Analýzy

Canalys: Fitbit dominuje fitness náramkům, prodej chytrých hodinek stagnuje

Ve 2. čtvrtletí letošního roku se podle společnosti Canalys prodalo devět milionů tzv. nositelných zařízení. Trhu dominovaly produkty společnosti Fitbit (3,7 milionu kusů), za kterými následovaly Xiaomi (téměř tři miliony kusů) a Garmin (přes 700 tisíc kusů).

Canalys: Fitbit dominuje fitness náramkům, prodej chytrých hodinek stagnuje

Prodej základních modelových řad (pokročilé modely pro náročné uživatele nyní nepočítaje) meziročně ve sledovaném období vzrostly o 36 %. „Příběh růstu prodeje produktů Fitbit pokračuje,“ uvedl analytik společnosti Canalys Jason Low. „Z velké části se to podařilo kvůli vyklízení trhu ostatními výrobci, zmínit můžeme například společnost Jawbone. Na druhou stranu Fitbit začíná pociťovat tlak ze strany chytrých hodinek, obzvláště těch levnějších a s delší výdrží baterie.“

Zatímco prodej základních fitness náramků pokračoval ve slušném růstu, prodej chytrých hodinek převážně stagnoval. Společnost Apple během prvních dvou čtvrtletí prodala tři miliony chytrých svých hodinek Watch, podle odhadů by se ale v průběhu roku mohl tento údaj až ztrojnásobit díky uvedení nového očekávaného modelu.

Chytrých hodinek s vestavěným mobilním připojením by se mělo v letošním roce podle agentury Canalys prodat na 7,5 milionu.

Prodeje hodinek se systémem Androdi Wear v průběhu letošního roku doposud klesaly – zájem o dříve uvedené modely již není tak velký a novinek bylo letos zatím spíše poskrovnu. „Představení inovovaného Androidu Wear 2.0 bylo důležitým momentem ve vývoji platformy, aby se však promítlo i do celkových prodejů, bude potřeba více zajímavých produktů,“ doplnil analytik Daniel Matte z agentury Canalys. „Apple zaznamenal u svých hodinek podobný vývoj. Životní cyklus hodinek se postupně prodlužuje, čehož však výrobce využil k představení nové verze watchOS 3, která řeší několik základních nedostatků. Na nový model se však prozatím čeká.“