Analýzy

Canalys: Bezdrátové sítě posilují ve firemním prostředí

Hodnota firemních investic do bezdrátových sítí a souvisejícího hardwaru by se měla mezi lety 2013 a 2018 zvednout z 29,9 na 33,7 miliardy dolarů. V prvním čtvrtletí roku 2014 prodeji bezdrátového síťového hardwaru dominovalo Cisco, stále větší vliv však získávají specializované firmy jako Aruba, Ruckus či Ubiquiti.

František Doupal
Zdroj: Canalys
  • 15. 7. 2014
  • 1 min
Canalys: Bezdrátové sítě posilují ve firemním prostředí

„Investice do bezdrátových sítí jsou nadále ovlivňovány firmami, které na podporu mobilních zařízení upouštějí od výstavby pevných sítí a stále častěji investují právě do sítí bezdrátových,“ řekl Matthew Ball, analytik společnosti Canalys. Již od konce roku 2013 se rozšiřují sítě typu 802.11ac. I přes jejich zrychlující se rozšiřování s nimi však bylo kompatibilních pouze zhruba 10 % prodaných přístupových bodů.

Tzv. „bezřadičová“ řešení jsou rovněž významnou růstovou oblastí, zejména v případě středně velkých a SMB zákazníků nebo vysoce distribuovaných organizací. „Snižují náklady na vlastnictví v důsledku výhod centrální správy prostřednictvím virtualizovaného softwarového řadiče, jež umožní omezit potřebný hardware i výdaje na technickou podporu,“ uvedl analytik společnosti Canalys Phill Pexton.

V prvním čtvrtletí 2014 meziročně vzrostl prodej bezdrátových sítí o 11 % na 1,1 miliardy dolarů (v souladu se sezónním vývojem však oproti poslednímu čtvrtletí loňského roku klesl o 8,4 %). Více než polovinu (53 %) zařízení na trh dodalo Cisco. Stále významnější tržní podíl však získávají specializované společnosti Aruba Networks, Ruckus Wireless, Aerohive Networks a Ubiquiti Networks. Těží zejména z technologie 802.11ac, bezřadičových řešení a služeb a jejich společný tržní podíl v prvním čtvrtletí 2014 činil již téměř 30 %.

Největší růst ve sledovaném období byl zaznamenán v segmentu velmi malých (39 %) a malých (17 %) podniků. Zajímavý růst (12 %) vykázaly také středně velké firmy. Celkově se na prodejích velmi malé, malé a středně velkých firmy podílely 37 %. Meziroční nárůst zaznamenal i segment velkých firem (7 %), který i nadále zůstává největším odbytištěm s více než polovičním podílem. K poskytovatelům služeb (meziroční nárůst o 17 %) mířilo zbývajících deset procent prodaných bezdrátových síťových prvků.