Canalys: Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2015 klesl, trh ovládl Apple
Trh s tablety ve druhém čtvrtletí 2015 klesl, meziroční propad o 11 % znamenal výrazný pokles prodejů, který se ve sledovaném období ustálil na 42,5 milionech kusů. Tříleté období růstu vyvrcholilo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2013, kdy byl trh s tablety nasycen.
Prodej tabletů klesl ve druhém čtvrtletí 2015 na celosvětové úrovni a nic nenasvědčuje tomu, že by v dohledné době čekalo trh oživení. Tržby v rychle rostoucích trzích se tenčí, tabletům navíc přišla konkurence v podobě smartphonů s velkým displejem a aktuálně prodej ohrožují i nová zařízení 2 v 1 se systémem Windows 10.
„Navzdory náhlému zhoršení prodeje tablety z trhu nezmizí. Je pravda, že se rychle staly běžnou komoditou, ale stále zde existují příležitosti pro prodejce, jak z tabletů profitovat,“ řekl Tim Coulling, analytik společnosti Canalys. „Na rozdíl od spotřebitelů byly podniky pozadu, pokud jde o masové nasazení tabletů. Firemní zákazníci požadují zařízení, která by vyhovovala jejich specifickým potřebám a jsou ochotni do nich investovat. U koncových zákazníků rapidně klesla poptávka po prémiových tabletech, avšak nezmizela úplně. V první pětici zemí (kromě Brazílie), které představují polovinu celkového trhu, dominoval prodeji tabletů Apple. Díky tomu je Apple opět ve výhodné pozici a stal se tak lídrem trhu s tablety.“