Analýzy

IDC: Prodej monitorů ve 4. čtvrtletí 2017 rostl

Během čtvrtého čtvrtletí roku 2017 se celosvětově podle agentury IDC prodalo 31,7 milionu monitorů, což představuje meziroční nárůst o 2,5 %. Dobře se prodávaly hlavně spotřebitelské produkty, kam míří značky jako TPV, LG nebo Samsung. Nadmíru dobře se vedlo také společnosti Lenovo.

IDC: Prodej monitorů ve 4. čtvrtletí 2017 rostl

„Poslední čtvrtletí loňského roku bylo pro výrobce monitorů úspěšné. Vánoční sezóna pomohla hlavně spotřebitelskému sektoru a firmám orientovaným na spotřebitele. Navzdory tomuto růstu se však pro další léta očekává pokles,“ uvedla Maura Fitzgerald, senior analytička v IDC.

IDC předpokládá, že letos se celosvětově prodá 116 milionů monitorů, což by představoval o pokles o 3,6 %. V roce 2020 se očekává prodej 112 milionů monitorů.

Prodej monitorů se zakřivenými obrazovkami meziročně během čtvrtého čtvrtletí 2017 meziročně vzrostl o 64,6 %. Na celkovém prodeji se tak podílely necelými pěti procenty. Trhu stále dominovaly monitory s úhlopříčkou 21,5 a 23,8 palce, kterým patřil tržní podíl 22,6 %, respektive 12,4 %. Výrazný meziroční nárůst prodeje byl zaznamenán u monitorů s úhlopříčkou 23,8“ (o 57,2 %) a 27“ (o 28,7 %).

Celosvětový prodej monitorů ve 4. čtvrtletí 2017 (v milionech kusů)
Výrobce Prodej 4Q17 Tržní podíl Prodej 4Q16 Tržní podíl Meziroční změna
Dell 6,13 19,3 % 5,632 18,2 % 8,8 %
HP 4,62 14,6 % 4,305 13,9 % 7,3 %
TPV 3,948 12,4 % 3,715 12 % 6,3 %
Lenovo 3,812 12 % 3,38 10,9 % 12,8 %
LG 2,817 8,9 % 2,866 9,3 % -1,7 %
Ostatní 10,406 32,8 % 11,07 35,7 % -6 %
Celkem 31,733 100 % 30,967 100 % 2,5 %

Necelých pět procent (4,8 %) prodaných monitorů disponovalo televizním tunerem. Podle IDC by měl letos jejich podíl klesat a v posledním čtvrtletí roku 2018 by měl na prodejích podílet ze 4,6 %. Drtivou většinu monitorů s televizním tunerem na trh dodávají firmy Samsung a LG (v součtu jde o 99 % produkce).