Trh s nositelnou elektronikou v Evropě vykázal další růst
Během druhého čtvrtletí 2021 se prodej nositelné elektroniky na evropském kontinentu podle údajů společnosti IDC meziročně zvýšil o 28,5 %. Celkově se zde v období od dubna do června prodalo 21,2 milionu zařízení.
„Výrazné narušení v distribučním řetězci pokračuje, trh s nositelnou elektronikou v západní Evropě však přesto dokázal meziročně vyrůst téměř o čtvrtinu, což lze z části možné přičíst také konání Olympijských her a zvýšenému zájmu o monitoring zdraví ve spotřebitelském i firemním prostředí,“ uvedla Kyla Lam z IDC. „Prodej jednoduché nositelné elektroniky, kam řadíme např. sluchátka nebo chytré brýle meziročně ve druhém kvartále vzrostl o 21,2 %, v případě sofistikovanějších řešení, jako jsou chytré hodinky, hovoříme dokonce o nárůstu o 39,7 %.“
„Ve střední a východní Evropě byly meziroční nárůsty ještě větší. Celkový vyčíslený nárůst činil lehce přes 40 %. V případě jednoduchých zařízení šlo o 38,4% nárůst, u pokročilých modelů byl nárůst dokonce 60,3%,“ doplnila Kyla Lam.
IDC předpokládá, že v roce 2025 se v Evropě prodá na 170 milionů tzv. nositelných zařízení, což by znamenalo přírůstek asi o 13 % ročně.
Detailnější pohled na jednotlivé produktové kategorie
Chytré hodinky se na celkových prodejích nositelné elektroniky v tomto období podílely necelými 30 %, což představuje asi 6,3 milionu zařízení. Meziroční růst činil 54 %. Nejlépe se dařilo společnosti Apple, která dokázala svůj prodej zvýšit meziročně o 131 %. V případě jednodušších modelů bodoval Huawei.

Prodej chytrých brýlí dokázal meziročně vyskočit o více než 8 000 % (skutečně – nejde o omyl), spíše než o závratných celkových číslech to však vypovídá o růstu z velmi nízké základny. Celkově však jde o kategorii se značným potenciálem, což si stále více uvědomují i firmy, jako jsou Bose, Razer či v nedávné době Ray-Ban ve spojení s Facebookem, které jsou na tomto trhu stále aktivnější.
Největší kategorií však stále zůstávají sluchátka, který se prodalo 11,6 milionu. Na celkových prodejích nositelné elektroniky na evropském trhu se tak ve druhém čtvrtletí podílela z více než poloviny (konkrétně šlo o 54,8 %). Trhu vévodil Apple následovaný JBL a Xiaomi.
