uživatelů.

Výsledky průzkumu pro Českou republiku jsou následující:

  • 44 % dotázaných má ve své domácnosti více než 3 přístroje připojené k internetu
  • 65 % dotázaných má různé operační systémy na svých domácích a pracovních přístrojích, 43 % respondentů používá 2 různé operační systémy
  • 56 % respondentů se úspěšně pokusilo zjednodušit si ovládání několika různých zařízení a operačních systémů jejich vzájemným propojením
  • 49 % respondentů zvládlo propojit dvě zařízení za méně než 5 minut, což je nejvíce ze všech zkoumaných zemí (pro porovnání např. v Německu dokázalo 2 zařízení do 5 minut propojit jen 36 % dotázaných)
  • 23 % uživatelů má technické problémy se svými zařízeními jednou za několik týdnů, nejčastěji mají Češi technické problémy s notebooky (45 %) a se stolními počítači (39 %)
  • Třetina respondentů (33 %) požádá v případě technických potíží se zařízením o pomoc přítele nebo člena rodiny, 32 % dotázaných je schopno technické problémy se zařízením vyřešit samo na základě předchozích znalostí a 27 % uživatelů si najde návod k řešení problému na internetu 
  • Pouhé 1 % Čechů, což je nejnižší číslo ze všech zkoumaných zemí, navštěvuje kvůli technickým problémům s přístrojem servisní centrum (např. v Brazílii zamíří do servisu 13 % uživatelů)
  • 58 % respondentů stráví týdně více než půl hodiny správou duplikovaných emailů (z toho 36 % více než hodinu)
Štítky: 

Podobné články

Obavy o zabezpečení cloudů má 96 % firem

9. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Fortinet)
Neustálý vývoj a zavádění nových cloudových aplikací komplikuje zabezpečení podnikového IT. Podle průzkumu společnosti Fortinet například 96 % respondentů uvádí, že mají střední nebo velké obavy o cloudovou bezpečnost. Podle 93 % dotazovaných je vážným problémem zejména všeobecný nedostatek odborníků na zabezpečení cloudů. Čtěte více

Nový tým Esetu se zaměří na mezinárodní kyberkriminalitu

6. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Bezpečnostní experti z pražské pobočky ESETu se nově cíleně zaměří na mezinárodní aktivity kyberkriminálních útočných skupin. Nově vzniklý tým vedený Jakubem Součkem má za úkol aktivně vyhledávat a dlouhodobě monitorovat obávané útoky ransomwarem, který dle dat společnosti ESET posílil v minulém roce o více než 50 procent. Čtěte více

Třetina zaměstnanců v práci sdílí hesla, otevírá neznámé přílohy nebo jinak ohrožuje bezpečnost

3. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Anect)
Třetina českých zaměstnanců porušuje zásady bezpečného chování na internetu a své zaměstnavatele tak vystavuje zvýšenému riziku online podvodu nebo hackerského útoku. Lidé například navzájem sdílejí přihlašovací údaje do firemních systémů, zasílají pracovní dokumenty soukromým e-mailem či přes sociální sítě nebo k práci využívají neschválené soukromé počítače či telefony. Čtěte více

Počet DDoS útoků na české firmy roste druhý měsíc v řadě

3. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Počty DDoS útoků na české firmy i jejich celková intenzita v březnu opět vzrostly. Oproti předcházejícímu měsíci dvojnásobně, ve srovnání se začátkem roku dokonce šestinásobně. Dostaly se tak přibližně na úroveň léta loňského roku. Trendem je přitom využívání stále kvalitnějších a efektivnějších útoků. Nejvíce útoků již od července loňského roku míří z Ruska. Čtěte více