Setkání Lenovo 360: Budoucnost propojení technologií a AI

7. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Lenovo)
V holešovickém Vnitrobloku proběhlo setkání Lenovo 360, na kterém se sešli obchodní partneři se zástupci výrobce a odborníky na umělou inteligenci, aby společně poodhalili budoucnost informačních technologií. Akce nabitá inspirativními prezentacemi a bohatými příležitostmi k networkingu měla díky vystoupení Jana Smigmatora s kvartetem i kulturní rozměr.

Konferenci úvodním slovem zahájil Petr Kheil, generální ředitel společnosti Lenovo pro Českou republiku a Slovensko: „Setkání Lenovo 360 se bude letos hodně zabývat budoucností. Ústředním tématem je umělá inteligence, megatrend, který postihne každého z nás. Firmy, instituce i jednotlivce. Zároveň jde i o obrovskou příležitost pro naše obchodní partnery, kteří jsou u nás jednoznačně na správné adrese. AI se totiž již dnes prolíná celou strategií společnosti Lenovo a jejím kompletním portfoliem, ať již jde o koncová zařízení, jako jsou mobilní telefony, tablety nebo počítače, infrastrukturu jako servery nebo storage, a řešení a služby, které to všechno integrují do funkčního a efektivního celku.“

Nedílnou součástí setkání byly výstavky komerčních i spotřebitelských produktů Lenovo, a to včetně modelů s nejnovější generací procesorů Intel Core, které si bylo možné prohlédnout a vyzkoušet, a třeba i gamingový koutek s možností zahrát si o atraktivní věcné ceny.

Vzdělávání a networking v éře AI

Jakub Kubů, komerční ředitel a předseda správní rady České asociace umělé inteligence, ve své prezentaci představil vizi vytvoření jedinečné platformy pro vzdělávání, networking a šíření informací souvisejících s AI. Kubů uvedl, že AI již léta nachází uplatnění v různých odvětvích, jako jsou průmysl, zdravotnictví, doprava nebo zábava, a vysvětlil základní komponenty AI, jako jsou deep learning, machine learning či neuronové sítě.

Kubů dále hovořil o generativní umělé inteligenci a nárůstu její popularity v roce 2022, který vyvolal příchod služby ChatGPT. Zmínil některé výhody a nevýhody GenAI a věnoval se také rizikům s umělou inteligencí spojeným, tedy dezinformacím, deep fake, kybernetické bezpečnosti, problematice autorských práv a etiky nebo potenciální ztrátě důvěry zákazníků či uživatelů.

Prostor dostala také tzv. AI transformace a výzvy, kterým podniky při integraci AI technologií čelí.


Praktická implementace AI ve firmách

Marcin Rojek a Mariusz Kolanko z polské firmy byteLAKE se zaměřili na praktickou implementaci AI v podnikovém prostředí.

Rojek vysvětlil, jak může umělá inteligence převádět informace na využitelné výstupy a v kombinaci s kognitivními službami pomáhat např. s automatizací provozu a zvýšením produktivity, kontrolou kvality, efektivním rozhodováním nebo redukcí nutných odstávek díky detekci anomálií. A to např. na základě analýzy zvuku nebo obrazových dat. Intenzivně se takové technologie využívají např. v oboru automobilové výroby, ale své místo si AI technologie stále častěji nacházejí i jinde, např. při zefektivňování spotřeby energií nebo snižování emisí CO2. Rojek také doplnil, že společnost byteLAKE při tom spoléhá na infrastrukturu Lenovo (řešení jako ThinkEdge SE50) a AI technologie Intelu (např. OpenVIVO).

Mariusz Kolanko se ve druhé části prezentace věnoval otázce, jak začít s nasazováním AI v podnicích. Zdůraznil důležitost přístupu k datům, jejich zpracování a vytvoření adekvátní AI strategie. Diskutoval také o nákladech na nasazení a integraci AI.

Propojení AI s technologiemi Lenovo

Rudolf Šída, 4P Manager WS and Visuals, ve své prezentaci hovořil o tom, jak na nástup umělé inteligence reaguje portfolio společnosti Lenovo. Šída tak fakticky propojil informace, které zazněly v průběhu odpoledne, s nabídkou technologií a řešení z portfolia výrobce. Vyzdvihl také, že výhodou produktů Lenovo, které vždy staví uživatele do středu zájmu a kladou důraz na jeho potřeby a pohodlí, je také využívání otevřených standardů a technologií.

Dalším tématem prezentace Rudolfa Šídy byl posun od AI z cloudů a datových center do výpočetních zařízení uživatelů díky NPU čipům, které nabízejí vyšší výkon a nižší spotřebu energie. Velké změny v tomto ohledu přináší nástup armových čipů Qualcomm Snapdragon X Elite a Snapdragon X Plus, které nabídnou podstatně vyšší lokální AI výkon (45 TOPS), než bylo doposud běžné. Adekvátní čipy od Intelu, AMD a (pravděpodobně také) Nvidie na sebe však nenechají dlouho čekat.

Nová třída zařízení splňujících nároky společnosti Microsoft na výkon NPU (minimálně 40 TOPS) se nazývá CoPilot+ PC. A Lenovo se může pochlubit již dvojicí modelů, které potřebnými parametry oplývají. Jde o byznysový ThinkPad T14s Gen 6 a spotřebitelský Yoga Slim 7X. Oba modely na první pohled zaujmou špičkovou výbavou, kompaktními rozměry, AI funkcemi a nadstandardní výdrží.

Celou řadu změn a vylepšení však přináší celé PC portfolio výrobce pro rok 2024, které bylo rovněž představeno. V případě série Think můžeme zmínit integraci nejnovějších technologií Intel Core, přepracovaná šasi s vylepšenou opravitelností, haptický touchpad, značky pro zrakově postižené uživatele, Wi-Fi 7 nebo 3D optickou vrstvu schopnou zvýšit svítivost displeje o 33 % při zachování stejné spotřeby energie.

Již jsme si řekli, že AI protíná celé portfolio společnosti Lenovo, včetně nabídky divize Infrastructure Solutions Group, kde můžeme narazit na různá řešení, která zahrnují kompletní infrastrukturu pro AI od edge prostředí po cloud. Spadají sem i pokročilé možnosti umělé inteligence včetně trénování jazykových modelů, inferencí apod. pro segmenty, jako jsou finančnictví, zdravotnictví, výroba, retail atd. S AI samozřejmě intenzivně operuje také divize služeb s tím, že mezi nejpalčivější témata dneška v tomto ohledu patří např. nakládání se svěřenými daty zákazníků a uživatelů a důraz na jejich bezpečnost a soukromí.

Závěr

Setkání Lenovo 360 nastínilo vizi a směřování společnosti do budoucna. Lenovo již nyní integruje AI technologie do všech aspektů svého portfolia a je dobře připravené na masivní nástup umělé inteligence a souvisejících technologií, ať již jde o koncová zařízení, infrastrukturu nebo služby. Svým zákazníkům tak společnost přináší vše potřebné, aby mohli nástup AI zužitkovat ve svůj prospěch.

Pomyslným vrcholem akce byla večeře doprovázená hudebním vystoupením Jana Smigmatora a následná světelná show.

Obrazová galerie:

Profilová karta firmy

Lenovo

Lenovo

Lenovo, společnost s obratem 34 miliard USD, je největší výrobce počítačů na světě a lídr v PC Plus éře, který poskytuje uživatelům ve více než 160 zemích špičkové produkty a služby postavené na moderních technologiích. Lenovo patří celosvětově k lídrům v oboru, a to díky zaměření na výzkum, vývoj, inovace a kvalitu. Uživatelům nabízí kvalitní služby a produkty s bezpečnostními nástroji a uživatelsky přívětivými technologiemi. Vedle etablované řady business notebooků ThinkPad rozšířilo Lenovo své portfolio také o řadu IdeaPad, určenou převážně domácím uživatelům.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více

Nová bílá kniha Schneider Electric: Chlazení kapalinami v datových centrech využívajících AI

24. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Schneider Electric)
Společnost Schneider Electric zveřejnila průlomovou bílou knihu zaměřenou na kapalinové chlazení datových center. Dokument s názvem „Řízení kapalinových chladicích systémů v datových centrech využívajících umělou inteligenci“ přichází v době, kdy datová centra čelí náročným výzvám v oblasti tepelného managementu kvůli prudkému růstu poptávky po AI. Čtěte více

Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Nedávný průzkum společnosti Salesforce mezi 600 IT profesionály ukázal, že malé a střední podniky (SMB) mají větší důvěru v umělou inteligenci a její přínosy než jejich korporátní protějšky. Dokonce natolik, že se naprostá většina (95 %) IT profesionálů pracujících v malých a středních podnicích cítí naprosto jistě při využívání generativní AI a vidí v této technologii větší příležitost pro růst příjmů. Čtěte více

Případy využití AI ve firemní praxi

18. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ASPEN PR)
AI začíná znatelně měnit každodenní kancelářskou práci. Zefektivňuje rutinní úkony, jako je vyplňování dotazníků, generování grafů a reportů, a zároveň nabízí pokročilé funkce, jako je automatický přepis hlasu a překlad v reálném čase. Tyto technologie ušetří zaměstnancům hodiny práce, které pak mohou věnovat odbornějším úkolům. Čtěte více