Analýzy

IDC: Celosvětový prodej monitorů ve 2. čtvrtletí letošního roku klesal

Globální prodej monitorů během druhého čtvrtletí letošního roku podle IDC meziročně klesl o 2,2 % na 30 milionů kusů. I přes zaznamenaný pokles však byly výsledky lepší, než se původně předpokládalo.

IDC: Celosvětový prodej monitorů ve 2. čtvrtletí letošního roku klesal

Celkové výsledky za druhé čtvrtletí ovlivnilo hned několik faktorů. Jednak to byly poměrně vysoké prodeje z prvního kvartálu, za druhé pak šlo o rostoucí zájem o prémiové monitory – tedy takové, co nabízejí velkou obrazovku, orientují se na hráče nebo disponují prohnutými zobrazovacími panely.

„Mimo region Asie a Pacifiku (bez Japonska) trhy obecně vykázaly zdravou kondici,“ uvedl Jay Chou, analytik IDC. „Zejména firemní zákazníci investovali do monitorů s většími obrazovkami, a to navzdory všeobecnému odklonu od stolních počítačů k notebookům.“

IDC předpokládá, že celkově se letos prodá 122 milionů počítačových monitorů, což bude meziroční jednoprocentní pokles. Oproti předchozím prognózám by to byl lepší výsledek. V příštím roce se však dá bohužel očekávat výraznější pokles. I vzhledem k pokračujícímu poklesu prodeje osobních počítačů se pro období mezi lety 2018 až 2023 počítá s průměrným tempem poklesu prodeje monitorů o 2,9 %.

Prodej monitorů s prohnutou obrazovkou meziročně ve druhém čtvrtletí roku 2019 vzrostl o 44,7 %. Monitory kupovaly spotřebitelé i firmy, ale navzdory růstu jde stále o relativně malou část trhu. Ačkoli se stále nejvíce prodávaly monitory s úhlopříčkou 21,5 palce, do roku 2023 by mělo prvenství připadnout na úhlopříčku 23,8 palců. Z hlediska technologického byly nejpopulárnější monitory s IPS obrazovkami, jejichž tržní podíl dokázal poprvé překonat 50 %. Druhé místo si drží TN panely, na jejichž místo se však stále více tlačí zobrazovače založené na technologii VA.

Celosvětový prodej monitorů ve 2. čtvrtletí 2019 (v milionech)
VýrobceProdej 2Q19Tržní podílProdej 2Q18Tržní podílMeziroční změna
Dell6,421,4 %6,420,7 %1,1 %
HP4,615,2 %4,715,2 %-1,9 %
TPV4,314,4 %413 %8,9 %
Lenovo310 %3,210,4 %-5,8 %
LG2,58,2 %2,58,3 %-3,3 %
Ostatní9,230,7 %1032,4 %-7,3 %
Celkem30,1100 %30,7100 %-2,2 %