IDC: Prodej monitorů ve 4. čtvrtletí 2017 rostl
Během čtvrtého čtvrtletí roku 2017 se celosvětově podle agentury IDC prodalo 31,7 milionu monitorů, což představuje meziroční nárůst o 2,5 %. Dobře se prodávaly hlavně spotřebitelské produkty, kam míří značky jako TPV, LG nebo Samsung. Nadmíru dobře se vedlo také společnosti Lenovo.
„Poslední čtvrtletí loňského roku bylo pro výrobce monitorů úspěšné. Vánoční sezóna pomohla hlavně spotřebitelskému sektoru a firmám orientovaným na spotřebitele. Navzdory tomuto růstu se však pro další léta očekává pokles,“ uvedla Maura Fitzgerald, senior analytička v IDC.
IDC předpokládá, že letos se celosvětově prodá 116 milionů monitorů, což by představoval o pokles o 3,6 %. V roce 2020 se očekává prodej 112 milionů monitorů.
Prodej monitorů se zakřivenými obrazovkami meziročně během čtvrtého čtvrtletí 2017 meziročně vzrostl o 64,6 %. Na celkovém prodeji se tak podílely necelými pěti procenty. Trhu stále dominovaly monitory s úhlopříčkou 21,5 a 23,8 palce, kterým patřil tržní podíl 22,6 %, respektive 12,4 %. Výrazný meziroční nárůst prodeje byl zaznamenán u monitorů s úhlopříčkou 23,8“ (o 57,2 %) a 27“ (o 28,7 %).
| Celosvětový prodej monitorů ve 4. čtvrtletí 2017 (v milionech kusů) | |||||
| Výrobce | Prodej 4Q17 | Tržní podíl | Prodej 4Q16 | Tržní podíl | Meziroční změna |
| Dell | 6,13 | 19,3 % | 5,632 | 18,2 % | 8,8 % |
| HP | 4,62 | 14,6 % | 4,305 | 13,9 % | 7,3 % |
| TPV | 3,948 | 12,4 % | 3,715 | 12 % | 6,3 % |
| Lenovo | 3,812 | 12 % | 3,38 | 10,9 % | 12,8 % |
| LG | 2,817 | 8,9 % | 2,866 | 9,3 % | -1,7 % |
| Ostatní | 10,406 | 32,8 % | 11,07 | 35,7 % | -6 % |
| Celkem | 31,733 | 100 % | 30,967 | 100 % | 2,5 % |
Necelých pět procent (4,8 %) prodaných monitorů disponovalo televizním tunerem. Podle IDC by měl letos jejich podíl klesat a v posledním čtvrtletí roku 2018 by měl na prodejích podílet ze 4,6 %. Drtivou většinu monitorů s televizním tunerem na trh dodávají firmy Samsung a LG (v součtu jde o 99 % produkce).