Internet v Česku využívá stále více starších uživatelů

20. 5. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gemius)
Česká „online populace“ v březnu dosáhla 6,68 milionu uživatelů a je tak po Rusku, Ukrajině a Polsku čtvrtou největší ve střední a východní Evropě, zároveň si také drží jeden z nejvyšších podílů starších uživatelů.
Sxc.hu

Výsledky studie gemiusAudience dále odhalily, že nejmladší online populaci má Bosna (40 % uživatelů je ve věku 15–24 let),a dále také Chorvatsko a Bělorusko (34 % a 31 % uživatelů v této věkové kategorii). Oproti tomu je v ČR podíl uživatelů v tomto věku téměř dvakrát nižší než v Bosně a dosahuje téměř 17 %.

Mateusz Gordon, odborník v oblasti e-commerce, je přesvědčen, že při plánování online podnikání je nutné zjistit údaje o věku internetových uživatelů: „Pro mladé lidi je internet především zdrojem zábavy. Proto je na trzích, kde dominují skupiny mladých uživatelů, možné očekávat nárůst prodeje všech druhů multimédií, jako například her, hudby či aplikací pro smartphony.

Skupina uživatelů ve věku 25–34 let je nejpočetnější v Rusku, Srbsku, (31 %, 27 %) a v Maďarsku a Polsku (v obou státech 26 %). O něco starší je populace v ČR a Slovinsku, kde je největší počet uživatelů ve věkové kategorii 35–44 let (23 % a 20 %). Nejstarší populací je dánská - více než čtvrtina uživatelů je starší 55 let.

Největší online populaci v regionu střední a východní Evropy má Rusko (61 milionů uživatelů), Polsko (19 milionů) a Ukrajina (16 milionů). Česká republika patří, vedle Maďarska (5 milionů), Dánska (4,3 milionu), Běloruska (4,8 milionu) a Bulharska (4 miliony), mezi středně velké internetové populace. Mnohem menší je online populace například na Slovensku (3 miliony uživatelů), ve Slovinsku (1,4 milionu) či v Lotyšsku (1,3 milionu).

Štítky: 

Podobné články

AI brýle HTC VIVE Eagle

AR a VR headsety a chytré brýle se stávají mainstreamem

23. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celosvětové dodávky AR/VR headsetů v kombinaci s chytrými brýlemi bez displeje vzrostou v roce 2025 o 39,2 % a jejich prodej dosáhne 14,3 milionu kusů. Prodeji budou dominovat chytré brýle typu Ray-Ban od Meta, přičemž tato kategorie během tohoto roku díky novým produktům vzroste o 247,5 %. Čtěte více

Trh podnikových WLAN sítí vzrostl ve druhém čtvrtletí roku 2025 o 13,2 %

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle výsledků průzkumu společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej komponentů bezdrátových lokálních sítí (WLAN) pro podniky ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,2 % a dosáhl hodnoty 2,6 miliardy USD, čímž navázal na růstový trend trhu z předchozího kvartálu. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více