Analýzy

Context: Prodej monitorů ve 3. čtvrtletí 2017 stagnoval

Celosvětový prodej monitorů podle společnosti Context ve třetím čtvrtletí roku 2017 zůstal při meziročním srovnání na téměř stejných hodnotách, respektive klesl o 0,4 %. Nepříznivě se vyvíjel zejména prodej byznysových modelů, spotřebitelským řadám se naopak dařilo.

František Doupal
Zdroj: Context
Context: Prodej monitorů ve 3. čtvrtletí 2017 stagnoval

Prodej monitorů pro firemní zákazníky ve sledovaném období meziročně klesl o tři procenta v objemu a o pět procent v tržbách. Monitory pro spotřebitele naopak v prodeji vzrostly o tři procenta v objemu a o sedm procent v tržbách.

V regionu EMEA byl v objemu zaznamenán meziroční nárůst o tři procenta, trhu se dařilo zejména ve střední a východní Evropě, kde prodej vykázal nárůst o 12 %. Prodej rostl i v Severní a Jižní Americe a v Japonsku. Ve zbytku světa prodej klesal, celkové výsledky pak ovlivnil zejména 10% pokles prodeje v Číně.

Monitory s úhlopříčkou 23 palců a více tvořily celkem 60 % globálních prodejů, což je o polovinu více, než ve stejném období roku 2016. Nejrychleji rostoucí zobrazovací technologií se stalo IPS – monitory s těmito obrazovkami se na prodejích podílely 43 %, což je o šest procent více než před rokem.

Z hlediska rozlišení obrazovky trhu drtivě dominovaly Full HD modely, které tvořily zhruba dvě třetiny celkových dodávek. Meziročně jejich podíl vzrost o osm procent. Za zmínku stojí také nárůst popularity monitorů s rozlišením WQHD, jejichž podíl meziročně vzrostl o tři čtvrtiny. Podíl monitorů s rozlišením 4K zůstává nízký, nicméně šlo v tomto ohledu o nejrychleji rostoucí kategorii (meziroční nárůst prodeje činil 85 %).

Nejúspěšnějším výrobcem monitorů zůstal ve třetím čtvrtletí 2017 Dell s 19% tržním podílem. Následovaly firmy HP (s podílem 14 %) a Lenovo (10 %).

„Navzdory celkovému zpomalení trhu je na výrobce stále celá řada příležitostí díky faktorům, jako je přechod k větším úhlopříčkám, dražším zobrazovacím technologiím, zvyšující se popularita monitorů se zaoblenými obrazovkami, nástup vyšších rozlišení nebo zvětšující se poptávka po ultraširokoúhlých a herních monitorech,“ uvedla Dominika Koncewicz, analytička agentury Context.